Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Inte på allt

Nä, tjata hål i huvudet på folk ligger vi hästlängder bakom. Den frenesi kvinnor besitter i att få män att hellre bara hålla käft och göra som hon vill är faktiskt en utomnaturlig förmåga. Allt ifrån era små insinueringar tilll era hammarslag rakt i fontanellen är inte en rättvis kamp.
Citat:
Ursprungligen postat av
GaylordYanker
Du har absolut helt rätt.
Det är orsaken till att vi fortfarande lite gammalmodigt håller kvinnan som mänsklighetens och skapelsens krona, men i moderna samhällen ser jag inte längre behovet för det.
Hon har visat sig vara mycket väl kapabel att klara sig på egen hand och med den nya lagen om fri inseminering även för singelkvinnor minskar mäns roll ytterligare. Hon är bättre utbildad, har bättre sociala färdigheter och ofta en egen agenda och bucketlist på grejer hon vill och behöver göra.
Dagens män nöjer sig om de får sitta på arslet och spela TV-spel, titta på fotboll och äta kanelgifflar.
Har de varit mer eller mindre försumbara i fredstid i 200 år, så är de ännu menlösare idag.
Se bara till att de betalar sin skatt, så kan moder Svea och hennes feta skattkista ta hand om kvinnor och barn, tack för kaffet.
När vi lyckas lära dem att den "romantiska kärleken också är vanligt nys och joller" räcker det med grupper av kvinnor som bildar sina egna autonoma stater, medan män tar livet av sig eller varandra i ren desperation.
Det är inte så jävla lätt för kvinnor heller. De inser instinktivt att deras ägg är värdefulla, och de kommer sitta med Svarte Petter i nio månader om de inte säkerställer sig support.
Och så kommer män i ett modernt samhälle, svänger med snabeln och vickar lite på baken, och säger det är OK, vi leker lite bara.
Många kvinnor, iaf enligt min erfarenhet, blir nästan förvånade över att det faktiskt är sant att de kan rocka loss lite utan konsekvenser.
Det blir inga draman, oönskade barn eller svartsjuka.
Bara lite sexuell tillfredsställelse. Och så ser naturligtvis framtiden ut, helt enligt din teori. Förstår den till fullo. Många skulle säkert kalla oss cyniska och känslokalla, jag väljer att se det som att vi är mer i kontakt med våra känslor än de flesta.
Sen tror jag att män utvecklat bastoner och vår lättsamma syn på tillvaron enkom för att få äggen att känna sig trygga i vår närvaro.
Men återigen, du är på pudelns kärna, du dömer inte, du vill bara att allt skall ordna sig så bra som möjligt för alla.
Det, om något, är hedervärt