2019-07-22, 17:47
Medlem
AslakVikingssons avatar
Går pengarna till driften av Flashback och för framtida utveckling av sidan så ser jag inga problem med en donation då och då.
Citera
2019-07-22, 17:49
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Tidningen Axess publicerade 2015 en artikel som beskrev skillnaderna mellan Twitter och Flashback, som tidningen menade var Sveriges två största politiska debattarenor.
"Flashback och Twitter är idag Sveriges utan motstycke främsta debattarenor. På Twitter trängs eliten och aktivisterna, där plockar journalisterna upp dagens drev och de påstått folkliga utbrotten. Flashback är undervegetationen, här samlas alla bortom mittenfåran, från politiska extremister till personer med specialintressen."
"Skillnaden är egentligen mycket enkel mellan dessa två arenor i svensk samhällsdebatt: På Twitter befinner sig de etablerade, de med ett namn och en titel i etablerade kanaler. På Flashback motsatsen."
"På Flashback pågår diskussionerna i skuggan av den breda offentligheten. Flashbacks oborstade karaktär gör att initierade och långa analyser ligger jämsides med grova, vulgära och aggressiva utfall."

https://www.axess.se/magasin/default.aspx?article=2376#.XTVS8pMzaK6

Artikeln uppmärksammar hur viktig roll Flashback spelar för samhällsdebatten. Men Flashback fyller även en viktig funktion för samhället i stort. En plats där svåra frågor har möjlighet att diskuteras, och där användarna kan vara helt anonyma. Det som Flashback erbjuder är unikt. Men samtidigt så erbjuder vi idag bara en bråkdel av allt vi vill erbjuda. Flashback kan bli så väldigt mycket bättre, och det är därför jag nu lanserar möjligheten att ge donationer.

Jag planerar att under dagen att lägga in en text längst ner på sidorna, som berättar om möjligheten att ge donationer. Denna information får inte vara störande, och jag hoppas att ni har förståelse för att den finns.

admin

Kul att de tycker Flashback rör sig i skuggan och undervegitationen

Jag kom på en ny paroll och slogan för Flashback:
"Crescere in umbra sumus - In lucem, ut regula"
I skuggan vi växer - i ljuset vi härskar.

PS - Ni borde fixa Swish handel betallösning så det går att swisha en peng då och då. Lägga in bg betalningar stoppar folk. Enkelhet = mer cash.
https://www.getswish.se/foretag/vara-erbjudanden/
Senast redigerad av 526 2019-07-22 kl. 17:52.
Citera
2019-07-22, 17:50
Medlem
st0ckiss avatar
Äntligen! Har länge velat sponsra Flashback ekonomiskt som tack för allt man fått genom åren.
En fin liten slant kommer in så fort lönen är på kontot.
Citera
2019-07-22, 17:59
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
När man klickar på "Stöd Flashback" loggan längst ner på sidan så kommer diverse info upp, bl.a detta - Samtidigt så har vi mängder av idéer.

Kan man få en liten "hint" om vilka dessa idèer kan vara, m.a.o vad det är man kommer att stödja för framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Varför undviker admin vissa frågor? Speciellt gällande huruvida man kommer redovisa för användarna hur pengarna kommer att användas i förbättringsarbetet.

Det känns fishy att man ignorerar.

Jag kommer att återkomma till dessa frågor, och anser att de behöver förklaras mer detaljerat.

Postar ett kort svar nu, så ni inte tror att jag undviker frågorna.

Jag tycker dessa frågor förtjänar längre svar, så fokuserar på de snabba frågorna först. Återkommer sedan med längre svar och vilka planer som finns under de närmaste dagarna.

admin
Citera
2019-07-22, 18:00
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Jag kommer att återkomma till dessa frågor, och anser att de behöver förklaras mer detaljerat.

Postar ett kort svar nu, så ni inte tror att jag undviker frågorna.

Jag tycker dessa frågor förtjänar längre svar, så fokuserar på de snabba frågorna först. Återkommer sedan med längre svar och vilka planer som finns under de närmaste dagarna.

admin

Okej tack !
Citera
2019-07-22, 18:01
Medlem
Citat:
Patreon tillåter inte vissa av ämnena som diskuteras på Flashback.

https://www.patreon.com/policy/guidelines

Exempel:

Patreon bans alt-right content creators from earning money on its platform
https://mashable.com/article/patreon-bans-milo-yiannopoulos-alt-right-creators/?europe=true

admin

Sätt upp en blank webbsida med texten "Carpe diem" på och öppna upp en Patreon för alla som gillar den sidan och det citatet. Vad du väljer att göra med pengarna sen är ointressant. Amirite?
Citera
2019-07-22, 18:03
Medlem
kalipp0s avatar
En annan grej som man kan fundera kring är hur användare kommer bemötas som har bidragit med ansenliga summor pengar. Kommer dom få gräddfil på forumet?
Citera
2019-07-22, 18:03
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
PS - Ni borde fixa Swish handel betallösning så det går att swisha en peng då och då. Lägga in bg betalningar stoppar folk. Enkelhet = mer cash.
https://www.getswish.se/foretag/vara-erbjudanden/

Vi lanserar Swish samma dag som de stoppar möjligheten att använda tjänsten för ekonomiska sabotage.

(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

admin
Citera
2019-07-22, 18:07
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
En annan grej som man kan fundera kring är hur användare kommer bemötas som har bidragit med ansenliga summor pengar. Kommer dom få gräddfil på forumet?

Nej. Det finns inga skäl att nämna sitt användarnamn vid en donation.

"Det finns inga skäl att berätta sitt användarnamn vid betalning.
Detta är anonymt, och bör aldrig nämnas vid en donation, då det isf. kan äventyra er anonymitet."

admin
Citera
2019-07-22, 18:08
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Kommer ni att redovisa hur mycket pengar ni har fått in av användarna här sen, vid årets slut eller kanske kvartalsvis? De hade ju varit bra att veta, för annars så kan man ju skänka till en tiggare lika bra ut på stan.
Citera
2019-07-22, 18:09
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Nej. Det finns inga skäl att nämna sitt användarnamn vid en donation.

"Det finns inga skäl att berätta sitt användarnamn vid betalning.
Detta är anonymt, och bör aldrig nämnas vid en donation, då det isf. kan äventyra er anonymitet."

admin

Men en användare kan nämna sin donation till er/mods. Denne kan säkert vara ganska tydlig med hur mkt och när osv.

Vad kommer ni ha för inställning där?
Citera
2019-07-22, 18:12
Medlem
526s avatar
Citat:
Vi lanserar Swish samma dag som de stoppar möjligheten att använda tjänsten för ekonomiska sabotage.

admin
Aha . .du menar att om de skänker 1 kr så kostar det 2 kr och det blir minus?

Men är det realistiskt att tro att någon kommer mata in tusentals swishbetalningar för en sån sak?
Fast det är klart . . de där nekrofilgruppen verkar ju motiverade till allt möjligt.

Vad tycker ni om min slogan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in