2019-07-22, 19:02
  #15541
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Det är en fransk b8. Hur ska jag bära mig åt då?

Bra fråga, själv körde jag på 0.4mg & 2mg tabletter när jag testade sub för första gången då jag inte visste hur jag skulle dela upp en 8a till en nybörjare som inte hade en våg :/.

Bästa draget är väll typ o skaffa in en våg eller kolla med ngn polare om dem sitter på de.
Citera
2019-07-22, 19:47
  #15542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Bra fråga, själv körde jag på 0.4mg & 2mg tabletter när jag testade sub för första gången då jag inte visste hur jag skulle dela upp en 8a till en nybörjare som inte hade en våg :/.

Bästa draget är väll typ o skaffa in en våg eller kolla med ngn polare om dem sitter på de.
Jag har tyvär inte tillgång till en våg. Hur ska jag bära mig åt för bästa resultat?
Citera
2019-07-22, 20:43
  #15543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Tjenare! Jag har beställt subutex från flugsvamp och sitter och väntar på att tabletten ska landa i brevlådan.

Jag har aldrig använt sub innan och har några frågor.

Fungerar theralen mot illamåendet man kan få av subben?

Jag tänke börja med att ta 0,5mg för att sedan fylla på efter behov.

Hur delar jag upp dosen/tabletten på bästa sätt?
Är det något annat jag bör tänka på innan jag förlorar subutex-oskulden?

Hej!

Isf är det nog bäst att först dela den på mitten, det är rätt så enkelt med hjälp av ett rakblad och något plant under, jag föredrar en glasskiva, med lite tjockare glas då. Men annars så funkar väl spegel bra, eller bara något "glatt" papper som underlag. Helst något som inte är helt vitt då, isf blir det svårt att se pulvret sen

Även om det inte blir heelt på mitten, så spelar det inte såå stor roll. Ta den mindre biten, och hacka sönder den helt, ta sen något medlemskort, t.ex. ica-kort eller coop-kort, och krossa alla småbitar till pulver. Se till att inte trycka till mitt på kortet bara, utan försök trycka ner alla sidor på kortet mot underlaget först, så att inget sprätter iväg. Sen skrapar du av kortet med rakbladet, och gör sen en hög av allt pulver på underlaget.

Bästa är väl att göra en hög med hjälp av antingen kortet eller rakbladet, som blir lite avlång, och sen delar du den högen på mitten så du får två ungefär lika stora högar. Nu har du två högar med ca 2mg i varje hög.

Sen gör du lika med en av dom två högarna, så är vi nere på 1mg per hög. Ta en av dom, dela på mitten igen, och du har nu två st på 0.5mg. Sen gör du bara några linor av den högen, och andas in pulvret med ett sugrör eller vad man nu själv gillar bäst. Se till så att du andas in pulvret också. Och inte drar ner allt i halsen. Man får in tekniken efter ett tag. Och om lite går till spillo första gångerna, så är det inte hela världen. Du kommer nog känna av det ändå. Om inte, så är det bara att fylla på med lite mer efter någon timme.

Men, jag tycker du borde börja med 0,25mg faktiskt. Skulle jag själv ta 0,5mg efter några års uppehåll (har testat), så blir det liite för mkt, så jag blir illamående och knappt kan tända en cigg utan att det blir en spya. Jag är dock rätt så känslig mot just sub när jag varit ren en längre tid.

Lycka till sen Bara fråga här eller PM om du har nå mer frågor.

Obs! Se till så du inte råkar stöta till underlaget eller röra på det så att du antingen blandar ihop alla högar, eller i värsta fall, råkar spilla ut typ en halv sub på mattan. Kan rekommendera att ta några kapslar, om du har hemma, du har säkert nå gammal medicin liggandes som ligger i kapslar, töm ur dom, och tryck i lite papper och gör ren dom inuti. Sen fyller du upp dom med 0,5mg-doser, eller liknande. Lägger man allt pulver i t.ex en zip-påse så kommer allt fastna på väggarna, då det inte blir så jättemkt pulver av en sub direkt.

Edit:

Fan, kom på en till sak. Du har inte tagit några andra opioider idag eller igår eller senaste tiden hoppas jag?

