2019-07-24, 21:40
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Din jävla nöt.

Förstår du inte att det är ENORM skillnad på försvarskrig och ANGREPPSKRIG. Angreppskrig är inom internationell rätt inte sanktionerat dvs olagligt medan självförsvarskrig är det. Din dummy nöt.
Enligt dig är alltså Kuwait ett farligt land eftersom de försvarade sig mot ANGREPPET från Irak? Så Kuwait borde svartlistas internationellt? Detsamma med Frankrike osv under 2:a världskriget.

Dessutom är det inte på något sätt olagligt för ett land att ha ett stort våldskapital. Vart fan vill du ens komma med det? Det är därför man har väpnade styrkor, för att ha ett våldskapital. Påstår du att västländer, Ryssland, Israel osv inte har massiva våldskapital.

Så återigen, du säger att Iran är oberäkneliga och jag frågar dig vad du baserar det på. Så vilka länder har Iran ANGRIPIT de sista 100 åren?

Du är en dum nöt kan du inte bara erkänna det?

Nötet är du om du inbillar dig att fantasier om Iran som ett fredens land är korrekta.
Det är de inte. Ett krig i 10 år med sin granne bevisar det.
Jag , och alla andra med utvecklad hjärna känner ingen som helst trygghet eller säkerhet med mullornas Iran för att du fantiserar om att de aldrig angripit nån.

Vilka land angrep Napoleon innan han angrep det första?
Citera
2019-07-24, 21:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Vi har väl varit igenom det här förr va?
Israel utförde ett förebyggande anfall på en egyptisk uppmarsch varvid man blev anfallen av Jordanien, och när stridigheterna nästan var slut, även av Syrien.
Analogi håller utmärkt bara att du inte håller med mig.
Som du håller med om, även om du inte riktigt vill erkänna, Israel var angriparen. Att man "tror" motparten tänker anfalla räcker inte, speciellt som flera israeliska generaler i efterhand kommit ut och erkänt att de insåg att Egypten inte hade sådana avsikter. Jag antar att du också ser operation Barbarossa bara som ett förebyggande anfall mot de stora styrkor Sovjet placerat vid gränsen...
Citera
2019-07-24, 21:41
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Då antar jag att du inte har något emot att Israel håller delar av Syrien? Höll delar av Egypten och Jordanien?

Det kan vi diskutera vid nåt annat tillfälle. Det hör inte till frågan.

Åter till min fråga, vilka länder har Iran angripit de sista 100 åren?
Citera
2019-07-24, 21:41
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Självklart inte eftersom Israel också ville ha en garanti för att använda i förhandlingar. Men det förutsätter också att ockupationen ska upphöra snarast möjligt.
Tja krigstillstånd råder fortfarande mellan Syrien och Israel, Västbanken samt Gaza gör varken Egypten eller Jordanien anspråk på så???
Var ville du komma med den invändningen?
Citera
2019-07-24, 21:43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Varför är hen det? Det är några här som börjar yra om Iran-troll så fort det blir svårt att acceptera 1-1. Gilla läget!
Det är bara acceptera att Iran svarade tillbaka genom att beslagta fartyget. Inget mer med det. Om du tror att alla andra som inte godtar jargongen du skapar är troll så är det ingen idé att diskutera vidare med dig. Du har ju redan bestämt dig.

Ja, det är ur-definitionen av troll
Så fort man besvarat/besegrat trollet så ändrar trollet frågeställningen, en evighetsmaskin.

Det handlade inte om att acceptera vad som skett, det har jag inga problem med, läste du inläggen öht?
Citera
2019-07-24, 21:46
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Så du anser alltså att om man blir anfallen först är det helt ok att invadera anfallande land efter man återtagit sina ursprungliga gränser?
Saxar från första sidan i din länk:

Och frågan kvarstår inte alls, svaret finns och du har redan fått det. Och vänligen hänvisa gärna till 40 år istället för 100 då det andra 60 är rätt iirrelevanta.

