2019-07-20, 23:27
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Eller så är de bara sämre.

Kvinnliga stjärnkockar är visserligen färre till antalet, men de presterar inte sämre än män.
Citera
2019-07-20, 23:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Läs tidigare inlägg. Det finns källor. Gå bakåt i tråden, sök i andra trådar eller googla på internet. Du kommer att inse att inget av mina exempel är fakta och inga subjektiva tyckanden.
.

Det där trollens ständiga utväg när de inte har mer att komma med, "jag har gett källor tidigare, jag lovar, googla... ".

Om du kan återge listan om och om igen så kan du också återge källorna om de finns stumpan.
Citera
2019-07-20, 23:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kvinnliga stjärnkockar är visserligen färre till antalet, men de presterar inte sämre än män.

Det är samma sak som att säga att kvinnor generellt är sämre på att ta sig till toppen.
Citera
2019-07-20, 23:39
Avslutad
Har ni kvinnor ens insett att för varje obstinat inlägg så distanserar ni de män som faktiskt hållt er under armarna i hundratals år?

Jösses, lämmeltåg är inte ens i närheten.

Ge mig en plan, en vision, någon form av kalkylerad plan av hur er framtid ska bli!! Jösses. Allt, ALLT av ert agerande utgår från en obefintlig konsekvensanalys och ansvarstagande.

"Männen fixar det.." Right?

..
Citera
2019-07-20, 23:42
Avslutad
Jag kan bara se på..
Citera
2019-07-20, 23:45
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det där trollens ständiga utväg när de inte har mer att komma med, "jag har gett källor tidigare, jag lovar, googla... ".

Om du kan återge listan om och om igen så kan du också återge källorna om de finns stumpan.

Vad sägs om du själv föregår med gott exempel och lägger fram källor till dina påståenden? Hittills har du inte bifogat en enda källa som kan styrka dina subjektiva tyckanden.

Vågar du inte söka på nätet efter de exempel som finns i min lista? Du är förstås skiträdd för att upptäcka att jag talar sanning i fråga om varenda punkt jag nämnt. Fakta och sanningar går inte ihop med misslyckade småpittar som ohjälpligt sitter fast i den misogyna manosfärens nät av lögner, faktoider och pseudovetenskap.
Citera
2019-07-20, 23:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad sägs om du själv föregår med gott exempel och lägger fram källor till dina påståenden? Hittills har du inte bifogat en enda källa som kan styrka dina subjektiva tyckanden.

.

Vad så sägs om att citera det jag skrivit och inte gett källor på stumpan.
Citera
2019-07-20, 23:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är samma sak som att säga att kvinnor generellt är sämre på att ta sig till toppen.

Nej, det är det inte. Andelen kvinnliga stjärnkockar är inte mindre än världens totala andel av kvinnliga krogkockar. Snarare snäppet större i toppskiktet. Då är inte catering-kockarna medräknade.
Citera
2019-07-20, 23:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Andelen kvinnliga stjärnkockar är inte mindre än världens totala andel av kvinnliga krogkockar. Snarare snäppet större i toppskiktet. Då är inte catering-kockarna medräknade.

Nu säger du att kvinnor är sämre på att ta sig till krognivån också. Men i hemmen är de fler.
Citera
2019-07-21, 00:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
För varmt, för kallt, för hård stol, bla bla bla. Det låter som det är bäst att kvinnorna stannar hemma och målar naglarna.

Känner du många kvinnor som har nagelmålning som allmän sysselsättning?
Du har nämnt det många gånger. Antingen gör du det i något fjantigt försök att förlöjliga, eller så känner du många utseendefixerade nagelmålorskor.
Vilka kvinnor du känner och umgås med får stå för dig men var snäll och dra inte alla över en kam bara för att du nu råkar fastna för den delen som tillhör de mindre smickrande exemplaren.
Citera
2019-07-21, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Har ni kvinnor ens insett att för varje obstinat inlägg så distanserar ni de män som faktiskt hållt er under armarna i hundratals år?

Jösses, lämmeltåg är inte ens i närheten.

Ge mig en plan, en vision, någon form av kalkylerad plan av hur er framtid ska bli!! Jösses. Allt, ALLT av ert agerande utgår från en obefintlig konsekvensanalys och ansvarstagande.

"Männen fixar det.." Right?

..

Vilka män pratar du om? Stor-men-snabb och Svennebanan?
Jag tycker inte att du ska kalla er för män, det vore en skam för övriga svenska män nämligen.
Citera
2019-07-21, 00:13
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Har du vetenskapliga belägg för ditt påstående att män är generellt bättre än kvinnor på allt? I så fall kan du skicka lite källor som kan styrka det du hävdar.

Här har du ett axplock av ”grenar” där kvinnor som grupp är bättre än män som grupp:

• Vighet (t ex rytmisk gymnastik, pole dance och hoola hooping)
• Ultramaraton-simning i öppet, KALLT vatten (< 20 grader)
• Pärldykning (Ama)
• Verbal förmåga (uttrycka sig muntligt och skriftligt, läsförståelse)
• Emotionella färdigheter (t ex avläsning av ansikten, medmänskliga relationer, flexiblitet, samarbete, empati)
• Immunförsvar mot influensa
• Överlevnad vid svält, sjukdomar och andra extrema umbäranden
• Episodiskt minne
• Lukt- och smaksinne (t ex super-taster, vinprovning, känna igen och namnge lukter, känslighet för odörer)
• Färgseende (förmåga att skilja på färger och se fler nyanser).
• Dressyr (ritt)
• Livslängd (centenarians över 100 år, nästan bara kvinnor är supercentenarians, 110 år eller äldre)
• Avgångsbetyg i både grundskola och gymnasium, resultat på nationella prov (t o m i matematik 4)
• Handhygien, renlighet
• Pedanteri, städning, ordning och reda
• Mindre vålds- och sexualbrott

Du ser att män inte är bättre på f-g allt. Det finns som sagt en hel del områden där kvinnor generellt är bättre än män.

Håller med dig om detta. Kvinnor är rent generellt mer ordningsamma och har bättre minne än män. Dock så vet jag inte gällande immunförsvar. Män har bättre immunförsvar än kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in