Tar man subutex för tidigt efter att man tagit någon annan opiat/opioid (förutom tramadol), så åker man på akut abstinens istället. Och det är MYCKET värre än vanlig abstinens, och kan sitta i ett bra tag dessutom. Detta gäller dock enbart såna som är fysiskt beroende av opiater/opioider. Tar man bara nån gång ibland, och inte har något beroende, så ska det vara lugnt.

mvh
EUO
__________________
Senast redigerad av EUO 2019-07-22 kl. 20:52.
Citera
2019-07-22, 21:10
  #15544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Hej!

Isf är det nog bäst att först dela den på mitten, det är rätt så enkelt med hjälp av ett rakblad och något plant under, jag föredrar en glasskiva, med lite tjockare glas då. Men annars så funkar väl spegel bra, eller bara något "glatt" papper som underlag. Helst något som inte är helt vitt då, isf blir det svårt att se pulvret sen

Även om det inte blir heelt på mitten, så spelar det inte såå stor roll. Ta den mindre biten, och hacka sönder den helt, ta sen något medlemskort, t.ex. ica-kort eller coop-kort, och krossa alla småbitar till pulver. Se till att inte trycka till mitt på kortet bara, utan försök trycka ner alla sidor på kortet mot underlaget först, så att inget sprätter iväg. Sen skrapar du av kortet med rakbladet, och gör sen en hög av allt pulver på underlaget.

Bästa är väl att göra en hög med hjälp av antingen kortet eller rakbladet, som blir lite avlång, och sen delar du den högen på mitten så du får två ungefär lika stora högar. Nu har du två högar med ca 2mg i varje hög.

Sen gör du lika med en av dom två högarna, så är vi nere på 1mg per hög. Ta en av dom, dela på mitten igen, och du har nu två st på 0.5mg. Sen gör du bara några linor av den högen, och andas in pulvret med ett sugrör eller vad man nu själv gillar bäst. Se till så att du andas in pulvret också. Och inte drar ner allt i halsen. Man får in tekniken efter ett tag. Och om lite går till spillo första gångerna, så är det inte hela världen. Du kommer nog känna av det ändå. Om inte, så är det bara att fylla på med lite mer efter någon timme.

Men, jag tycker du borde börja med 0,25mg faktiskt. Skulle jag själv ta 0,5mg efter några års uppehåll (har testat), så blir det liite för mkt, så jag blir illamående och knappt kan tända en cigg utan att det blir en spya. Jag är dock rätt så känslig mot just sub när jag varit ren en längre tid.

Lycka till sen Bara fråga här eller PM om du har nå mer frågor.

Obs! Se till så du inte råkar stöta till underlaget eller röra på det så att du antingen blandar ihop alla högar, eller i värsta fall, råkar spilla ut typ en halv sub på mattan. Kan rekommendera att ta några kapslar, om du har hemma, du har säkert nå gammal medicin liggandes som ligger i kapslar, töm ur dom, och tryck i lite papper och gör ren dom inuti. Sen fyller du upp dom med 0,5mg-doser, eller liknande. Lägger man allt pulver i t.ex en zip-påse så kommer allt fastna på väggarna, då det inte blir så jättemkt pulver av en sub direkt.

Edit:

Fan, kom på en till sak. Du har inte tagit några andra opioider idag eller igår eller senaste tiden hoppas jag?

Tar man subutex för tidigt efter att man tagit någon annan opiat/opioid (förutom tramadol), så åker man på akut abstinens istället. Och det är MYCKET värre än vanlig abstinens, och kan sitta i ett bra tag dessutom. Detta gäller dock enbart såna som är fysiskt beroende av opiater/opioider. Tar man bara nån gång ibland, och inte har något beroende, så ska det vara lugnt.

mvh
EUO
Tack för all hjälp. Jag går bara på tramadol för tillfället. Funkar theralen mot subutex illamående?
Citera
2019-07-23, 12:01
  #15545
Medlem
Hallå!

Nu har jag en liten fråga här. Tar snart sista dosen H, nasalt (tagit enbart nasalt under tiden jag kört, vilket är ca 1v på oxy, och sen 3-4 dagar på H).

När man läser så står det typ 12-24h efter sista dosen av oxy, morfin, heroin etc. Så ska väl stå ut i 24h iaf.

