2019-07-11, 00:00
  #15529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Du kommer förmodligen få helt okej effekt, kanske inte som i vanliga fall men någonting lär du få ut utav det. Kan bli så att du får ta lite mer oxy om det är möjligt i värsta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja du lär få effekt, men inte full effekt. Jag hade väntat minst 4 dygn
Ja ungefär så blev det.
Citera
2019-07-12, 16:09
  #15530
Medlem
Hallå!

Har lite samma funderingar som guest02.

Går på sub vanligtvis, ca 3mg/dagen, ingen direkt hög dos alltså. Hört att subben blockar fullt ut först vid 8-16mg, därför alla inom LARO får minst en 8'a/dagen som jag förstått det?

Har några 80's oxy. Och idag har jag enbart tagit morgondosen sub på 1,6mg ungefär. Tagit Lyrica nu för att slippa abstinens, eller ja, den jobbigaste biten iaf, vid "övergången".

Nu till frågan, räcker det om jag väntar till imorgonbitti/förmiddag innan jag tar oxy'n? Börja med låg dos sen öka i små steg. Subben lär väl blocka en aning, men har som sagt mer än en 80mg'are

mvh
EUO
Citera
2019-07-13, 08:44
  #15531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Hallå!

Har lite samma funderingar som guest02.

Går på sub vanligtvis, ca 3mg/dagen, ingen direkt hög dos alltså. Hört att subben blockar fullt ut först vid 8-16mg, därför alla inom LARO får minst en 8'a/dagen som jag förstått det?

Har några 80's oxy. Och idag har jag enbart tagit morgondosen sub på 1,6mg ungefär. Tagit Lyrica nu för att slippa abstinens, eller ja, den jobbigaste biten iaf, vid "övergången".

Nu till frågan, räcker det om jag väntar till imorgonbitti/förmiddag innan jag tar oxy'n? Börja med låg dos sen öka i små steg. Subben lär väl blocka en aning, men har som sagt mer än en 80mg'are

mvh
EUO

Svarar väl på mitt eget då :P

Drog i mig ca 20mg oxy i näsan när jag vaknade imorse, kl 7. Då hade det gått ca 24h sen sista dosen sub (1,6mg). Före det har jag legat på runt 3mg totalt om dagen, i rätt lång tid nu. Börjar bli dags att avsluta den här skiten snart, och lägga pengarna på nåt vettigt istället.

Hursomhelst, kände helt klart av dom där 20mg'en, är inte full frisk, men mkt friskare än jag var innan jag drog linorna, helt klart. Pirrar lite i magen och så där t.o.m.

Brukar alltid börja med en låg dos på morgonen, äta frukost och dricka kaffe, så magen hoppar igång så man kan gå på toa utan problem :P Sen drar jag i mig resten. Annars kan jag inte gå på toa på hela dagen oftast. (När jag kör sub alltså, som sitter i så länge).

Så ska fylla på med 10-20mg till så fort jag ätit, fått i mig kaffet, och varit på toa. Blir nog oralt denna gång, Får se. Sen fyller jag på tills jag är nöjd helt enkelt. Verkar iaf som det biter på mig redan nu.

Var rätt dålig när jag vaknade i morse också. När Lyrican hade gått ur dessutom. Hade grov ångest, skakis, magen var jävligt orolig, svettningar och tefatspupiller, ja. det mesta man drabbas av vid abs helt enkelt. Jag går dock in i nästan full abstinens redan 24-36h efter sista dosen sub. Men tror det beror på min metabolisering, jag förbränner det mesta väldigt fort. På både gott och ont.

Så, nu vet ni hur det fungerade för mig iaf. Men antar att det är väldigt olika från person till person.

Kan uppdatera efter nästa dos, om ni vill

(OBS, jag antar att jag skulle känt dom där 20mg'en mkt mer om jag inte haft någon sub kvar i kroppen dock, men jag pallade inte vänta längre, och har en del 80mg'are, så har "råd" att ta lite extra den här första dagen.)

mvh
EUO
Citera
2019-07-13, 15:27
  #15532
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Svarar väl på mitt eget då :P

Drog i mig ca 20mg oxy i näsan när jag vaknade imorse, kl 7. Då hade det gått ca 24h sen sista dosen sub (1,6mg). Före det har jag legat på runt 3mg totalt om dagen, i rätt lång tid nu. Börjar bli dags att avsluta den här skiten snart, och lägga pengarna på nåt vettigt istället.

