2019-07-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Här är det jag som har tolkningsföreträde för jag är man och du är bara en liten flicksnärta som, om du bara hade haft lite förstånd bakom ditt söta lilla kvinnoansikte, för länge sedan skulle insett att du gjorde bäst i att ställa dig vid spisen, baka nåt eller åtminstone fixat en Jansons frestelse, och inte beblandat dig i diskussioner med vuxet manfolk

Det är mycket sannolikt att jag missat en hel del i den här tråden då jag finner hela frågeställningen så urbota dum.
Vad är bäst, proteiner eller kolhydrater, hästar eller kor, traktorer eller personbilar, vin eller öl, potatis eller spaghetti, kött eller fisk? Kvinnor eller män?
Att ni ens orkar.
Allt har väl sin tjusning.
Vad som däremot är helt fastslaget är att en välskapt kvinnorumpa slår ett ett par välsvarvade bröst i tittarvänlighet. Men kommer de i kombination är det naturligtvis allra bäst. Oavsett vilken kroppsförpackning de råkar befinna sig i. Lång eller kort kjol gör detsamma, vi vet minsann vad som finns under blusen hos Rut.

Haha, nu får du hoppa ner i frysen igen efter en kall dusch.
Citera
2019-07-21, 19:20
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej du verkar inte vara personen som gör det nä.
Tror och verkar är båda din egen inbillning.
Vad sägs om att prova i stället?

Låt mig ge dig min uppfattning om hur jag upplever vår diskussion.
-Du är en traditionell kvinna i en modern värld.
-Jag är en man som upptäckt att allt inte står rätt till i vår värld.
-Ganska ofta vill du ha bekräftelse för att den gamla världsordningen fortfarande gäller genom att fiska efter bekräftelse och särskilda hänsyn för att du är kvinna.
-Jag ställer mig då frågande till om du ser de problem som drabbar andra-
-Din reaktion är att jag "uppenbarligen hatar kvinnor" för att jag inte bekräftar dig för att du är kvinna.
-Min reaktion är att jag inte alls hatar kvinnor, men det finns människor med större problem än kvinnor som inte blir bekräftade. Du kan få din bekräftelse när du bekräftar att det finns en massa män med problem som du struntar i.
-Du vill ha din bekräftelse. Annars ställer du till med en scen.
-Jag ber dig sätta dig på min fågelgest och spinna.

Vem vinner tror du?
Ingen vinner förrän vi kan enas om att vi behöver samarbeta om alla problem. Inte bara hitta mer och mer larviga problem som kvinnor har, som dyrare rakhyvlar och män som är allt sämre på att vara gentlemän.

Du kan få ett par klipp om varför det där är en hoax om du vill.
Citera
2019-07-21, 19:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Angående det fetade så vet jag inte om det är så det är. Kanske bland vuxna kvinnor men ungdomar klär fortfarande sig i väl utmanande kläder och utseendet verkar vara prio 1.
Frågan är snarare, varför ska man uppmuntra väldigt korta kjolar och höga klackar? Egentligen...? JAg tycker det är sunt att fokusera mindre på utseende generellt, och då pratar jag inte om att man ska se ut som en slashas, utan snarare att premiera naturligt utseende.
Det är sjukt som det är idag, att silikon, operationer e.t.c. är en del av mångas vardag, och att det blir det viktigaste i tillvaron för vissa människor.

Det är lika snyggt med lång kjol och det får kanske män att fokusera mer på att titta på ansiktet än någon annanstans. Det är faktiskt inte så himla kul att föra ett samtal med en man som fokuserar mer på kroppsdelar än själva samtalet. Jag har varit med om det flera gånger och det är inte så trevligt.
Visst, jag förstår att detta inte är något män direkt kan hjälpa, men man tycker iallafall inte att det borde klagas på långa kjolar o.s.v.

Jag vet inte om män kan föreställa sig detta, och det är väl där det skapas ett problem mellan män och kvinnor. Män anser att kvinnor är otacksamma för den sexuella uppmärksamhet de får, medans kvinnor vill ha annat än sexuell uppmärksamhet. SÅ män blir irriterade på kvinnorna och kvinnorna blir irriterade på männen för att de inte förstår.
Hur kul tror du det är om man spenderat en kväll med någon på krogen och så inser man att enda anledningen att personen pratat med en och förefallit trevlig var för att få med en hem? När man sedan nekar detta så blir det mer eller mindre sura miner och ett kort adjöss. Och nej, det har inte ingått en massa drinkbjussande!

