Citat:
Ursprungligen postat av
Midsommardagen
Återigen tack till alla som engagerar sig i denna tråd. Är det inte så efter "Lex Maria" att sjukvården har en tillsynsmyndighet över sig? IVO?
Om inte Skatteverket tar sig an detta ärende så kommer jag sluta betala skatt.
Felaktiga taxeringsvärden. Svartarbete i miljonklassen. SKV har flera mottagna tips. Två från mig.
De har inte mer än tre år på sig att efterbeskatta.
Du är inte ensam om din reflektion i det här fallet. Vad som ligger bakom och under allt som avslöjats här och som tvingat, verkligen tvingat, den lokala myndigheten Regions Gotlands byggnadsnämnd att agera, är okänt. Men varför ska människor deklarera och betala skatt på så olika villkor?
En högt uppsatt direktör i TV vräkte ur sig "Vad får jag för mina skatter?" och han förlorade jobbet då hans raka fråga uppfattades som en spottloska på allas vårt skattesystem där alla var lika inför Lagen och regelverken. Men här har vi under ett par års tid gång på gång visat att alla inte är lika inför Lagen och regelverken. Vad är det för tjänstemän som praktiserar Lagen i verkligheten.
En advokat i Svenska Advokatsamfundet spelar inför samfundets Disciplinnämnd vimsig hemmafru som inte kan förväntas ha ordning på sin bokföring och sina fastigheter. Och samfundet "frikänner" henne från en högst befogad kritik!! Vilket leder till att hennes bror, komiker och skådespelare, i TV och tidningar tillåts bre ut sig om allt från allmänhetens galna reaktioner till filosifiska funderingar om meningen med livet. Enligt media och tydligen Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten så är allmänheten fel ute.
Skatteverket har möjlighet att "efterbeskatta" upp till 10 års redovisning och deklarationer.