Citat:
Ursprungligen postat av
sweetlovelydeath
1. Tror du kommer behöva minst 1,5-2mg för att känna av det någorlunda, förmodligen ännu mer.
2. Helst ska du vänta med subben tills du blir dålig. Annars beror det lite på om det är snabbverkade eller depot oxy som du använt. I vilket fall som helst ska du helst vänta typ 20-24h tycker jag.
3. Vad är det för sub du har? Är det med skråma i mitten så är det ganska enkelt att dela upp. Du delar på mitten så du har 2 lika stora delar (4mg varje bit), och sen fortsätter dela dem bitarna så du har 4 lika stora bitar.
4. Stämmer att nasalt ger bättre effekt än sublingualt.
Kan även tillägga att du med störst sannolikhet inte kommer få ett "rus", inte som oxy i alla fall. Utan du kommer känna dig hyfsat bra helt enkelt. Sub i russyfte är mycket sämre än oxy, om man är ingången på opioider dvs.
Tack som fan för snabbt svar.
1. Jag börjar lågt och fortsätter tills jag blir nöjd då.
2. Snabbverkande kapslar är det jag använt mig av. Halveringstiden verkar vara 3 h. Ett helt dygn alltså, wow ok. Provar nog i natt eller nåt iaf, 12h efter tror jag. Eller klarar jag mig så väntar jag 24h.
3. Orion tror jag, tyvärr utan brytskåra kollade nyss. Funkar det med en knarkvåg och enkel matte? Alltså jag fattar att jag ska dela den i fyra delar, men svårt att få exakt kan det ju vara. Tänkte om man väger hela tabletten och sedan antecknar vikten. Delar den i 4 delar och sedan tills man får runt 1/4 av hela vikten. Vet att tabletten inte kommer "väga" 8 mg men det spelar ju ingen roll, siffran går ju att räkna på endå.
Jo, när jag provade Sub för några år sedan fick jag världens klåda och spydde som en gris av typ 1 mg. Anledningen till att jag frågade om dosen var för att jag läst någonstans att om man tar för mycket Sub så kan det ge sämre effekt än om man börjar lågt? Nåt sånt har jag för mig jag läste.
Självklart förväntar jag mig inget direkt rus på sub och är medveten om att det är extremt beroendeframkallande om man äter längre perioder. Men jag tror endå det kan hjälpa kanske 5-7 dagar tills oxy-atn lagt sig, eller förlänger det bara?