Visst har man hört moralpoliser babbla om vad som bör och inte bör göras, men nu är inte jag någon person som har problem att stå för mina åsikter, tvärtom, jag kan gilla att vara provokativ. Alltid drar det igång någon
Det finns en väldigt enkel förklaring till allt det där.
På sociala medier har du bara några sekunder på dig att ge ett intryck, sen är du swipead.
Ingenstans är världen så ytlig som bland unga på sociala medier. Man får snabbt anta en identitet och sen ta selfien som stödjer rollen.
För det är vad som belönas med klick och följare.

Att dessa "influencers" sen använder den makten till att tillskansa sig gratis handouts från företag som vill synas är lukrativt och kanske vårt snabbast växande "drömjobb".
Citera
2019-07-21, 19:30
Medlem
Simultanförmågan är bättre hos kvinnor.
Citera
2019-07-21, 19:32
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGatfulla
Simultanförmågan är bättre hos kvinnor.
Jag kan en del exempel på motsatsen, men du får försöka övertyga mig först.
Citera
2019-07-21, 20:09
Medlem
Citat:
Här är det jag som har tolkningsföreträde för jag är man och du är bara en liten flicksnärta som, om du bara hade haft lite förstånd bakom ditt söta lilla kvinnoansikte, för länge sedan skulle insett att du gjorde bäst i att ställa dig vid spisen, baka nåt eller åtminstone fixat en Jansons frestelse, och inte beblandat dig i diskussioner med vuxet manfolk

Det är mycket sannolikt att jag missat en hel del i den här tråden då jag finner hela frågeställningen så urbota dum.
Vad är bäst, proteiner eller kolhydrater, hästar eller kor, traktorer eller personbilar, vin eller öl, potatis eller spaghetti, kött eller fisk? Kvinnor eller män?
Att ni ens orkar.
Allt har väl sin tjusning.
Vad som däremot är helt fastslaget är att en välskapt kvinnorumpa slår ett ett par välsvarvade bröst i tittarvänlighet. Men kommer de i kombination är det naturligtvis allra bäst. Oavsett vilken kroppsförpackning de råkar befinna sig i. Lång eller kort kjol gör detsamma, vi vet minsann vad som finns under blusen hos Rut.

Män är bättre. Det här redan bevisats hur många gånger som helst. Resten är bara en fråga om tycke.
Citera
2019-07-21, 20:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Citat:
Nej, jag tror tyvärr de drunknade där i bukten. Har också läst en del om det, men det var några år sedan så kanske nya teorier dykt upp. Man beundrar som sagt deras prestation och den i sig gör att man unnar dem en andra chans. Ingen vet ju med säkerhet, men sannolikheten att de överlevde är liten.

Jag tror att de klarade det! De hade säkert planerat så att de var i fas med tidvattnet. Temperaturen var ju inte orimlig. De fann en flotte i land med fotspår från den. Samma natt blev en bil stulen. Om man ska tro vad man läser då..
Jag tänker att i en sån situation så ger man allt man har. Jag tror också att vi sittandes i våra varma hem hade blivit förvånade vilka krafter en människa antagligen kan uppbringa i ett kritiskt läge. Dessa män gav ju inte upp i första taget!
Men visst är det underligt att ingen hört eller sett något av dem...det florerar ju rykten att de skulle hört av sig hit och dit men det kan lika väl vara påhittat.
Jag slås mest av vilken hjärna av is man måste ha för att genomföra något sånt. Herrejisses, snacka om att kunna hålla huvudet kallt!
Påtal då om män vs kvinnor, så tror jag att män generellt har en bättre förmåga till det. Att inte hetsa upp sig i onödan och hålla huvudet kallt i diverse situationer. Kvinnor i sin tur är mer inkännande och varma många gånger, sprider omtanke och skapar trevnad omkring sig. En man och en kvinna kompletterar varandra grymt bra om rätt personer slår sig ihop, det är mina föräldrar ett lysande väldigt stereotypt exempel på.

