2019-07-04, 07:51
  #15517
Medlem
zebrabodys avatar
Hej!
Jag tar buprenorfine (alltså den som bara innehåller bup och inget naloxon).

Kan man trots att man tar buprenorfin ta överdos på andra opiater tex oxycontin/dolcontin?
Det ger ju inget rus, men kan ju användas som smärtlindring.
Och efter som jag ine tar ngt naloxon, så undrar jag om det går att överdosera morfin preparat ändå då? Eller går det inte för att rus uteblir?

Har funderat lite på detta. Hur det fungerar
Citera
2019-07-04, 20:40
  #15518
Medlem
bananajoe33s avatar
Behöver verkligen komma med i sub pogrammet men svårt när jag knappt har några positiva pissprov på opiater, har skitit i att pissa när jag varit positiv... FAN också, vet att jag skulle vara ren ifall jag kom med i pogrammet...
Citera
2019-07-05, 13:55
  #15519
Medlem
Aamons avatar
Är det någon som har kolla på ifall det är lungt att ta subetex som innehåller naloxona om man går på kratom?
Citera
2019-07-05, 14:51
  #15520
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aamon
Är det någon som har kolla på ifall det är lungt att ta subetex som innehåller naloxona om man går på kratom?

Yes det är lugnt, har testat själv och det har fungerat bra.
Citera
2019-07-05, 16:15
  #15521
Medlem
Hej,

Börjar med aningen off topic, scrolla ner för att se mina frågor jag har.

OT

Sub testade jag första gången inne på nån avgiftning. Haha, det florerade av dessa. De köptes och såldes hej villt.
Vi gick in nån snubbes rum, vi var säkert 7 pers, vilket inte var tillåtet, och hade ett snabbt snortkalas.
Rätt sjukt, men värre har ju hänt på dessa avgiftningar.
Det har blivit bättre, synd att sub-utdelningen påverkades(tror jag?), eller inte. :]
Om du ändå ska sitta 1-2v för att bli ren kan det va schysst att ha det som myspys, den går ju ut så jäkla fort.

Drog en lina, medel stor, av en 8mg. Kände inget speciellt men andra, efter den blev det rätt mysigt.
Skulle gärna tagit mer, men ville bli ren så jag kunde sticka därifrån.

OnT

Har tyvärr gått på H i ca 4 veckor, antar att jag inte kommer känna något rus av sub på ett bra tag.
Om jag klipper H:et och blir helt ren från det, "negativ på analys-ren", När kommer jag att känna ett fullt subrus?
Vad tycker ni ger skönast/bäst rus ñasaĺt. Brunt heroin eller sub?


Sorry för aning ot men jag tyckte det behövdes delas med er

Har ändrat text
__________________
Senast redigerad av Avgiftningen 2019-07-05 kl. 16:21.
Citera
2019-07-06, 16:19
  #15522
Medlem
Gick på Oxy 80 mg/dag(varit uppe på 160 mg ett par gånger) tidigare och sista veckan har jag gått över till 30 mg per tillfälle och jag känner hur min tolerans gått ner dit nu alltså runt 30 mg funkar ok då jag kört så i en vecka nu, dock sitter det ju i väldigt kort tid. Aldrig något illamående eller så men känner av klådan på den lilla dosen, vilket är ett tecken på att toleransen verkligen gått ner på riktigt för mig.

Nu har jag fixat en 8 mg sub som jag tänkte ta nu när min Oxy är slut, en kort period. Inga planer på att gå på Sub någon längre tid, när den är slut tänkte jag ta ett uppehåll. Någon vecka till ett par veckor högst med sub, och har lite frågor. Har tagit Sub förut men det är länge sedan. Vet att dessa frågor förmodligen svarats på innan men känns lite luddigt.

1. Vilken dos tror ni krävs för mig, med ovannämnda Oxy-doser?
2. När kan jag ta min första dos Sub när jag stått på 30 mg Oxy? Så tidigt som möjligt helst. tog sista dosen nu idag för 2-3 timmar sedan.
2. Om ni tror att 0,5-1 mg räcker för mig. Hur tusan ska jag bära mig åt för att dela en 8a till det? Bara haft 2 mg-tabs innan. Har inte tagit Sub på över ett 1 års tid. Har en "knarkvåg", borde gå att använda den kanske? Dvs väga hela tabletten och använda enkel matte?
3. Snortning ger bättre effekt än under tungan har jag för mig, är jag korrekt eller kvittar det? Tekniken har jag koll på, dvs hur man ska andas in lagom för att det ska sätta sig i slemhinnorna.