Hursomhelst, kände helt klart av dom där 20mg'en, är inte full frisk, men mkt friskare än jag var innan jag drog linorna, helt klart. Pirrar lite i magen och så där t.o.m.

Brukar alltid börja med en låg dos på morgonen, äta frukost och dricka kaffe, så magen hoppar igång så man kan gå på toa utan problem :P Sen drar jag i mig resten. Annars kan jag inte gå på toa på hela dagen oftast. (När jag kör sub alltså, som sitter i så länge).

Så ska fylla på med 10-20mg till så fort jag ätit, fått i mig kaffet, och varit på toa. Blir nog oralt denna gång, Får se. Sen fyller jag på tills jag är nöjd helt enkelt. Verkar iaf som det biter på mig redan nu.

Var rätt dålig när jag vaknade i morse också. När Lyrican hade gått ur dessutom. Hade grov ångest, skakis, magen var jävligt orolig, svettningar och tefatspupiller, ja. det mesta man drabbas av vid abs helt enkelt. Jag går dock in i nästan full abstinens redan 24-36h efter sista dosen sub. Men tror det beror på min metabolisering, jag förbränner det mesta väldigt fort. På både gott och ont.

Så, nu vet ni hur det fungerade för mig iaf. Men antar att det är väldigt olika från person till person.

Kan uppdatera efter nästa dos, om ni vill

(OBS, jag antar att jag skulle känt dom där 20mg'en mkt mer om jag inte haft någon sub kvar i kroppen dock, men jag pallade inte vänta längre, och har en del 80mg'are, så har "råd" att ta lite extra den här första dagen.)

mvh
EUO

Ja, uppdatera gärna. Låter som du börjar må gött så Uppdatera
Citera
2019-07-13, 18:01
  #15533
Medlem
Alltså, jag fick verkligen ingen effekt av Sub, tog det nasalt. För ungefär två år sedan spydde jag som en gris hela natten på 1 mg typ och noddade sönder. Tog 4 mg första dagen och sista 4 mg andra dagen, nasalt. Och visst kände jag lite, men väldigt svag effekt. Blev frisk bara. Min tolerans måste vara i taket för jag är säker på att det inte är mina slemhinnor i näsan som pajjat då jag kan snorta tjack osv vilket jag alltid gjort ytterst sällan. Metadon blev jag lite illamående av 70 mg, drog i mig en hel flaska(såklart inte i närheten av när jag tog sub).

Min tolerans måste vara fullständigt up the roof. Oxy funkar dock fint runt 40 mg. Ska ta ett års uppehåll nu tänkte jag.
Citera
2019-07-14, 01:23
  #15534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Ja, uppdatera gärna. Låter som du börjar må gött så Uppdatera

Hah, ja, nu börjar den äntligen bita rejält på mig Men har fyllt på rätt mkt under dagen, blev ca 130mg totalt, från kl 7 imorse, till nu inatt. Men då har ju såklart subben blockat en del också, så oxyn har inte "brytit" igenom helt liksom. Först nu senaste timmarna som den börjat ge riktigt go effekt. På gränsen till nodd nu. Ska ut och röka en eller två, jointar med fint gräs nu tänkte jag Fan vad längesen det var jag mådde "bra" på det här viset Subben håller man ju mest suget och abstinensen borta med. När man hållt på ett tag.

Ha en fin natt alla där ute

mvh
E
Citera
2019-07-15, 23:22
  #15535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Alltså, jag fick verkligen ingen effekt av Sub, tog det nasalt. För ungefär två år sedan spydde jag som en gris hela natten på 1 mg typ och noddade sönder. Tog 4 mg första dagen och sista 4 mg andra dagen, nasalt. Och visst kände jag lite, men väldigt svag effekt. Blev frisk bara. Min tolerans måste vara i taket för jag är säker på att det inte är mina slemhinnor i näsan som pajjat då jag kan snorta tjack osv vilket jag alltid gjort ytterst sällan. Metadon blev jag lite illamående av 70 mg, drog i mig en hel flaska(såklart inte i närheten av när jag tog sub).

Min tolerans måste vara fullständigt up the roof. Oxy funkar dock fint runt 40 mg. Ska ta ett års uppehåll nu tänkte jag.

Ja, första gångerna på sub så kan man bli helt väck och nodda sönder totalt på enbart 0,5-1mg Men när man sen tagit andra opioider, och varit fysiskt beroende av någon av dom, så blir man typ bara frisk av den. Även fast man haft ett längre uppehåll, och tar sub utan någon som helst tolerans, så blir effekten ofta svagare än första gångerna. Så var det för mig också.

