Citat:
Ska vi inte ta saker och ting i rätt ordning? Du kan väl börja med att lägga ut ditt lilla mail från arbetarnas högtidsdag som du nu tjatat om i vart och vartannat inlägg och som du skickade till MBN dagen därpå . Då får alla läsare i tråden möjlighet att själva bedöma värdet av dina skriverier till myndigheterna. För du har väl under de två år du nu uppehållit dig i den här tråden bara fått ihop två små mejl? Lägg också ut de foton som du bifogade och som du påstått att du hämtat från nättidningen helagotland.se. Då får alla se att de sett alla bilderna förut. Vi gotlänningar vet ju att några bilder från sockenmagasinet aldrig har varit publicerade i nättidningen och inte i några papperstidningar heller för den delen.
[spoiler]Och inte ska väl du av alla här i tråden kräva att något förundersökningsprotokoll ska läggas ut - du har ju med rent sjuklig frenesi påstått att signaturen enne ljuger när han säger att han har ett sådant. Du kan väl försöka hålla ihop dina ideer om saker och ting två-tre dagar i rad ändå.
Dagens diarieförda i "insändare" till lokalpressen ska du kanske ta del av innan du yttrar dig om den, eller hur? Av det jag hörde i bruset från de riktiga vågorna är detta det hittills starkaste dokument som någon gett ifrån sig i den här affären. Länsstyrelsens jurister tycks ha fått det extra knepigt, eftersom de ännu inte har vågat sig på att diarieföra dokumentet ifråga. Men det kommer de snart att tvingas göra, eftersom alla handlingar av betydelse för de slutliga besluten i ärendena måste diarieföra.
Ta en paus från tangenterna nu och titta på Alexandra och hennes "verkstad" i stället
[spoiler]Och inte ska väl du av alla här i tråden kräva att något förundersökningsprotokoll ska läggas ut - du har ju med rent sjuklig frenesi påstått att signaturen enne ljuger när han säger att han har ett sådant. Du kan väl försöka hålla ihop dina ideer om saker och ting två-tre dagar i rad ändå.
Dagens diarieförda i "insändare" till lokalpressen ska du kanske ta del av innan du yttrar dig om den, eller hur? Av det jag hörde i bruset från de riktiga vågorna är detta det hittills starkaste dokument som någon gett ifrån sig i den här affären. Länsstyrelsens jurister tycks ha fått det extra knepigt, eftersom de ännu inte har vågat sig på att diarieföra dokumentet ifråga. Men det kommer de snart att tvingas göra, eftersom alla handlingar av betydelse för de slutliga besluten i ärendena måste diarieföra.
Ta en paus från tangenterna nu och titta på Alexandra och hennes "verkstad" i stället
Citat:
Citat:
'Förlåt att jag dröjt med svaret. Två veckors solsemester utan dator, du vet. Men till saken. Du har alldeles rätt i att vi gotlänningar inte läser alla annonser i nättidningen helagotland.se. Vi får ju så mycket annonser att läsa varje vecka när Gratistidningen kommer, så en del av oss blir lätt lite mindre uppmärksamma. Men du har alldeles rätt, jag missade uthyrningsannonsen som HomeAway hade utlagd på nättidningen på valborgsmässoafton 2019. Där fanns ju de fyra bilder från sockenmagasinet som hannes.muller hade bilagt sin "tilläggsanmälan" som "nya bildbevis" på konkreta byggåtgärder som kräver bygglov. De fyra bilderna ingår ju i den svit av bilder som under två års tid legat ute på HomeAways hemsida och uthyrningsportal på nätet. Alla de bilderna hade tillsynsteamet fått sig tillsända av både zurfarn och medianox son fyra-fem månader tidigare, så särskilt nya kan man väl inte säga att hans bildbevis var. Men vi förstår ju nu alla varför han inte ville länka till dem trots flera uppmaningar. Hursomhelst, du skall ha tack för ditt påpekande. Du satte mig genom detta på rätt spår.
Jaha? Det är ju bra att du är glad att du känner att du är på rätt spår vad gäller de här för fallet viktiga fyra bilder har fått sin förklaring. Nu är vi snart hemma ska du se.
Vad gäller SÄPO så har jag funderat över det under natten. De har ju följt spår efter detta, i stället för de fyra viktiga bilderna som du gjort, och antingen hittat något eller inte. De pengarna som överfördes till Akilov från Richard Damm eller systern måste ha fått dem att fundera över vilka mer som kan vara inblandade. Allt annat vore konstigt men det är ju mycket som är konstigt i den här frågan
Pengarna som betalats till Akilov kanske var vad de hoppades en ingång i något större.
Senast redigerad av temadag 2020-02-24 kl. 10:14.
Senast redigerad av temadag 2020-02-24 kl. 10:14.