Citat:
Jag håller med till viss del, men ändå inte(hade jag gjort det hade ju inte jag varit jag . Jag tycker att det är rätt uppenbart att män kämpar för makt, territorium och rikedom för att kunna vara sexuellt framgångsrika. Aggressiva män, bästa exemplet är väl Djinghis Khan, tenderar att ha fler sexuella partners än de som likt mig är snälla som lamm
De som tycker påfåglar har en komplicerad parningslek skulle behöva studera människor lite närmare. Rolex, 100-meters yachter, guldkedjor(som inte ens är snyggt)och lyxsuvar. Hur kommer man på sånt om inte för att imponera på kvinnor?
Jag vet inte om jag är mer feg än gemeneman, men jag hade inte velat umgås med kriminella av den enkla anledningen att jag hade varit rädd för att råka illa ut själv. Kanske inte av mannen jag skulle varit tillsammans med, utan att man skulle blivit en måltavla för hans fiender. Så detta med att kvinnor kryllar omkring kriminella män tror jag är en sanning med modifikation. Det finns nog nånting hos vissa som drar, framförallt de som är intelligenta och högt uppsatta i kriminella kretsar. De är oftast också de minst impulsiva och agerar inte handgripligen så ofta själv utan har ju andra att göra skitjobbet (precis som att jag behöver lära upp dig angående kriminella hierarkier ). Men som fru eller flickvän är man ju utsatt oavsett. Nä usch det är ingenting som lockar mig!
Vi får ju dock komma ihåg att det som idag inte är så önskvärt beteende var väldigt önskvärt en gång i tiden, så det är inte så himla konstigt egentligen om kvinnor är programmerade att dras till de starkaste och mest våldsbenägna männen. Dock tror jag att det suddas ut generation efter generation i vår moderna tid.

Citat:
Varken män eller kvinnor kommer någonsin att uppträda som enhet som går att styra. Och det vore väl iof rätt trist värld om den utopin besannades. Så alla som ids läsa detta, lägg ner era försök att stöpa människor enligt samma mall.
Bra poäng.

Citat:
I just ditt fall skriver jag upp antydningarna om att män i grupp borde se över sin mansroll som en Flashback-skada.
Det är väldigt lätt att spåra ur när man diskuterar med vad man uppfattar som idioter.
Javisst, här hamnar man både i det ena och det andra samtalet som man aldrig tänkt tanken att man skulle befinna sig i...

Citat:
Jag är inte jätteaktiv på det här forumet längre men rimligen borde många likt mig ha tagit med oss en del tankar i våra riktiga liv, eftersom feminism mer och mer börjar betraktas som ett skämt.
Nä, men du kanske borde bli det. Du har rätt så balanserad inställning till det hela vilket är sällsynt här.
Citera
2019-07-21, 20:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Tror och verkar är båda din egen inbillning.
Vad sägs om att prova i stället?

Låt mig ge dig min uppfattning om hur jag upplever vår diskussion.
-Du är en traditionell kvinna i en modern värld.
-Jag är en man som upptäckt att allt inte står rätt till i vår värld.
-Ganska ofta vill du ha bekräftelse för att den gamla världsordningen fortfarande gäller genom att fiska efter bekräftelse och särskilda hänsyn för att du är kvinna.
-Jag ställer mig då frågande till om du ser de problem som drabbar andra-
-Din reaktion är att jag "uppenbarligen hatar kvinnor" för att jag inte bekräftar dig för att du är kvinna.
-Min reaktion är att jag inte alls hatar kvinnor, men det finns människor med större problem än kvinnor som inte blir bekräftade. Du kan få din bekräftelse när du bekräftar att det finns en massa män med problem som du struntar i.
-Du vill ha din bekräftelse. Annars ställer du till med en scen.
-Jag ber dig sätta dig på min fågelgest och spinna.

Vem vinner tror du?
Ingen vinner förrän vi kan enas om att vi behöver samarbeta om alla problem. Inte bara hitta mer och mer larviga problem som kvinnor har, som dyrare rakhyvlar och män som är allt sämre på att vara gentlemän.

Du kan få ett par klipp om varför det där är en hoax om du vill.

Det går ändå inte att bortse ifrån det faktum att det går miljarder spermier på varje ägg. I naturen är kostnaden av en spermieproducerande individ försumlig jämfört med de äggproducerande. Det går liksom inte att göra något åt, hur orättvist det än må tyckas vara.
Därför som jag något provokativt tidigare i tråden påstod att män dödar varandra i för liten omfattning.

Men verkligheten är sådan, historiskt har människan, precis som i nutid sker i djurriket, alltid haft fler befruktningsbara ägg än spermieproducenter. Konkurrensen spermieproducenterna emellan har skapat balans på tillgång och efterfrågan på de nödvändiga komponenterna för befruktning och renderat i ett rätt hårdhänt utslagningsspel så att de utslagna spermieproducenterna inte är aktuella för avel.
Ägg däremot kommer i stort sett alltid ha tillgång till spermier, hur livsodugliga de än må vara. Du kan tycka att livet är hårt, men det kommer alltid vara så.
Ägg kan välja och vraka bland spermierna, spermierna å sin sida är lätt ersättningsbara.
Så funkar det bland alla organismer vi hittills upptäckt.
Människan har ju satt den naturliga urvalsprocessen ur spel och du skall ha cred för att du på ett diplomatiskt vis söker finna lösningar på de utmaningar som följer av det.
Citera
2019-07-21, 21:01
Medlem
Citat:
Det går ändå inte att bortse ifrån det faktum att det går miljarder spermier på varje ägg. I naturen är kostnaden av en spermieproducerande individ försumlig jämfört med de äggproducerande. Det går liksom inte att göra något åt, hur orättvist det än må tyckas vara.
Därför som jag något provokativt tidigare i tråden påstod att män dödar varandra i för liten omfattning.