Men, sen hade jag ett långt uppehåll på alla substanser under 2-3 år, med några kortare återfall på amfetamin och benso (att landa på efter amfetaminet). Sen fick jag tag i en 2mg'are, tog ca 0,3mg för att bara testa om det skulle räcka, och ohh jävlar vad den bet då, rejält! Så fyllde på med ca lika mkt till, sen noddade jag finfint hela natten och nästan hela förmiddan dagen efter

Har även läst att upp till ca 0,5-1mg (olika från person till person), så fungerar subben som en "vanlig" opioid, alltså inte som en antagonist. Så har man noll tolerans, så kan man få ett mer euforiskt rus på en lägre dos.

Hursomhelst, så verkar du ha väldigt hög tolerans, 70mg metadon är en hög dos, och då händer det inte mkt med sub, Oavsett dos. Man blir som sagt, bara frisk (men har man abstinens, känns det ju extremt skönt att "bara" bli frisk såklart).

(OBS!!! TA ALDRIG SUB DIREKT EFTER METADON OM DU ÄR FYSISKT BEROENDE AV OPIOIDER!!! DET LEDER TILL AKUT-ABSTINENS, SOM ÄR VÄRRE ÄN "VANLIG" ABSTINENS. LÄS PÅ OM DETTA INNAN NI BYTER FRÅN NÅGON ANNAN OPIOID TILL SUB, MEN ANTAR ATT DOM FLESTA VET OM DETTA, MEN VÄRT ATT UPPREPA IAF).

Har suttit och försökt få ihop det här inlägget i typ en timme, noddar fint på oxy nu Men det känns som jag får både ett längre och kraftigare rus av oxy'n när jag tar den nasalt, oralt känner jag inte av den lika mkt alls, men dom doserna håller mig frisk iaf. Men det är nog något jag bör ta i Oxy-tråden istället.

Nu blir det en näsa till och lite finfint gräs

mvh
EUO
Citera
2019-07-20, 19:47
  #15536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO

mvh
EUO
Tack för svaret. Har hållt på sedan januari i år och haft uppehåll på 2-3 veckor från opiater och benzo sedan satt igång igen, blir så jävla tråkigt i längden. Så har knappt hunnit bli frisk så att säga så blir ett längre uppehåll nu. Sagt det varje gång nu i ett halvår, men pallar inte med fler abstinenser nu på ett tag. Att sluta med Oxy och Xanor samtidigt är ingen rolig erfarenhet kan jag ju säga. Opiaternas intensitet är extrem men går över hyffsat snabbt(så snabbt att det känns rätt att ta ett återfall efter 2 veckor, lol) och benzo-AT är jobbigt pga insomnian och längden på abstinensen, går i vågor ett bra tag mentalt.

Haft uppehåll i 6-12 månader innan så jag klarar det. Det "svåra" är inte att sluta utan att hålla sig ifrån det i längden. Ta det lugnt och ha det fint.
Citera
2019-07-21, 10:48
  #15537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Tack för svaret. Har hållt på sedan januari i år och haft uppehåll på 2-3 veckor från opiater och benzo sedan satt igång igen, blir så jävla tråkigt i längden. Så har knappt hunnit bli frisk så att säga så blir ett längre uppehåll nu. Sagt det varje gång nu i ett halvår, men pallar inte med fler abstinenser nu på ett tag. Att sluta med Oxy och Xanor samtidigt är ingen rolig erfarenhet kan jag ju säga. Opiaternas intensitet är extrem men går över hyffsat snabbt(så snabbt att det känns rätt att ta ett återfall efter 2 veckor, lol) och benzo-AT är jobbigt pga insomnian och längden på abstinensen, går i vågor ett bra tag mentalt.

Haft uppehåll i 6-12 månader innan så jag klarar det. Det "svåra" är inte att sluta utan att hålla sig ifrån det i längden. Ta det lugnt och ha det fint.

