Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kommer de undan med 2,2 miljoner på en yta av 1600 kvm så är det ju så man ska göra det. Betala allt svart och sedan lägga på 1.375,-/kvm i böter så kommer man lindrigt undan vid renovering. Då är ju allt klappat och klart, vitt och betalt sedan.

Böterna måste väl ändå på något vis avspeglas i vad det skulle ha kostat att utföra entreprenaden vitt? Utöver detta är det väl brukligt att det tillkommer ett straffpålägg om 40%?

Det där var inte det första nyregistrerad-inlägget som hyllar "fullblodsproffset". Tidigare var det bla en som nominerade "fullblodsproffset" till Flashback-awards och lyckades!!!! Lustigt faktiskt att sådana gamla flashbackrävar som tex du och Enoch Thulin går på sådant. :-) Klyftiga är ni inte trots att det är er stora strävan att framstå som det.

Vilket babbel om summor. Sådana där belopp kan man ju absolut inte räkna ut utan att veta hur pass omfattande de olovliga åtgärderna är. Det gör varken du eller någon annan här men det kommer nu inspekteras.

Inspektionen följer därav att de fått bildbevis på vissa olovliga åtgärder som är utförda på vad som kallas Sockenmagasinet. Det var tidigare en 1½-plans oinredd lagerbyggnad vilken jag skickat bilder på efter det den blivit inredd till sommarbostad och även förändrats exteriört väsentligt.

Eftersom det i tidigare anmälningar påståtts att ombyggnader för bostadsändamål skett även i de andra byggnaderna (Skolan och Gazeligården) inspekterar man nu även dessa. Förmodligen men inte säkert hittar man sådant men att sitta och räkna ut vitesbelopp nu blir bara löjligt. Om sådant kommer i fråga tror jag tjänstemän är bättre att först göra detta och sedan kan man visserligen ha synpunkter.
Citera
2019-05-06, 15:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Det där var inte det första nyregistrerad-inlägget som hyllar "fullblodsproffset". Tidigare var det bla en som nominerade "fullblodsproffset" till Flashback-awards och lyckades!!!! Lustigt faktiskt att sådana gamla flashbackrävar som tex du och Enoch Thulin går på sådant. :-) Klyftiga är ni inte trots att det är er stora strävan att framstå som det.

Vilket babbel om summor. Sådana där belopp kan man ju absolut inte räkna ut utan att veta hur pass omfattande de olovliga åtgärderna är. Det gör varken du eller någon annan här men det kommer nu inspekteras.

Inspektionen följer därav att de fått bildbevis på vissa olovliga åtgärder som är utförda på vad som kallas Sockenmagasinet. Det var tidigare en 1½-plans oinredd lagerbyggnad vilken jag skickat bilder på efter det den blivit inredd till sommarbostad och även förändrats exteriört väsentligt.

Eftersom det i tidigare anmälningar påståtts att ombyggnader för bostadsändamål skett även i de andra byggnaderna (Skolan och Gazeligården) inspekterar man nu även dessa. Förmodligen men inte säkert hittar man sådant men att sitta och räkna ut vitesbelopp nu blir bara löjligt. Om sådant kommer i fråga tror jag tjänstemän är bättre att först göra detta och sedan kan man visserligen ha synpunkter.
Hade inte du postat för sista gången för ett tag sedan?
Citera
2019-05-06, 15:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Oavsett vad du tycker om mig, ET eller medianox så har ju medianox författat en förträfflig anmälan, en föredömlig sådan. Om han bara trollar, vilket du antyder, så har han ju trots det gjort ett digert jobb. Jag har inte själv granskat att han har lämnat in sina anmälningar till alla de ställen han säger sig ha gjort, men jag utgår från att det stämmer. Händer det ingenting inom ett par månader kommer sannolikt någon nyfiken själ förhöra sig om det. Är det inte inlämnat något så kan vi ju bara köra copy paste på hans anmälan och vips är de inne.

Du kan ha rätt i att jag inte borde svarat någon som är helt nyreggad. Jag noterade faktiskt inte det utan lät mig dras med av eventuella vitet. Jag avser inte alls bestämma eller besluta utan spekulerade mest om vitets storlek.

Vad anbelangar kostnaden för renovering så har ju flera i tråden nämnt 20-25.000,- per kvm. Jag frågade en god vän som är chef inom grannkommunens fastighetsförvaltning vad det kostar att renovera. Han nämnde också 25.000,-/kvm. Till det ska man komma ihåg att kommunen sällan behöver sanera sina fastigheter på samma vis som Nujens borde ha gjort, i alla fall i ena huset. Men strunt samma, ponera att det bara kostar 10.000,-/kvm att renovera så blir det ändå 16 miljoner och lyckas Nujens pressa ner det till 5000,-/kvm så ska de ändå ut med 8 miljoner. Har verkligen dessa summor lämnat Nujens konton? Varför har de inte ROT:at, varför skita ner sig med 85.000,- om man redan betalar 8 eller 16 eller 32 miljoner?