Har benso, Lyrica och Kratom att använda mig av under tiden jag väntar på att skiten ska gå ur.

Men, kan jag ta Kratom utan att det krockar med subutexen sen? Någon som faktiskt har testat detta själv, och VET att det fungerar? Har inte tänkt ta mer än rekommenderade doser av Kratomet, vilket är 3-4g var 4-6h. Har sökt men hittar inget riktigt svar på den här frågan :/

Vad säger ni?

mvh
EUO
Citera
2019-07-23, 21:57
  #15546
Medlem
ascHacks avatar
Även om det är jävligt individuellt så har jag en fråga ändå. Har 3 stycken 8mg buprenorfin som jag tänkte prova då jag har trammat en längre tid och fått hög toleransnivå. Jag har velat ha något som sitter i länge och ger ett mjukt och skönt livsglädje-rus som tram gjorde i början. Kan jag dela upp en 8mg i säg, 16 linor och må bra av en lina ett längre tag? Eller har mitt trammande satt käppar i det hjulet så att jag måste öka intaget på detta också?
Citera
2019-07-24, 08:39
  #15547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Även om det är jävligt individuellt så har jag en fråga ändå. Har 3 stycken 8mg buprenorfin som jag tänkte prova då jag har trammat en längre tid och fått hög toleransnivå. Jag har velat ha något som sitter i länge och ger ett mjukt och skönt livsglädje-rus som tram gjorde i början. Kan jag dela upp en 8mg i säg, 16 linor och må bra av en lina ett längre tag? Eller har mitt trammande satt käppar i det hjulet så att jag måste öka intaget på detta också?

Det beror på hur mycket tram du tagit. Och det är nog väldigt individuellt som du säger. Om inte 0,5mg räcker, så fyll på med 0,5mg till. Den sitter i mycket längre än andra opioider, men själv måste jag iaf fylla på 2-3gånger per dag. Men skulle jag ta dosen under tungan, som man ska göra, så skulle jag nog klara mig längre, Men skulle nog få öka dosen för att klara ett helt dygn, den saken är klar.

Det går även att ta sub och sen tram på subben, så slipper du ta lika mkt tram liksom, och ändå få bra effekt. Har själv aldrig tyckt om tram, då jag får ett konstigt rus av dom.

Ah precis gått över till sub från oxy/Heroin, legat och vridit mig här hela natten, fyfan för heroin-abstinens. Nej, det där var nog fan sista gången. Nu blir det sub sen ska jag lägga ner det här.

Hursomhelst, antingen testar du med 0,5mg och tar nån tram också, om du inte känner att det räcker. Eller så tar du 1mg, eller mer om det behövs. Men tror inte du fått sån hög tolerans av tram. Testa dig fram Men blanda inte så mkt med benso och liknande bara, speciellt inte i början innan du är van vid subben. Om du inte äter nån benso dagligen då, och har tolerans. Isf är det väl inga problem.
Citera
2019-07-24, 14:59
  #15548
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Det beror på hur mycket tram du tagit. Och det är nog väldigt individuellt som du säger. Om inte 0,5mg räcker, så fyll på med 0,5mg till. Den sitter i mycket längre än andra opioider, men själv måste jag iaf fylla på 2-3gånger per dag. Men skulle jag ta dosen under tungan, som man ska göra, så skulle jag nog klara mig längre, Men skulle nog få öka dosen för att klara ett helt dygn, den saken är klar.

Det går även att ta sub och sen tram på subben, så slipper du ta lika mkt tram liksom, och ändå få bra effekt. Har själv aldrig tyckt om tram, då jag får ett konstigt rus av dom.

Ah precis gått över till sub från oxy/Heroin, legat och vridit mig här hela natten, fyfan för heroin-abstinens. Nej, det där var nog fan sista gången. Nu blir det sub sen ska jag lägga ner det här.

Hursomhelst, antingen testar du med 0,5mg och tar nån tram också, om du inte känner att det räcker. Eller så tar du 1mg, eller mer om det behövs. Men tror inte du fått sån hög tolerans av tram. Testa dig fram Men blanda inte så mkt med benso och liknande bara, speciellt inte i början innan du är van vid subben. Om du inte äter nån benso dagligen då, och har tolerans. Isf är det väl inga problem.