Vet precis hur det är :/ Man tröttnar alltid precis när man fastnat hårt också, så man har en finfin abstinens-period att gå igenom sen. Dom brukar ju säga att det är alla på- och avtändningar (egentligen borde man säga abstinens, då AT är något man får efter centralstimulantia, men behöver inte var så petnoga, dom flesta förstår ju vad man menar med AT oavsett substans), som sliter mest på kroppen när det kommer till opioidberoende. Går man t.ex på subutex eller metadon, och samma dos varje dag, så sliter det knappt något alls på kroppen. Däremot kan receptorerna ta skada, så man kan behöva nån form av opioid resten av livet för att "fungera normalt" helt enkelt. Men jag vet inte om jag tror riktigt på det där, att receptorerna inte kan "läka" igen.

Sen finns det ju t.ex Iboga, som "återställer" opioidreceptorerna helt och även (i många fall) tar bort suget från opioider, men kan även ta bort suget efter andra droger som t.ex bensodiazepiner etc. Så det _går_ nog att "reparera" även skadade receptorer, men det är min personliga åsikt om det hela. Och jag ser inget som helst fel i att använda sig av varken subutex, metadon eller någon annan opioid, där man tar samma dos varje dag och slipper allt på och av hela tiden.

Håller med dig iaf, benso och opioid-abstinens, samtidigt, är rena helvetet. Gått igenom det själv nån gång. Dock med mer långtidsverkande opioider och benso's. Gissar på att det är bra mkt värre att kliva av både oxy och xanor samtidigt, som är väldigt kortverkande. Dock lär det värsta vara över lite fortare. Förutom benso'n då, som du säger. Där får man väl räkna med att det går i vågor under en lite längre tid. :/

Men bra att du bestämt dig för att lägga av en längre tid, håll i det! Du klarar det, bara du har viljan. Och se inte ett bakslag, t.ex att du tar opi's eller benso en dag och ser det som ett stort misslyckande och bara kör på igen. Utan ta nya tag nästa dag, och bestäm dig igen.

Något snedsteg när man slutar händer nog oftare än att man lyckas låta bli allt helt och hållet (dock bör du ha det som mål, och inte redan nu börja tänka på "nästa gång").

Vem vet, när du varit utan allt en längre tid så kanske du känner att drogerna inte är värda att gå tillbaka till. Så kände iaf jag när jag hade varit ren långt över 1år. Även om det sen blev lite sub igen, och vips, så var man fast i det ännu en gång. Går så jäkla fort också, speciellt när man en gång redan varit beroende.

Har en del andra tips också, som ökar chanserna att lyckas med att sluta/långt uppehåll. Bara att PM'a så kan jag ta det där

Fan, blir värsta tjo-novellerna från mig varje dag här nu typ :P Blir riktigt social av det i lite lägre doser. Speciellt oxy. Men snart är det slut på det roliga, och tbx till subben igen. Mindre kul, att vänta en evighet (känns det som iaf) innan man törs ta subben igen utan att få akut abstinens.

Ta hand om dig och ta det lugnt du med, och alla andra för den delen

mvh
EUO
Citera
2019-07-22, 17:34
  #15538
Medlem
Tjenare! Jag har beställt subutex från flugsvamp och sitter och väntar på att tabletten ska landa i brevlådan.

Jag har aldrig använt sub innan och har några frågor.

Fungerar theralen mot illamåendet man kan få av subben?

Jag tänke börja med att ta 0,5mg för att sedan fylla på efter behov.

Hur delar jag upp dosen/tabletten på bästa sätt?
Är det något annat jag bör tänka på innan jag förlorar subutex-oskulden?
Citera
2019-07-22, 18:45
  #15539
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Tjenare! Jag har beställt subutex från flugsvamp och sitter och väntar på att tabletten ska landa i brevlådan.

Jag har aldrig använt sub innan och har några frågor.

Fungerar theralen mot illamåendet man kan få av subben?

Jag tänke börja med att ta 0,5mg för att sedan fylla på efter behov.

Hur delar jag upp dosen/tabletten på bästa sätt?
Är det något annat jag bör tänka på innan jag förlorar subutex-oskulden?

Om det är en 8mg tablett du har beställt så får du skaffa dig en våg ifall du vill vara 100 på att du tar 0.5g annars får du gissa dig fram och det lär inte gå så bra.

Annars skaffar du en tablettdelare från apoteket ifall det är en 2mg tablett
Citera
2019-07-22, 18:52
  #15540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Om det är en 8mg tablett du har beställt så får du skaffa dig en våg ifall du vill vara 100 på att du tar 0.5g annars får du gissa dig fram och det lär inte gå så bra.

Annars skaffar du en tablettdelare från apoteket ifall det är en 2mg tablett
Det är en fransk b8. Hur ska jag bära mig åt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in