2015-09-30, 15:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Men kära nån. Det är superlätt att testa om man är chemtrailad. En kvart efter ett plan sprayat blir luften mättad av farliga ämnen. Bara att testa jorden så ser man direkt om det är chemtrails eller bara vattenånga.

Hur utesluter man marknära föroreningskällor med den metoden?
Citera
2015-09-30, 16:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hur utesluter man marknära föroreningskällor med den metoden?
Bongoman ironiserade över ett tänkt svar från en chemtrailare. Det var mao inte seriöst menat.

Du, jag och bongoman förstår att man inte kan ta ett markprov för att bevisa chemtrails. Tyvärr gör inte gemene chemtrailare det.
Citera
2015-09-30, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag finner det högst osannolikt att du "gör egna tester och prover", du verkar inte ha riktigt rätt förutsättningar för det.

Vad gör du för tester, hur analyserar du dem och vilket resultat kommer du fram till?

Du är inte vidare stringent i dina påståenden. Hur ska du ha det? Går det att se på en strimma om det är ett chemtrail eller inte?

Jag tar olika prover beroende vad jag testar, det hör inte riktigt hit tycker jag, eftersom det är sekretessbellagt sålänge jag inte står åtalad att bevisa mina framkomster. Det är min kompanjon som har sagt detta så jag kan inte rå för det, ävne om jag till viss del skulle vilja dela med mig mina prover.

Ja det går att se på en strimma om det är chemtrails, såvida man får använda känseln och lukten också som sinnen.
Citera
2015-09-30, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Och din sanning tar du från ENSTAKA individer som i sin tur sprider sin dynga. Utan någon som helst källkritik.
Alltså, tro mig - jag förstår. Jag förstår grejen, när känslan "wow, tänk så är det så!" tar över. Men för fan, skaffa dig lite konkret information istället för att förlita dig på foliehattar som till och med tjänar pengar på att lura dig.
Och med konkret information menar jag givetvis vetenskapliga fakta. Fast det räcker väl inte för dig eftersom fysikens lagar anpassas efter er foliehattar.

Tillägg: kan du specificera dina källor? Eller är det fortfarande sånt som "kommer i rätt tid" och som du inte får avslöja? Hör du röster i ditt huvud? Är du, på ren svenska, helt frisk?
Källkritik behövs inte för sanningen, det är beroende hur sant sanningen låter, tycker du att det börjar svida lite nu kanske? Ja då är du nära sanningen min vän.

Jag bryr mig inte om folk tjänar pengar, alla måste tjäna pengar på nått sätt, så länge dom förmedlar sanningen bryr jag mig inte, folk tjänar pengar på soppor inte fan bryr jag mig om det.

Eftersom jag inte tror på dagens vetenskap så tar jag inte till mig det, vetenskapen är ofta fel när det kommer till alternativa sanningar, man förvränger sanningen helt enkelt och vill enbart förmedla bullshit rent utsagt. Vetenskapen har en term som vi lär oss idag, och det lär sig alla, sen finns det vetenskap som vi inte kan rå för. Tex vetenskapen i hollow earth är något vi människor inte känner till idag, och kan inte riktigt begripa den, då tycker ju många att det är fake för det. Vilket är helt fel, man missrespekterar alternativa vetenskap kan man säga. Finns det alternativa sanningar så finns det alternativa vetenskap också.

Jag kan inte avslöja mina källor förståss, dom lever hemlig identitet, illuminati är bland annat ute efter dom, bush regimen vill se dom döda. Så jag håller mina källor för mig själv, men det skadar inte ellehur?

Hur menar du om jag är helt frisk? Jag är helt frisk skulle jag vilja säga, men jag tror inte allmänheten tycker det pga mina teorier.
Citera
2015-09-30, 18:53
Medlem
JustBecauses avatar
Ok, är du säker på att din källa i själva verket inte en röst i ditt egna huvud?
Just wondering...

