2019-07-24, 10:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dom använde troligen destillerat vatten i burken för att inte visa flour och sånna ämnen som dom har i amerikanskt dricksvatten för att folket där vill ha fina tänder enligt deras ledare.

Men din galning, vilka är 'dom'? Finns det dokumentation från detta projekt?
Citera
2019-07-24, 11:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Dom har redan samlat in chemtrails och skickat till labb..

Nej, de har samlat in regnvatten, hittat industriavfall och dragit felaktiga slutsatser av det.
Citera
2019-07-24, 12:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Ni vet mycket väl (de flesta av er) vad chemtrails är ....

Nej det vet vi inte.
Du och andra pratar ju om allt från rymdödlor via nanorobotar till klimatkontroll.

Citat:
... det räcker för en seende att vara observant en enda dag och betrakta vår ständigt chemtrailsfyllda himmel utan skygglappar.

Jag ser ofta strimmor men jag är ganska säker på att det är kondensationsstrimmor.

Hur vet man om det är con eller chem man ser?
Citera
2019-07-24, 12:10
Medlem
Citat:
Han har besvarat dessa ständigt ("constant") upprepade frågor som ni förnekelselakejer skriver enbart för att spamma tråden med trams. Ni vet mycket väl (de flesta av er) vad chemtrails är men är satta att förhindra kunskap i frågan, det räcker för en seende att vara observant en enda dag och betrakta vår ständigt chemtrailsfyllda himmel utan skygglappar.

Inte idag, planet till Oslo lämnar en kondensstrimma som sakta försvinner..

Okunskap botas med kunskap, om den okunnige är mottaglig. Erfarenhet får man inte gratis.
Citera
2019-07-24, 12:12
Medlem
Citat:
Han har besvarat dessa ständigt ("constant") upprepade frågor som ni förnekelselakejer skriver enbart för att spamma tråden med trams. Ni vet mycket väl (de flesta av er) vad chemtrails är men är satta att förhindra kunskap i frågan, det räcker för en seende att vara observant en enda dag och betrakta vår ständigt chemtrailsfyllda himmel utan skygglappar.
Berätta lite om hur hanteringen av kemikalierna går till? Du arbetar väl på en flygplats så du måste ha möjlighet att bevittna när de tankar planen och servar tankar och munstycken etc. hur många är anställda för att sköta denna delen av markservicen?
Se där nya frågor som du kan svara rakt och enkelt på istället för att behöva hitta på nya ursäkter för att duckafrågan om moln och contrails.
Citera
2019-07-24, 12:21
Medlem
UncelDolans avatar
Citat:

Förnekelselakejerna! Snacka om att vända på myntet. Det är ingen utav oss som ställer frågor till er, som påstår att chemtrails existerar. Ni har därför ett påstående att förstärka. Håller du med om det?

Kan ni inte det, så är det väl självklart att vi beter oss därefter? Nä, istället förtalar ni, hittar på namn åt oss som inte stämmer, ljuger, lägger ut röda sillar och hänvisar till forna presidenter.

Jag ser att många utav svaren ifrån er får en väldigt frustrerad ton, är det för att ni känner er missförstådda? För i så fall sitter vi i samma båt. Inget utav det ni säger låter varken vettigt, sunt eller förankrat i någon vetenskap.
Citera
2019-07-24, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Inte idag, planet till Oslo lämnar en kondensstrimma som sakta försvinner..

Okunskap botas med kunskap, om den okunnige är mottaglig. Erfarenhet får man inte gratis.

Men hallå, det har ju tidigare i denna tråd påståtts att contrails endast uppkommer på låg höjd, typ när planet lyfter och landar. Är detta fel eller?

Citat:
Det som både du och jag kan VETA är dock att contrailsen enbart syns vid flygplatser där flygplan stiger..
Citera
2019-07-24, 12:38
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag "pratar" inte om rymdödlor m.m. utan skriver om chemtrails vilket ju är trådämnet. Visa gärna var jag skulle "pratat" om rymdödlor m.m.
!

Du är inte den ende chemtrailstroende som skriver i tråden, andra troende skriver inlägg efter inlägg om nanorobotar, aliens, transhumanism, militära vapen och annat.

Åsikterna om vad och varför är minst sagt spretiga.

Citat:
Hur många gånger har du/ni frågat och fått svar på hur man ser skillnad? Du har över 1.423 inlägg i denna tråd och ställer samma frågor om och om igen för att spamma sönder tråden!

Så ditt svar är att alla strimmor som syns mer än 30 sekunder är chemtrails? Men det är ju helt orimligt av flera olika orsaker.

Jag såg själv kvardröjande k-strimmor på 70-talet. De finns dessutom beskrivna i böcker och filmet från så tidigt som 40-talet. Vad är din förklaring till detta?

