2019-07-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du tänker på strukturell rasism. Och hur tänker du att man valde i detta fall? Hmmm, vänta nu, de svarta tar vi före hazaren för han är ju lite ljusare.

Men vittnena var ju åtminstone delvis svarta så är det även strukturell rasism att de pekade ut svarta?

Det var ju några negresser i hucklen som var med i videon. Dom måste vara väl vara vittnen? Och jag undrar också om det var dessa tjejer som blev sexuellt antastade av hazarerna? Jag får inte ihop det riktigt.

https://www.expressen.se/noje/artistens-forsvar-killarna-slog-tjejer-pa-rumpan/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Även du, som verkar ha ett ganska så stort förståndshandikapp, måste själva förstå att du vet inget om mitt case, vad jag har varit med om, om jag var skyldig eller oskyldig, osv.

Men ändå så kräker du ur dig en massa smörja.

I ASAP Rockys fall, tydligen en Gud för dig eftersom att du reagerar så starkt, så finns det ganska så omfattande bevis mot honom enligt utsago.

Men det är inget jag förväntar mig att du skulle förstå ändå.

Du har suttit på kåken ett flertal gånger vilket gör dig till en idiot i mina ögon.
Man kan ha otur en gång sen är det bara ens egna dumhet som sätter en individ bakom galler.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rozur
Trevor Noah förklarar situationen ganska bra

https://youtu.be/MjVUgIaSQdE

Ni som är för kränkta ta till er varför en misshandel inte är "självförsvar" samt ni är rasister försvarar misshandel på invandrare är bara komiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Sverige skämmer ut sig. Afghanerna tiggde om stryk. Inte nog med att svenska pedofiler strömmar till USA, nu häktar och åtalar vi amerikanska medborgare som fredar sig mot invandrade parasiter.

Fy vad jag skäms för Sverige idag.

Nu när du fått se mer bevis på vad som hänt skäms du fortfarande?
Citera
2019-07-25, 11:50
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Jag förstår inte. Så bara för att G-Eazy erkände så släpps han fri? Båda incidenterna var väl filmade? Hur kan det första inte räknas som starkt bevis?

Du behöver inte vara så elak...

Han fick sitt straff och tog det som en man. Tror det var böter och lite skadestånd inte så farligt sedan fick han åka.
Citera
Medlem
Gillar hur livvakten säger i sms att arrangören ska ha "his candy" tillgängligt i varje dressing room.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Jag förstår inte. Så bara för att G-Eazy erkände så släpps han fri? Båda incidenterna var väl filmade? Hur kan det första inte räknas som starkt bevis?

Du behöver inte vara så elak...

Så som jag har förstått det så spelades inte G-Eazy incidenten in, eller det var inte tillräckligt tydligt bevis. (Tänk Ekeroths egna fall i krogkön)
Citera
2019-07-25, 11:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
På sociala medier verkar konsensus vara att hazarerna förtjänade ett kok stryk. Tror många håller med om att svensk nödvärnslagstiftning är för hård. Staten bevakar sitt våldsutnyttjande väldigt svartsjukt, och slår till stenhårt när vanliga svenssons försvarar sig lite för mycket mot buset. Finns hur många exempel som helst på detta.

Sen kan man diskutera hur långt man ska flytta gränsen. Det är nog inte många som tycker att man ska få skära halsen av folk som tittar snett på en. Men som hazarerna höll på och trakasserade Rockys gäng tycker jag man ska få använda milt våld för att freda sin integritet.

Fast amerikansk lagstiftning är betydligt sämre, svensk lag behöver göras om men vi ska absolut inte ta efter USA
Citera
2019-07-25, 11:53
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Du har suttit på kåken ett flertal gånger vilket gör dig till en idiot i mina ögon.
Man kan ha otur en gång sen är det bara ens egna dumhet som sätter en individ bakom galler.

Dålig läskunnighet ovanpå allt också tydligen.

Var hittade du "ett flertal gånger" i den text som jag skrev?

Det finns mer än tillräckliga bevis mot ASAP Rocky för att det skall gå vidare och ditt motstånd baseras enbart på att det var Afghaner som det slogs mot med tanke på din vidriga människosyn här på FB.
Citera
2019-07-25, 11:54
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det har ju publicerats bilder på skärskadorna nu och de ser ju faktiskt rätt grova ut. Han är helt uppskuren.

Det kan ju vara klädsamt av dig att lägga upp FUP:en om du nu har den så vi kan ta en titt på de där "skärskadorna".
Citera
2019-07-25, 11:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det var inte lite vittnen du.

Går inte att inkludera alla som vittnen, de där rutorna är ganska ljudisolerade och sedan så ser nog inte ens majoriteten av dem vad som händer
Citera
2019-07-25, 11:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det kan ju vara klädsamt av dig att lägga upp FUP:en om du nu har den så vi kan ta en titt på de där "skärskadorna".

Han syftar på bilderna från aftonbladet men här har du lite att bita i

Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Aktbilaga 99,98 & 97 Stämningsansökan & förundersökningsprotokoll
https://docdro.id/FXq0y4n
https://docdro.id/z0hv0yQ
https://docdro.id/OwIo3xB
Citera
2019-07-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Kvinnan i videon säger "they were up or asses", det har på något sätt förvandlats till att kvinnor har sexuellt trakasserats. Finns det bevis på det? Det ser uppenbarligen inte ut som det då polisanmälan om det inte har inkommit, media hade vetat om det, och utan kvinnliga vittnen till det så blir inte Rocky så trovärdig.

Det här är någon en kvinna som velat ha uppmärksamhet från en kändis satt igång. Inget mer.

För vem i helvete går fram till en kändis av alla människor som är fullt uppe i ett tjafs och vill att han ska leka riddare åt de, om de inte är för att de vill connecta med honom och såklart måste han vara vit riddare då. Folk fattar inte. Man undrar hur vissa tänker nuförtiden.

I vanlig ordning skriver du dumheter. Ingen säger "they were up or asses", i videon. Vad som sägs är: ”He slapped my ass and my girlfriend’s ass”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in