Om Nujens har rent mjöl i påsen, varför detta chockerande beteende i intervjun med JJ? Han kunde sagt, "vi har just betalat 16 miljoner i renovering och upprustning till ett ställe vi avser hyra ut. Vi har kvitton på allt. Vi borde så klart kört allting vitt, men städkillarna - ja det är ingen ursäkt men det bara blev så. Vi ska snarast rätta till det. Vi hade ingen aning om vem Akilov var eller vad han skulle komma att göra". Istället anklagar han JJ för att vara pedofil och psykopat. Özz et. al. har garderoberna full av lik, garanterat.

Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller

Senast redigerad av RudyardKipling 2019-05-06 kl. 16:25.
Citera
2019-05-06, 16:19
Medlem
Den här intervjun som Özz Nujen gjorde med Janne Josefsson kommer att definiera Özz familjens liv och leverne. Tillsammans med terrorfinansieringen. Även om de aldrig anade att den skulle ske, kan det finnas folk som känner sig säkra på att det var meningen och vissa som känner sig osäkra medan andra säger att det var ett misstag. Misstaget de gjort är att inte direkt ha klargjort detta. De försökte dölja det och det är det dummaste man kan göra. Man borde veta att om man drar ut på det så kommer det att finnas mer att prata om för folk. När det är något som inte är klarlagt så kommer folk att spekulera.

Så det var ett enormt misstag av Özz Nujen att istället för att svara på frågor och till och med kanske förekomma frågor från Janne Josefsson och Uppdrag Granskning så attackerade han Janne för att ett barn svarade i telefonen på det nummer som fanns till svågern. Hur kan det vara Jannes fel att svågern och Debbie låter ett barn svara i telefon när läget är som det är?

Att antyda att han var creepy för det var nästa stora misstag.

Men värst var, och det är väl det som var humorn egentligen i programmet, att Özz Nujen var så aggressiv mot Janne som lätt förvånat knappt sa något alls. Özz körde sitt eget varumärke i botten.

Nu finns det tydligen fortfarande folk som vill anlita honom, men i längden håller det inte. Programmet kommer att spelas allt mer och alla kan se det. Vad är det Özz vill dölja?
Citera
2019-05-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Den här intervjun som Özz Nujen gjorde med Janne Josefsson kommer att definiera Özz familjens liv och leverne. Tillsammans med terrorfinansieringen. Även om de aldrig anade att den skulle ske, kan det finnas folk som känner sig säkra på att det var meningen och vissa som känner sig osäkra medan andra säger att det var ett misstag. Misstaget de gjort är att inte direkt ha klargjort detta. De försökte dölja det och det är det dummaste man kan göra. Man borde veta att om man drar ut på det så kommer det att finnas mer att prata om för folk. När det är något som inte är klarlagt så kommer folk att spekulera.

Så det var ett enormt misstag av Özz Nujen att istället för att svara på frågor och till och med kanske förekomma frågor från Janne Josefsson och Uppdrag Granskning så attackerade han Janne för att ett barn svarade i telefonen på det nummer som fanns till svågern. Hur kan det vara Jannes fel att svågern och Debbie låter ett barn svara i telefon när läget är som det är?

Att antyda att han var creepy för det var nästa stora misstag.

Men värst var, och det är väl det som var humorn egentligen i programmet, att Özz Nujen var så aggressiv mot Janne som lätt förvånat knappt sa något alls. Özz körde sitt eget varumärke i botten.

Nu finns det tydligen fortfarande folk som vill anlita honom, men i längden håller det inte. Programmet kommer att spelas allt mer och alla kan se det. Vad är det Özz vill dölja?
Ang din avslutande fråga vill jag replikera:
Resten?
Citera
2019-05-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang din avslutande fråga vill jag replikera:
Resten?

Hmm ja det känns som om det finns mer där som de vill dölja. Så vad har den här familjen för sig egentligen? Det kan inte vara vackert i alla fall.
Citera
2019-05-06, 17:22
Medlem
Conny63s avatar
Vart går gränsen för Grovt Skattebrott?
Citera
2019-05-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hade inte du postat för sista gången för ett tag sedan?

Ja, jag hade inte tänkt posta något så länge inget hände. Det har det ju faktiskt nu gjort.

Jag lämnade in en tilläggsanmälan andra maj med fotografier av en av byggnaderna exteriört och interiört och påvisade vilka åtgärder som gjorts efter deras köp. (Att skriva den var mitt privata 1:majfirande)

Den tredje maj beslutade regionen om tillsynsbesök den 16 maj vid två av Nujjens fastigheter.