Vidare vet vi att hur snabbt iskristaller förångas beror på omgivningens temperatur, vi vet att om det är kallt och fuktigt så kan iskristaller förbli iskristaller under mycket lång tid.

Din förklaring till hur man ser skillnad på con och chem är mao felaktig. Den är inte vatten värld och den ger inte en rimlig förklaring till att det du ser inte kan vara k-strimmor.
Senast redigerad av madtop 2019-07-24 kl. 12:41.
Citera
2019-07-24, 12:47
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos

Dela gärna med dig av din kunskap.

Varför försvinner kondensationsstrimmor alltid på 30 sekunder? Varför är tiden inte beroende av omgivningens temperatur?

Hur kommer det sig att vissa iskristaller (contrails) alltid försvinner på kort tid medan andra (cirrusmoln) kan ligga kvar i timmar?
Citera
2019-07-24, 12:51
Medlem
Citat:

Hur många gånger har du/ni frågat och fått svar på hur man ser skillnad? Du har över 1.423 inlägg i denna tråd och ställer samma frågor om och om igen för att spamma sönder tråden!

Självklart kommer frågorna tillbaka, eftersom ni chemtrails-idioter inte kan ge några svar.

Idiotsvaret att "contrails alltid dunstar bort på 30 sekunder" är inget svar, eftersom det är fel.

Contrails och moln är samma sak - rimligen vet du och alla andra "chemtrails-kramare" att moln kan ligga kvar mycket längre än 30 sekunder.
Citera
2019-07-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Dela gärna med dig av din kunskap.

Varför försvinner kondensationsstrimmor alltid på 30 sekunder? Varför är tiden inte beroende av omgivningens temperatur?

Hur kommer det sig att vissa iskristaller (contrails) alltid försvinner på kort tid medan andra (cirrusmoln) kan ligga kvar i timmar?

Det beror på luftfuktighet, och vid vilken altitud. Då även temperaturen varierar vid olika altitud, ju högre upp desto mindre luftfuktighet, samt hur jetstreamen går. Där kan man se ibland att vinden på jorden blåser åt ett håll, medans molnen går åt ett annat. Det är ett komplex system, då luftlagren varierar.

Vet inte om du blev klokare av det..
Citera
2019-07-24, 13:04
Medlem
Citat:
Skynda dig till Stockholm och injicera mikrochippet i högerhanden så att du kan betala för att åka tåg med din högra hand. Läs inte bibeln bara för där står det strunt om att satan ska få människor att märka sina högerhänder med ett betalningsverktyg.

Om DU som skattebetalande ateist hade pratat om chemtrailsen ovan för våra huvuden, gudar eller utomjordingar så hade du blivit inlåst på mentalsjukhus eftersom ni som inte har någon religion får inte tro vad ni vill.. ni får tro att skatter och pengar är livet, men där går också gränsen för vad ni får tro på.

Ärligt talat så hade du sagt samma sak om andra religiösa som tror att det sitter en ond gudsgubbe uppe på molnen.. för enligt ditt perspektiv så bör dom söka hjälp för sina mentala problem.

Tyvär så kan man inte skicka religiösa människor till mentalsjukhus på grund av att man inte håller med om deras religion.

Men du däremot, du gudslösa syndare.. dig hade dom fått lov att skicka på mentalsjukhus om du nämnde chemtrails eftersom du då visar tecken på att du är mentalt sjuk genom att du talar om nånting som media inte gav dig tillåtelse att tala om.

Jag diskuterar inte med er om chemtrails eftersom det är en cirkel där ni repeterar samma som ni alltid sagt, och sen förväntar att jag ska delta i eran cirkel av ignorans där man repeterar vad man tror medans man låtsas att sin tro är nånting man vet.. vilket det aldrig varit i erat fall.

Ni tror på kvarliggande contrails för att ni aldrig har studerat contrails.. då dom försvinner på cirka 30 sekunder.. så alla andra sträck i skyn.. är faktist inte contrails.

Det är ingen diskution bland förnekare.. det är en tävling om vem som tror hårdast på rätt teori som media och skolsystem ger ut till de troende.

Underhållande att läsa det du skriver om mig. Du är lika okunnig om mig, som du är okunnig om contrails!
Kvarliggande contrails har jag sett sedan 1960-talet och vartenda år därefter. De finns också dokumenterade på bilder och filmer från andra världskriget, i meteorologiböcker från 1970-talet. Otaliga länkar finns i den här tråden. Att påstå att de började uppträda 2001 är fullständigt galet!

Skolsystemet och högskolan har gett mig förmågan att själv göra iakttagelser, experiment och att dra egna slutsatser. Inget som någon beordrar mig till.

Du är däremot inget annat än ett okunnigt troll som ägnar dig att i evigheter predika samma trams. Och i fortsättningen får du göra det mig förutan.

PS Diskussion stavas så här, men eftersom du inte kan diskutera så förstår jag att du inte heller kan stava till ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in