Men verkligheten är sådan, historiskt har människan, precis som i nutid sker i djurriket, alltid haft fler befruktningsbara ägg än spermieproducenter. Konkurrensen spermieproducenterna emellan har skapat balans på tillgång och efterfrågan på de nödvändiga komponenterna för befruktning och renderat i ett rätt hårdhänt utslagningsspel så att de utslagna spermieproducenterna inte är aktuella för avel.
Ägg däremot kommer i stort sett alltid ha tillgång till spermier, hur livsodugliga de än må vara. Du kan tycka att livet är hårt, men det kommer alltid vara så.
Ägg kan välja och vraka bland spermierna, spermierna å sin sida är lätt ersättningsbara.
Så funkar det bland alla organismer vi hittills upptäckt.
Människan har ju satt den naturliga urvalsprocessen ur spel och du skall ha cred för att du på ett diplomatiskt vis söker finna lösningar på de utmaningar som följer av det.

Nej det är bara svenska män som är avarter i naturen som sitter och väntar på att supermodeller ska suga av dem.
Citera
2019-07-21, 21:13
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jag tror att de klarade det! De hade säkert planerat så att de var i fas med tidvattnet. Temperaturen var ju inte orimlig. De fann en flotte i land med fotspår från den. Samma natt blev en bil stulen. Om man ska tro vad man läser då..
Jag tänker att i en sån situation så ger man allt man har. Jag tror också att vi sittandes i våra varma hem hade blivit förvånade vilka krafter en människa antagligen kan uppbringa i ett kritiskt läge. Dessa män gav ju inte upp i första taget!
Men visst är det underligt att ingen hört eller sett något av dem...det florerar ju rykten att de skulle hört av sig hit och dit men det kan lika väl vara påhittat.
Jag slås mest av vilken hjärna av is man måste ha för att genomföra något sånt. Herrejisses, snacka om att kunna hålla huvudet kallt!
Påtal då om män vs kvinnor, så tror jag att män generellt har en bättre förmåga till det. Att inte hetsa upp sig i onödan och hålla huvudet kallt i diverse situationer. Kvinnor i sin tur är mer inkännande och varma många gånger, sprider omtanke och skapar trevnad omkring sig. En man och en kvinna kompletterar varandra grymt bra om rätt personer slår sig ihop, det är mina föräldrar ett lysande väldigt stereotypt exempel på.
Haha, vår skillnad i analysen beror på att du är en romantiker och jag är en cynisk jävel. Men en intressant poäng som du har, det är inte många som har iskylan att först råna en bank, bli inlåsta för det på ett rymningssäkert fängelse för att sedan fly därifrån.
Det är som att vissa individer har den där förmågan att agera helt iskallt i situationer där de flesta hade bajsat på sig.
Jag tror det har att göra med hur känslig man är för adrenalin, därav att ADHD-människor ofta reagerar på ett annat vis än mer normala människor
Citat:
Nä, men du kanske borde bli det. Du har rätt så balanserad inställning till det hela vilket är sällsynt här.
Detsamma får jag lov att säga, även om ditt temperament ibland får dig att visa både klorna och tänderna när du egentligen bara borde fnysa, vända kattrumpan till och svajandes med svansen högt i vädret ignorera vissa element
Senast redigerad av Djupfrys 2019-07-21 kl. 21:21.
Citera
2019-07-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag kan en del exempel på motsatsen, men du får försöka övertyga mig först.

Jag kan visa dig kvinnor som är starkare än män också. Allt är en lag om genomsnitt, inte individnivå.
Citera
2019-07-21, 22:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGatfulla
Jag kan visa dig kvinnor som är starkare än män också. Allt är en lag om genomsnitt, inte individnivå.

Självklart, det finns manliga invalider som inte ens kan lyfta ett finger och vältränade kvinnliga elitidrottare så självklart är inte alla killar starkare än alla kvinnor, men tråden handlar om män och kvinnor som grupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in