Du har givetvis full rätt att tro vad du vill, men att säga att "du vet sanningen, men får inte dela med dig för bl a "illuminati", ja varför i helvete diskuterar du alls då?
Citera
2015-09-30, 19:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Jag tar olika prover beroende vad jag testar, det hör inte riktigt hit tycker jag, eftersom det är sekretessbellagt sålänge jag inte står åtalad att bevisa mina framkomster. Det är min kompanjon som har sagt detta så jag kan inte rå för det, ävne om jag till viss del skulle vilja dela med mig mina prover.

Ja det går att se på en strimma om det är chemtrails, såvida man får använda känseln och lukten också som sinnen.

Självklart hör det hit. Det behövs för att bedöma din trovärdighet, du måste ju ändå förstå att ingen tror på dig när du säger att du tar prover och "testar" dessa. Och vad är det för jävla trams om sekretessbelagt? Självklart är dina imaginära prover inte sekretessbelagda.

Eftersom du inte kommer med några som helst belägg för dina påståenden om prover drar vi slutsatsen att du ljuger om dessa.

Citat:

Först säger du "Okulär inspektion funkar alltid för mig" för att sedan kontra med "Nej jag kan inte enbart genom att se på luften, jag måste givetvis göra undersökningar" och nu är du tillbaka till att det räcker med att se, LUKTA och KÄNNA på ett moln som är 15km bort.

Du skriver så mycket ohyggligt förvirrade saker så att antingen är du ett ganska roligt troll eller så är du utan tvekan den dummaste människa jag träffat på. Har du snortat bort varenda hjärncell eller vad är det för fel på dig?
Senast redigerad av madtop 2015-09-30 kl. 19:57.
Citera
2015-09-30, 20:34
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Källkritik behövs inte för sanningen, det är beroende hur sant sanningen låter, tycker du att det börjar svida lite nu kanske? Ja då är du nära sanningen min vän.

Jag bryr mig inte om folk tjänar pengar, alla måste tjäna pengar på nått sätt, så länge dom förmedlar sanningen bryr jag mig inte, folk tjänar pengar på soppor inte fan bryr jag mig om det.

Eftersom jag inte tror på dagens vetenskap så tar jag inte till mig det, vetenskapen är ofta fel när det kommer till alternativa sanningar, man förvränger sanningen helt enkelt och vill enbart förmedla bullshit rent utsagt. Vetenskapen har en term som vi lär oss idag, och det lär sig alla, sen finns det vetenskap som vi inte kan rå för. Tex vetenskapen i hollow earth är något vi människor inte känner till idag, och kan inte riktigt begripa den, då tycker ju många att det är fake för det. Vilket är helt fel, man missrespekterar alternativa vetenskap kan man säga. Finns det alternativa sanningar så finns det alternativa vetenskap också.

Jag kan inte avslöja mina källor förståss, dom lever hemlig identitet, illuminati är bland annat ute efter dom, bush regimen vill se dom döda. Så jag håller mina källor för mig själv, men det skadar inte ellehur?

Hur menar du om jag är helt frisk? Jag är helt frisk skulle jag vilja säga, men jag tror inte allmänheten tycker det pga mina teorier.

Du tror inte ditt kokainberoende kan påverkat ditt omdöme lite då?
Du säger alltså att det absolut inte finns nån annan sanning än din. Och din hemlige kompis.
(FB) Bruden bajsa på mig, vad ska jag göra??!!
Citera
2015-09-30, 22:57
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Självklart hör det hit. Det behövs för att bedöma din trovärdighet, du måste ju ändå förstå att ingen tror på dig när du säger att du tar prover och "testar" dessa. Och vad är det för jävla trams om sekretessbelagt? Självklart är dina imaginära prover inte sekretessbelagda.

Eftersom du inte kommer med några som helst belägg för dina påståenden om prover drar vi slutsatsen att du ljuger om dessa.