Tack för ett informativt svar. När känner du att det är dags att fylla på? Vad menar folk med att man känner av det dagen efter? Det låter nämligen som något jag är ute efter. Ett jämt och långt rus av välmående och förmåga att ta tag i saker. Nu kanske jag höjer subben till skyarna men bara hört bra!

Ligger på drygt 600mg tram sedan ett halvår, varje dag. Börjar få svettningar redan på morgonen innan dagens första intag så är fullt medveten om en kommande febrig AT. Hoppas subben kan hjälpa lite där också?
Citera
2019-07-25, 14:28
  #15549
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Tack för ett informativt svar. När känner du att det är dags att fylla på? Vad menar folk med att man känner av det dagen efter? Det låter nämligen som något jag är ute efter. Ett jämt och långt rus av välmående och förmåga att ta tag i saker. Nu kanske jag höjer subben till skyarna men bara hört bra!

Ligger på drygt 600mg tram sedan ett halvår, varje dag. Börjar få svettningar redan på morgonen innan dagens första intag så är fullt medveten om en kommande febrig AT. Hoppas subben kan hjälpa lite där också?
I min erfarenhet känner man bara av subben dagen efter ifall du varit helt opi-fri länge. Sen brukar jag bara vara seg som fan, små yr och bli lätt illamående, det är åtminstone så jag brukar känna av den dagen efter. Inget välmående dagen efter enligt mig iaf, men kanske det funkar som en lättare antideppresiv dagen efter för dig om du har tur. Men jag tror inte du kommer få det, första känningarna av absen kommer nog bara skjutas upp till efter lunch eller något i ditt fall, iom att du redan är fysiskt beroende.
Citera
2019-08-01, 20:41
  #15550
Medlem
Är det någon som har någon erfarenhet av dom nya depåsprutorna Buvidal som finns i 8, 16, 24, 32 64, 96 och 128mg.
Det är ganska många som fått det här där jag bor nu men ingen som jag hört nåt vettigt av. Varken positivt eller negativt.

https://www.fass.se/m/produkt/20170727000097/health/tabproduct

Skulle vara trevligt att höra vad ni som har tycker.
__________________
Senast redigerad av Flubro 2019-08-01 kl. 20:44.
Citera
2019-08-01, 23:20
  #15551
Medlem
amfettas avatar
Shulu, har sökt runt här i tråden men har bara hittat vaga svar på min fundering.

Det är så att jag blandmissbrukat diverse substanser under ett x antal år nu men senaste 3 veckorna hållt mig clean.
Dum som jag är köpte jag en handfull Valium på 10 mg igår kväll (ca 18-19) tillsammans med en 8a sub, droppade då 30 mg dia rakt av och blev lagomt skön sådära.

Ponera nu att jag inte tagit just benso på nån månad och toleransen är = 0, likaså med opi's.

Dagen till ära har jag känt mig efterflöddrad på vallarna som togs igår, så min fråga här till er kunniga är: Kan jag utan problem snoka i mig ~0,5 mg sub imorgon utan att behöva oroa mig för att somna och inte vakna igen pga andningsdep??

PoK
Citera
2019-08-02, 04:02
  #15552
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfetta
Shulu, har sökt runt här i tråden men har bara hittat vaga svar på min fundering.

Det är så att jag blandmissbrukat diverse substanser under ett x antal år nu men senaste 3 veckorna hållt mig clean.
Dum som jag är köpte jag en handfull Valium på 10 mg igår kväll (ca 18-19) tillsammans med en 8a sub, droppade då 30 mg dia rakt av och blev lagomt skön sådära.

Ponera nu att jag inte tagit just benso på nån månad och toleransen är = 0, likaså med opi's.

Dagen till ära har jag känt mig efterflöddrad på vallarna som togs igår, så min fråga här till er kunniga är: Kan jag utan problem snoka i mig ~0,5 mg sub imorgon utan att behöva oroa mig för att somna och inte vakna igen pga andningsdep??

PoK
Man vet aldrig men Sub är tillverkat för att vara svårt att OD:a på. Jag hade inte oroat mig ett dugg men jag blandar värre än det där - ta en .25 istället vänta och se så kan du ta mer sen.

Bra jobbat att du klarade 3 veckor! Vet själv hur svårt det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in