2019-07-25, 11:44
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Du måste förstå skillnaden på dig som uppenbarligen är ett djur som vi måste hålla från gatorna och en begåvad artist som måste värja sig från svartskallar ingen världsdel vill veta av. Du förtjänade att låsas in som ett djur medan Rocky kunde skickats hem.

Även du, som verkar ha ett ganska så stort förståndshandikapp, måste själva förstå att du vet inget om mitt case, vad jag har varit med om, om jag var skyldig eller oskyldig, osv.

Men ändå så kräker du ur dig en massa smörja.

I ASAP Rockys fall, tydligen en Gud för dig eftersom att du reagerar så starkt, så finns det ganska så omfattande bevis mot honom enligt utsago.

Men det är inget jag förväntar mig att du skulle förstå ändå.
Citera
2019-07-25, 11:44
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Bilder finns i dessa ä, tror det är 98:an som har det från sidan 45
Tackar.

Framgår ju ganska tydligt att Jafari är en idiot som inte ger sig, men det ter sig också uppenbart att det är Williams som inleder våldet. På så vis kan jag, likt någon annan i tråden, undra varför inte han häktats.
Citera
2019-07-25, 11:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Så det säger inte så mycket mer egentligen.

Det visar på att våld användes mot afghanerna innan ASAPs videoklipp och det visar även på att de hörlurarna troligen vart skadade/förstörda utanför Max och inte när han kastade dem på livvakten.

Vilket betyder att Afghanen följde efter livvakten för att han ville bli kompenserad för sin förstörda egendom.
Citera
2019-07-25, 11:45
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Så du vill se Sverige förvandlas till USA där du får rätten att skjuts någon för att du tror dig vara hotad istället för att försöka tänka logiskt?

På sociala medier verkar konsensus vara att hazarerna förtjänade ett kok stryk. Tror många håller med om att svensk nödvärnslagstiftning är för hård. Staten bevakar sitt våldsutnyttjande väldigt svartsjukt, och slår till stenhårt när vanliga svenssons försvarar sig lite för mycket mot buset. Finns hur många exempel som helst på detta.

Sen kan man diskutera hur långt man ska flytta gränsen. Det är nog inte många som tycker att man ska få skära halsen av folk som tittar snett på en. Men som hazarerna höll på och trakasserade Rockys gäng tycker jag man ska få använda milt våld för att freda sin integritet.
Citera
2019-07-25, 11:46
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
På sociala medier verkar konsensus vara att hazarerna förtjänade ett kok stryk. Tror många håller med om att svensk nödvärnslagstiftning är för hård. Staten bevakar sitt våldsutnyttjande väldigt svartsjukt, och slår till stenhårt när vanliga svenssons försvarar sig lite för mycket mot buset. Finns hur många exempel som helst på detta.

Sen kan man diskutera hur långt man ska flytta gränsen. Det är nog inte många som tycker att man ska få skära halsen av folk som tittar snett på en. Men som hazarerna höll på och trakasserade Rockys gäng tycker jag man ska få använda milt våld för att freda sin integritet.

Håller med dig. Sen är allmän konensus att svenskaRättsstaten med polis skiter fullständigt i folk som blir utsatta av brott i denna karaktär så vad skulle man gjort liksom, ring polisen? hahahahahaha

Citat:
Det visar på att våld användes mot afghanerna innan ASAPs videoklipp och det visar även på att de hörlurarna troligen vart skadade/förstörda utanför Max och inte när han kastade dem på livvakten.

Vilket betyder att Afghanen följde efter livvakten för att han ville bli kompenserad för sin förstörda egendom.

Var första kontakten med grupperingarna när afganerna ville sälja droger?
Senast redigerad av raxmouse 2019-07-25 kl. 11:49.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Härliga bilder. Hoppas vi får se mer sådant självförsvar i framtiden. Gärna med dödlig utgång.

Ja det var betydligt bättre än man kunnat hoppas men det kommer krävas många fler liknande fall innan de lär sig.

Citat:
Så du vill se Sverige förvandlas till USA där du får rätten att skjuts någon för att du tror dig vara hotad istället för att försöka tänka logiskt?

I Sverige idag skjuts även när den som skjuter inte är hotad, och det räcker inte med skjutningar utan de använder även handgranater och sprängningar.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Det är intressant att många nu pratar om att de svenska rättsystemet behandlar folk fel. När man de senaste åren har pratat mycket om att de är för mesiga.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men att förfölja någon som afghanhannarna gör, är inte att bruka våld på en persons integritet?
Jag skulle nog ha upplevt situationen som hotfull.

Som vanligt klemar man med de afghaner som startade bråket. Blir nog rätt syrliga kommentarer från media i USA. Bråkstakarna borde såklart vara punktmarkerade.
Skulle tro det kommer bli mera afghanska påhopp för att få ut skadestånd i framtiden.
Citera
2019-07-25, 11:47
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Är du helt korkad eller? G-Eazy erkände, ASAP gjorde det inte.

Bevisningen var heller inte lika star där som den är här...

Jag förstår inte. Så bara för att G-Eazy erkände så släpps han fri? Båda incidenterna var väl filmade? Hur kan det första inte räknas som starkt bevis?

Du behöver inte vara så elak...
Citera
2019-07-25, 11:47
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Uttalandet kommer från svensk press har jag för mig, så det finns ingen ursäkt.

Ja, är det en svensk som sanningsenligt pratar om "tog tag runt halsen och lyfte honom från marken" så är det ju en annan sak än att ta runt nacken.
Citera
2019-07-25, 11:48
Medlem
Citat:

Det vore helt underbart. Världen är överbefolkad och att få skjuta av lite skräp hade gjort stor nytta på samhället.
Citera
2019-07-25, 11:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Tackar.

Framgår ju ganska tydligt att Jafari är en idiot som inte ger sig, men det ter sig också uppenbart att det är Williams som inleder våldet. På så vis kan jag, likt någon annan i tråden, undra varför inte han häktats.

Ja, jag började också undra över varför Williams inte häktas, jag kan förstå varför Jafari följer efter Williams för om hörlurarna förstördes utanför Max så utgår jag åtminstone från att Jafari följer efter för att han försöker kommunicera med Williams rörande hörlurarna.

Min egna erfarenhet med folk från Syrien, Irak, Iran och Afghanistan säger mig att Jafari inte är intresserad av ASAP efter incidenten utanför Max utan vill antingen ha kompensation för sin skadade/förstörda egendom alternativt reda ut situationen men är lite för korkad och/eller envis för att inse när han ska ge upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in