Först säger du "Okulär inspektion funkar alltid för mig" för att sedan kontra med "Nej jag kan inte enbart genom att se på luften, jag måste givetvis göra undersökningar" och nu är du tillbaka till att det räcker med att se, LUKTA och KÄNNA på ett moln som är 15km bort.

Du skriver så mycket ohyggligt förvirrade saker så att antingen är du ett ganska roligt troll eller så är du utan tvekan den dummaste människa jag träffat på. Har du snortat bort varenda hjärncell eller vad är det för fel på dig?

Nu är det ju så att man blir sjuk av chemtrails. Det tar en kvart efter de sprutat på 10 km höjd så når kemikalierna dina lungor och du blir marinerad i en farlig cocktail. Jag har sett vittnesmål där personer blir sjuka ungefär en kvart efter de sett ett spår i skyn. Om de inte ser något är de helt friska. Det måste bevisa kemikalier. Icke en chans att det är psykosomatiska vanföreställningar.
Citera
2015-09-30, 23:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Nu är det ju så att man blir sjuk av chemtrails. Det tar en kvart efter de sprutat på 10 km höjd så når kemikalierna dina lungor och du blir marinerad i en farlig cocktail. Jag har sett vittnesmål där personer blir sjuka ungefär en kvart efter de sett ett spår i skyn. Om de inte ser något är de helt friska. Det måste bevisa kemikalier. Icke en chans att det är psykosomatiska vanföreställningar.

Omvänd placebo. Lite som Hypokondriker då, som blir "sjuka" så fort de läser om någon ny superbakterie i tidningen.
Jag läste i ett inlägg långt långt bak i tråden om att "Bumpo" har skyddsglasögon som skydd mot chemtrails. Min fråga till "Bumpo" (jag ÄLSKAR det namnet, det är hur sött som helst) blir då: Hur kan GLASÖGON skydda ANDNINGSVÄGAR?

Hur är det med partikelnedfall förresten?
Borde det inte ta långt mer än 15 minuter för små partiklar att falla från 10km höjd?
De faller ju inte direkt som stenar precis.
Citera
2015-10-01, 00:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Hur är det med partikelnedfall förresten?
Borde det inte ta långt mer än 15 minuter för små partiklar att falla från 10km höjd?
De faller ju inte direkt som stenar precis.

Det tar mycket längre tid - i alla fall om vi pratar om mikropartiklar. Och dessutom blåser de åt sidan och sprids ut, de faller inte rakt ner. Jämför gärna med ett vulkanutbrott och hur dess askmoln sprider sig.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/islandsk-aska-stoppade-ater-flyget/

Men frågan som bumpo mfl framför allt bör ställa sig är hur han kan känna sig sjuk och samtidigt fortfarande se "persisten chemtrail". Borde inte trailsen försvinna om allt det hemska har trillat ned till stakars bumpo?
Citera
2015-10-01, 17:24
Bannlyst
Citat:

Men jag bryr mig inte om någon tror på mig eller inte, jag vet sanningen och så är det bara. Ni skeptiker har alltid fel, ni tror på allt media säger till skillnad från mig avstår jag från vad media säger och går min egen väg.

Jag är ingen troll, jag är medveten människa om vad som förisgår runt om i världen, det är ju rätt typiskt att bli kallad för troll när man har andra tankar o funderingar än den majoriteten i värden har.

Och nej jag ljuger inte en massa, jag står för vad jag säger, och det är enbart fakta o sanning i det.
Citera
2015-10-01, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Du tror inte ditt kokainberoende kan påverkat ditt omdöme lite då?
Du säger alltså att det absolut inte finns nån annan sanning än din. Och din hemlige kompis.
(FB) Bruden bajsa på mig, vad ska jag göra??!!
Jag har brukat kokain i snart 20år jag är 35 idag, och det inget fel med det, det har inte påverkat mitt omdöme om saker o ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in