Alla frågor jag kom på nu. Tacksam som fan för snabbt svar.
__________________
Senast redigerad av No6 2019-07-06 kl. 16:21.
Citera
2019-07-06, 16:55
  #15523
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Gick på Oxy 80 mg/dag(varit uppe på 160 mg ett par gånger) tidigare och sista veckan har jag gått över till 30 mg per tillfälle och jag känner hur min tolerans gått ner dit nu alltså runt 30 mg funkar ok då jag kört så i en vecka nu, dock sitter det ju i väldigt kort tid. Aldrig något illamående eller så men känner av klådan på den lilla dosen, vilket är ett tecken på att toleransen verkligen gått ner på riktigt för mig.

Nu har jag fixat en 8 mg sub som jag tänkte ta nu när min Oxy är slut, en kort period. Inga planer på att gå på Sub någon längre tid, när den är slut tänkte jag ta ett uppehåll. Någon vecka till ett par veckor högst med sub, och har lite frågor. Har tagit Sub förut men det är länge sedan. Vet att dessa frågor förmodligen svarats på innan men känns lite luddigt.

1. Vilken dos tror ni krävs för mig, med ovannämnda Oxy-doser?
2. När kan jag ta min första dos Sub när jag stått på 30 mg Oxy? Så tidigt som möjligt helst. tog sista dosen nu idag för 2-3 timmar sedan.
2. Om ni tror att 0,5-1 mg räcker för mig. Hur tusan ska jag bära mig åt för att dela en 8a till det? Bara haft 2 mg-tabs innan. Har inte tagit Sub på över ett 1 års tid. Har en "knarkvåg", borde gå att använda den kanske? Dvs väga hela tabletten och använda enkel matte?
3. Snortning ger bättre effekt än under tungan har jag för mig, är jag korrekt eller kvittar det? Tekniken har jag koll på, dvs hur man ska andas in lagom för att det ska sätta sig i slemhinnorna.

Alla frågor jag kom på nu. Tacksam som fan för snabbt svar.

1. Tror du kommer behöva minst 1,5-2mg för att känna av det någorlunda, förmodligen ännu mer.
2. Helst ska du vänta med subben tills du blir dålig. Annars beror det lite på om det är snabbverkade eller depot oxy som du använt. I vilket fall som helst ska du helst vänta typ 20-24h tycker jag.
3. Vad är det för sub du har? Är det med skråma i mitten så är det ganska enkelt att dela upp. Du delar på mitten så du har 2 lika stora delar (4mg varje bit), och sen fortsätter dela dem bitarna så du har 4 lika stora bitar.
4. Stämmer att nasalt ger bättre effekt än sublingualt.

Kan även tillägga att du med störst sannolikhet inte kommer få ett "rus", inte som oxy i alla fall. Utan du kommer känna dig hyfsat bra helt enkelt. Sub i russyfte är mycket sämre än oxy, om man är ingången på opioider dvs.
__________________
Senast redigerad av sweetlovelydeath 2019-07-06 kl. 17:03.
Citera
2019-07-06, 18:08
  #15524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
1. Tror du kommer behöva minst 1,5-2mg för att känna av det någorlunda, förmodligen ännu mer.
2. Helst ska du vänta med subben tills du blir dålig. Annars beror det lite på om det är snabbverkade eller depot oxy som du använt. I vilket fall som helst ska du helst vänta typ 20-24h tycker jag.
3. Vad är det för sub du har? Är det med skråma i mitten så är det ganska enkelt att dela upp. Du delar på mitten så du har 2 lika stora delar (4mg varje bit), och sen fortsätter dela dem bitarna så du har 4 lika stora bitar.
4. Stämmer att nasalt ger bättre effekt än sublingualt.

Kan även tillägga att du med störst sannolikhet inte kommer få ett "rus", inte som oxy i alla fall. Utan du kommer känna dig hyfsat bra helt enkelt. Sub i russyfte är mycket sämre än oxy, om man är ingången på opioider dvs.
Tack som fan för snabbt svar.

1. Jag börjar lågt och fortsätter tills jag blir nöjd då.
2. Snabbverkande kapslar är det jag använt mig av. Halveringstiden verkar vara 3 h. Ett helt dygn alltså, wow ok. Provar nog i natt eller nåt iaf, 12h efter tror jag. Eller klarar jag mig så väntar jag 24h.
3. Orion tror jag, tyvärr utan brytskåra kollade nyss. Funkar det med en knarkvåg och enkel matte? Alltså jag fattar att jag ska dela den i fyra delar, men svårt att få exakt kan det ju vara. Tänkte om man väger hela tabletten och sedan antecknar vikten. Delar den i 4 delar och sedan tills man får runt 1/4 av hela vikten. Vet att tabletten inte kommer "väga" 8 mg men det spelar ju ingen roll, siffran går ju att räkna på endå.

Jo, när jag provade Sub för några år sedan fick jag världens klåda och spydde som en gris av typ 1 mg. Anledningen till att jag frågade om dosen var för att jag läst någonstans att om man tar för mycket Sub så kan det ge sämre effekt än om man börjar lågt? Nåt sånt har jag för mig jag läste.