Jo frågan kvarstår eftersom enligt din bisarra logik så var det de allierade som angrepp Nazityskland eftersom de inte omedelbart drog sig tillbaka efter att Europa var befriat utan fortsatte in i Tyskland.
Du inser inte ens att du har förlorat den här diskussionen va?
Citera
2019-07-24, 21:49
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jo frågan kvarstår eftersom enligt din bisarra logik så var det de allierade som angrepp Nazityskland eftersom de inte omedelbart drog sig tillbaka efter att Europa var befriat utan fortsatte in i Tyskland.

Du antar alltmer ett löjets skimmer över dig själv, rena pajas-varningen.

IQ fiskmås?
Citera
2019-07-24, 21:50
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Det kan vi diskutera vid nåt annat tillfälle. Det hör inte till frågan.

Åter till min fråga, vilka länder har Iran angripit de sista 100 åren?
De senaste 40 åren har Iran angripit Irak 1982, gjort oräkneliga räder på Pakistans territorium samt genom sina proxies, i många fall ledda, understödda och/eller utbildade av Quds, angripit främmande makts militär och civila.

Kan du sluta tjata loss om dina minst sagt tillrättalagda "sanningar" nu?
Citera
2019-07-24, 21:52
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Du måste väl ändå se att det är ju du som skitar ner dig totalt i logiska kullerbyttor och inte jag i det här fallet? Eller, näe, jag tror fan inte du är kapabel till att inse det.
Senast redigerad av Wishie 2019-07-24 kl. 22:01.
Citera
2019-07-24, 21:56
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nötet är du om du inbillar dig att fantasier om Iran som ett fredens land är korrekta.
Det är de inte. Ett krig i 10 år med sin granne bevisar det.
Jag , och alla andra med utvecklad hjärna känner ingen som helst trygghet eller säkerhet med mullornas Iran för att du fantiserar om att de aldrig angripit nån.

Vilka land angrep Napoleon innan han angrep det första?
Men iranier är fredliga. Det är ett fredligt folk med en gästfri kultur. Men de kan förvandlas till blodiga krigare om man angriper deras land. De förvarade sig mot Saddam. Varnar för obehagliga bilder.
https://www.youtube.com/watch?v=0Qu2elDd0lE

Fakta och avslöjaden usch..
https://www.youtube.com/watch?v=t__X0XzU4Nw
Citera
2019-07-24, 21:59
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Som du håller med om, även om du inte riktigt vill erkänna, Israel var angriparen. Att man "tror" motparten tänker anfalla räcker inte, speciellt som flera israeliska generaler i efterhand kommit ut och erkänt att de insåg att Egypten inte hade sådana avsikter. Jag antar att du också ser operation Barbarossa bara som ett förebyggande anfall mot de stora styrkor Sovjet placerat vid gränsen...

Jag håller fullständigt med om att Israel anföll Egypten först, inget snack om det.
Om det var rättfärdigat eller inte, det kan vi diskutera i lämplig tråd.
Barbarossa var väl snarare en dolkstöt i ryggen på en "allierad" än ett förebyggande anfall.

Haltande analogi var det nån som sa?
Citera
2019-07-24, 22:00
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Men iranier är fredliga. Det är ett fredligt folk med en gästfri kultur. Men de kan förvandlas till blodiga krigare om man angriper deras land. De förvarade sig mot Saddam. Varnar för obehagliga bilder.
https://www.youtube.com/watch?v=0Qu2elDd0lE

Fakta och avslöjaden usch..
https://www.youtube.com/watch?v=t__X0XzU4Nw

Varför svarar du på inlägg som inte är riktade till dig?
Jag har nog med att bemöta en fiskmås,s fantasier.

Iran är inte fredligare än andra kulturer och folk. Bland annat ägnar de sig åt att hänga folk från lyftkranar och slå kvinnor utan slöja i huvet med batonger, mmm fredligt....
Fredliga? du är ju helt nuts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in