2019-07-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Bilderna på skadorna är mycket graverade, men jag är inte övertygad om att dessa skador verkligen uppstått i samband med misshandeln.

Jag noterar att datum och klockslag på när bilderna togs inte stämmer, 2019-06-30 09:35 är ca 12 timmar innan kastet.

Föreställer bilderna verkligen just denna MÄ eller kan det vara bilder på ett annat brottsoffer? Kan det uteslutas att MÄ har tillfoga sig själv skadorna i efterhand?

Frågor som måste ställas och utredas, tidiga uppgifter gjorde gällande att MÄ fick lämna akuten efter 1 timme, med skador som dessa så kan den uppgiften inte stämma.

Sen försvann afghanen, hann skadorna läka då, hur ser han ut idag?

/Provokatör
En del av bilderna är tagna på brottsplatsen. De borde ha ganska stor tyngd, om man inte vill blunda för verkligheten förstås.
Citera
2019-07-25, 11:18
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Jag har fått fup men är ute och promenerar just nu. Om ingen annan hinner före så kan jag slänga upp den när jag hittat till en dator.

Vill bara tacka för att du lyfter tråden med fakta.
Samtidigt undrar jag om man kan få ut videos på fup via usb-sticka eller måste man beställa dvd då ?

Angående det nya materialet.
Man säger sig ha nya bilder, men någon bild från Max finns inte, bara cctv från Grand som är helt ointressant.

Bilden på den krossade flaskan stämmer inte överens med de 2 som finns i handen på ena killen då det är helt annan färg på etiketten, då kvarstår Rocky-men det såg ut att vara en alu-burk ..?

Skadorna på Mustafas arm är en blandning av nya och gamla skador, han har en äldre bränn eller syraskada på hö arm, till det dåliga foton i dåligt ljus i blandning av tatueringar-sårskorpor m.m.
En läkare ska ju fotografera före åtgärd, här ser man i serien bl.a sår som redan har börjat läka med sårskorpor-inte fan får man sårskorpor bara 1 tim efter skada...

(bilder hos ab)
Om nu åklagaren sitter på "nya bilder"-varför har då inte AB publicerat dessa då de fick tillgång till fup tidigt i morse, de enda bilderna vi får se är en bild tagen av patrull på plats av gata med trasig flaska, och den kan ju ha legat där redan innan bråket startade så då behöver vi bevis på att asap:s fingeravtryck finns på flaskhalsen.

Vi lär få 300 sidor bara med tolkningar på bildbevis framöver....

Edit: verkar som Mustafa Jafari mycket väl visste vem Asap var, om man googlar på honom och ser div länkar och inlägg, så det vore bra om fler gräver på killen, han har som sagt en hel del skit i bagaget...
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-25 kl. 11:25.
Citera
2019-07-25, 11:19
Medlem
selusts avatar
Vad tror ni om kommande rättegång? Är det öppet för allmänheten?
Citera
2019-07-25, 11:20
Avslutad
Är det bara jag som tänker att Sverige typ kommer försöka fälla ASAP för något milt (påhittat brott eller likande) som kanske endast innebär dagsböter för att; 1, slippa förudmjukelse internationellt (i den mån det inte redan blivit så) men kanske än viktiga 2, att SLIPPA betala typ 20 miljoner av svenskarnas skattepengar i skadestånd.
Hade ju blivit en hetsk debatt om hur svenska skattepengar används. Har även svårt att se honom fällas för så grovt att han faktiskt får fängelse. Men något litet som bara innebär att han fälls så han inte kan få skadestånd.
Är jag konspiratorisk?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Och hur ska en åklagare få kännedom om något hänt utan att någon anmäler det (eller att det tex finns på film). Tänk efter lite.

Vad får dig att tro att åklagaren har haft mindre material än vad som framkommit i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Istället för att tjafsa om Trump, hur ser du på anmälan?

Afghanhannarna gick till upprepade angrepp mot sina offer. Till slut tröttnade de och spöade upp afghanhannarna, det borde de få medalj från Konungen för. Förhoppningsvis har dessa afghanhannar lärt sig en läxa men mer troligt är att det behövs många fler som ASAP & co innan de lär sig.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust

Jadå, men platserna är begränsade och journalister brukar få företräde (tyvärr - de rapporterar oftast sämre än allmänheten..)
Citera
2019-07-25, 11:22
Medlem
Jisses, vilken fup.
Det blir fängelse.
Citera
2019-07-25, 11:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad får dig att tro att åklagaren har haft mindre material än vad som framkommit i tråden?

Afghanhannarna gick till upprepade angrepp mot sina offer. Till slut tröttnade de och spöade upp afghanhannarna, det borde de få medalj från Konungen för. Förhoppningsvis har dessa afghanhannar lärt sig en läxa men mer troligt är att det behövs många fler som ASAP & co innan de lär sig.

Så din åsikt är "herpa derpa jag bryr mig inte om vad som presenteras för att jag är en rättshaverist som vill se Sverige förvandlas till ett nattväktar samhälle" bra då vet vi alla att du kan ignoreras.
Citera
2019-07-25, 11:23
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Rättegångar är i regel öppna för allmänheten. Lyckta dörrar brukar det vara tal om när man är väldigt mån om sekretessen, exempelvis vid sexualbrott eller unga brottsoffer.

Skulle bli väldigt förvånad om rättegången inte var öppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det finns ett fenomen som kallas "racial profiling" inom polis- och rättsväsendet. Inte bara i USA. Drabbar oftare svarta än andra.

Du tänker på strukturell rasism. Och hur tänker du att man valde i detta fall? Hmmm, vänta nu, de svarta tar vi före hazaren för han är ju lite ljusare.

Men vittnena var ju åtminstone delvis svarta så är det även strukturell rasism att de pekade ut svarta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Är det bara jag som tänker att Sverige typ kommer försöka fälla ASAP för något milt (påhittat brott eller likande) som kanske endast innebär dagsböter för att; 1, slippa förudmjukelse internationellt (i den mån det inte redan blivit så) men kanske än viktiga 2, att SLIPPA betala typ 20 miljoner av svenskarnas skattepengar i skadestånd.
Hade ju blivit en hetsk debatt om hur svenska skattepengar används. Har även svårt att se honom fällas för så grovt att han faktiskt får fängelse. Men något litet som bara innebär att han fälls så han inte kan få skadestånd.
Är jag konspiratorisk?

Japp. Tror domare och nämndemän känner extrem press för att fälla honom för något nu.
Citera
Medlem
Vasilevos avatar
Aktbilaga 99,98 & 97 Stämningsansökan & förundersökningsprotokoll
https://docdro.id/FXq0y4n
https://docdro.id/z0hv0yQ
https://docdro.id/OwIo3xB
Senast redigerad av Vasilevo 2019-07-25 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in