När jag berättade denna oerhört positiva nyhet i tråden var du inte glad utan svarade med ett personligt angrepp på mig. Ditt beteende är oerhört märkligt. Varför gjorde du så?

Att du gjorde på det viset har jag min egen högst privata teori om. Tycker du skall fundera lite på det för jag tror faktiskt du har intellektuell kapacitet nog.

Özz Nujjen kommer få stora problem men du blir sur och elak. Begrunda det för konstigt är det.
Citera
2019-05-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Hmm ja det känns som om det finns mer där som de vill dölja. Så vad har den här familjen för sig egentligen? Det kan inte vara vackert i alla fall.
Var det inte nån som för länge sen skrev nåt om att "Something is rotten in the Nujen-klan" ?

Det är klart att det måste finnas massor av fiffel och massor av känsligt nätverkande runt denna klan där en av medlemmarna, Özz Nujen, gullar med ÖB och vice versa!
I vilken genomkorrupt bananrepublik som helst, hade en sån familjär kontakt, en ÖB/ÖN-kontakt av det slaget, omedelbart föranlett utredning. Man hade i det landet blivit oroliga för att deras ÖB hade blivit indragen i stora, smutsiga affärer.
Men i Sverige är det helt annorlunda! Här bjuds skattebrottslingen tillika svartbyggaren Özz Nujen in av det svenska EU-kontoret för att underhålla..?!
Citera
2019-05-06, 18:12
Medlem
Här har vi en person som i mer än ett halvår här i tråden hävdat att inget kommer att hända med den anmälan som min son ingav till byggnadsnämnden 30 november förra året. Först försökte han övertyga trådens läsare om att kommunen aldrig fått någon anmälan - den fanns bara på Flashback. När han åkte dit på mitt lögndetektorstest fortsatte han i ett par månader med att hävda att anmälan aldrig skulle resultera i någonting alls - för det hade hans "vän" ordföranden i byggnadsnämnden själv informerat honom om. Några tillsynsärenden hade inte registrerats och några aktiva åtgärder hade överhuvudtaget inte vidtagits av handläggarna på samhällsbyggnadsförvaltningen hävdade han så sent som för en månad sedan. När det under de senaste veckorna långsamt har börjat gå in i huvudet på bygdekomikern i Klintehamn, att tre tillsynsärenden inte bara har registerats redan under hösten 2018, utan att också tillsynsteamet beslutat sig för utreda alla tre ärendena - vad gör han då? Jo, då sätter sig karln på 1 maj och totar ihop en "tilläggsanmälan" till sin den 3 augusti ingivna tvåraders "anmälan" till kommunens "kundtjänst" och bifogar foton på Sockenmagasinet, som ju tillsynsgruppen har haft tillgång till sedan den 3 december! Inte bara min son utan även signaturen zurfarn skickade in alla bilder som finns publicerade på de fyra byggnader som Nujens olagligt byggt om. Men det är inte nog med det - karln hävdar (säkert på allvar!) att det är hans egen komplettering, som finns registrerad i handlingslistan för Gazeliigården den 2 maj, som är orsaken till att tillsynsteamet dagen därpå (!) "beslutar" att göra ett tillsynsbesök i Tingstäde den 16 maj. Det här är ju så roligt att jag helt glömmer bort min sjukdom fast jag är fullproppad med gift! Fortsättnng följer. Jag skall bara gå och kräkas lite.
Senast redigerad av medianox 2019-05-06 kl. 19:12.
Citera
2019-05-06, 18:45
Medlem
OK, först trodde Hannes att det bara var Gazeliigården som skulle inspekteras p g a av hans "komplettering". När jag upplyste honom om, att beslutet om tillsynsbesök även innefattade grannfastigheten blev han en smula förvirrad men hämtade sig snabbt. Hur skall han nu reagera, när jag så här på kvällskvisten upplyser honom om, att tillsynsteamets beslut om inspektion jämväl gäller fastigheten Furbjärs 1:26 med "Villa Zetterling"?* Har Hannes foton av Sockenmagasinet fått en sådan enorm genomslagskraft, att det spiller över även på en byggnad som Hannes själv anser har renoverats med ett giltigt bygglov? Jag vidhåller, att Hannes skall syssla med något annat än att fortsätta att förstöra den här tråden med sitt pladder. Återgå till Hundtorget!

* Tillsynsbesöket är planerat till kl 10,30 den 16 maj.
Senast redigerad av medianox 2019-05-06 kl. 19:00.
Citera
2019-05-06, 19:37
Medlem
joceks avatar
(En liten inflikning i en mycket bra tråd)
Någon nämnde att "böterna är så låga att det bara är att betala och gå vidare" men det stämmer inte riktigt. Vitet upprepas med jämna mellanrum tills svartbygget antingen fått godkänt bygglov, återställts till originalskick eller rivits. Det går alltså inte att "ta böterna" utan vitena tickar på.
(återlämnar ordet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in