Självklart förväntar jag mig inget direkt rus på sub och är medveten om att det är extremt beroendeframkallande om man äter längre perioder. Men jag tror endå det kan hjälpa kanske 5-7 dagar tills oxy-atn lagt sig, eller förlänger det bara?
Citera
2019-07-06, 19:24
  #15525
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Tack som fan för snabbt svar.

1. Jag börjar lågt och fortsätter tills jag blir nöjd då.
2. Snabbverkande kapslar är det jag använt mig av. Halveringstiden verkar vara 3 h. Ett helt dygn alltså, wow ok. Provar nog i natt eller nåt iaf, 12h efter tror jag. Eller klarar jag mig så väntar jag 24h.
3. Orion tror jag, tyvärr utan brytskåra kollade nyss. Funkar det med en knarkvåg och enkel matte? Alltså jag fattar att jag ska dela den i fyra delar, men svårt att få exakt kan det ju vara. Tänkte om man väger hela tabletten och sedan antecknar vikten. Delar den i 4 delar och sedan tills man får runt 1/4 av hela vikten. Vet att tabletten inte kommer "väga" 8 mg men det spelar ju ingen roll, siffran går ju att räkna på endå.

Jo, när jag provade Sub för några år sedan fick jag världens klåda och spydde som en gris av typ 1 mg. Anledningen till att jag frågade om dosen var för att jag läst någonstans att om man tar för mycket Sub så kan det ge sämre effekt än om man börjar lågt? Nåt sånt har jag för mig jag läste.

Självklart förväntar jag mig inget direkt rus på sub och är medveten om att det är extremt beroendeframkallande om man äter längre perioder. Men jag tror endå det kan hjälpa kanske 5-7 dagar tills oxy-atn lagt sig, eller förlänger det bara?

1. Ja det blir nog bäst så.
2. Alright, 12h kan räcka, beror väll på hur länge du har tagit oxy dagligen. Jag skrev 20-24h därför att när det gäller sub så är det bättre att ta det för sent än för tidigt om du förstår.
3. Borde fungera på det sättet också, lite mer avancerat men ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera

Ja det ligger något i det du skriver om mängden och sämre effekt etc. T.e.x om du tar 8mg så betyder det inte att du får bättre effekt än om du skulle ta 2mg.

Du kommer få en AT oavsett, då båda substanserna är opioider. Skillnaden är att oxy har en kort och ganska intensiv AT medans sub har en mindre intensiv men mer långdragen. Men om du använder sub som nedtrappning kan det bli mycket lättare för dig, t.ex. om du tar 1-2mg om dagen tills dina 8mg är slut.
Citera
2019-07-10, 05:46
  #15526
Medlem
Om jag tog 4 mg Sub i söndags dvs nästan exakt 3 dygn sedan och ytterligare 4 mg Sub för 2 dygn sedan, får jag effekt om jag tar lite Oxy nu? Tar aldrig sub annars dvs var bara dessa två gånger, gillade det inte alls. Första gången på ett år typ. Men är van användare av Oxy(därav toleransen antar jag).

Tänkte ta 40 mg Oxy och några Stesolid och få i mig lite mat. För att landa på annat. Men vill inte slänga Oxyn i soporna så att säga för att Subutex är kvar och blockar.
Citera
2019-07-10, 17:04
  #15527
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Om jag tog 4 mg Sub i söndags dvs nästan exakt 3 dygn sedan och ytterligare 4 mg Sub för 2 dygn sedan, får jag effekt om jag tar lite Oxy nu? Tar aldrig sub annars dvs var bara dessa två gånger, gillade det inte alls. Första gången på ett år typ. Men är van användare av Oxy(därav toleransen antar jag).

Tänkte ta 40 mg Oxy och några Stesolid och få i mig lite mat. För att landa på annat. Men vill inte slänga Oxyn i soporna så att säga för att Subutex är kvar och blockar.

Du kommer förmodligen få helt okej effekt, kanske inte som i vanliga fall men någonting lär du få ut utav det. Kan bli så att du får ta lite mer oxy om det är möjligt i värsta fall.
Citera
2019-07-10, 19:36
  #15528
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Om jag tog 4 mg Sub i söndags dvs nästan exakt 3 dygn sedan och ytterligare 4 mg Sub för 2 dygn sedan, får jag effekt om jag tar lite Oxy nu? Tar aldrig sub annars dvs var bara dessa två gånger, gillade det inte alls. Första gången på ett år typ. Men är van användare av Oxy(därav toleransen antar jag).

Tänkte ta 40 mg Oxy och några Stesolid och få i mig lite mat. För att landa på annat. Men vill inte slänga Oxyn i soporna så att säga för att Subutex är kvar och blockar.

Ja du lär få effekt, men inte full effekt. Jag hade väntat minst 4 dygn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in