2019-07-22, 01:07
Medlem
DRD4s avatar
Har Asap Rocky skurit en Affis med en trasig flaska? dvs en "nigger knife" ett litet skämt + poäng om man nämner från vilken film.

Bra att AR visar alla patetiska BETA cucks i detta land hur en slipsten ska dras.

Undrar hur många från Socialdemokraternas trollfabrik som sitter och arbetar med damage controll här?
Citera
2019-07-22, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Allt annat lika, alltså att typ Kent Ekeroth skulle stått och sagt "my headphones my headphones" till Rocky och svingat mot hans livvakt, så tror jag nog att de du kallar "invandringshatarna på Flashback" skulle vara minst lika intresserade.

Det hade blivit mer intresse kring vad som hände innan videon började då, tex vad ASAP Rocky och hans vänner kan ha gjort mot "angriparna" innan videon började. Det vet vi INTE.

Och därför tycker jag att ASAP Rocky ska släppas ur häktet omedelbart, eftersom det är för svårt att veta vad som egentligen hände.
Sen känner jag också ett väldigt starkt obehag, som om ALLT kommer gå riktigt dåligt pga den här historien. Så det känns bäst att avbryta detta så fort som möjligt.
Och det blir svårare att lösa våra problem i Sverige, om vi har såna här problem också.
Så du vet vad du ska göra Stefan Löfven: Styr, styr, styr.
Senast redigerad av a987 2019-07-22 kl. 01:14.
Citera
2019-07-22, 01:22
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var ganska många som var säkra kring det fram tills efter domen kom sedan började även många av de som var säkra på att han var oskyldig att ändra sina åsikter. (Vilket inte är ovanligt då det fortfarande är väldigt många som utgår från att domstolarna inte är allt för korrupta, även i USA)

Det som dock sätter honom i problem är väl hur han ser på andra svarta som inte har det lika bra som honom och hans syn på BLM rörelsen.

Vem vet, den här händelsen kanske får honom att bli dess främste förespråkare nu.

Lite ironiskt att de bett Al Sharpton att hjälpa honom med tanke på vad han sagt tidigare.
Citat:
What the fuck am I, Al Sharpton now? I'm A$AP Rocky.
Citera
2019-07-22, 01:36
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Trump is stepping up for A$AP Rocky to be released

ABC News;
https://www.youtube.com/watch?v=qUIVbXNc6qw

Fantastiskt. Trump som i svensk media tilldelats alla möjliga negativa tillmälen går från klarhet till klarhet i kampen mot riktig rasism medan Sveriges regering står handfallna inför den ökande segregationen i det här landet och fortfarande fattar sina beslut efter en förlegad människosyn där vissa folk är mer värda än andra!

Citat:
He has tremendous support from the African American community in this country... and when I say 'African American' I can really say from everybody in this country. Because we're all one".

Det framkommer även i inslaget att telefonsamtalet varade i 20 minuter och att Löfven i typiskt svensk maner skyllde på andra istället för att ta sitt egna ansvar inför vad som hänt. Gissningsvis stödjer Löfven sin regerings politiska inspärrning av mannen som vågade stå emot viljan hos det särskilt utvalda folket men vågar ingen ståndpunkt yttra inför Trump nu i utgångsläget, mer än att bollen ligger hos andra.
Det ska bli intressant att se vad som händer när tidsfristen löpt ut nu om ungefär ett halvt dygn. Det vore inte mer än rätt att USA använder alla tillgängliga medel för att frita deras rapgud och nationalhjälte - ASAP Rocky (med entourage)!
Citera
2019-07-22, 01:45
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det hade blivit mer intresse kring vad som hände innan videon började då, tex vad ASAP Rocky och hans vänner kan ha gjort mot "angriparna" innan videon började. Det vet vi INTE.

Och därför tycker jag att ASAP Rocky ska släppas ur häktet omedelbart, eftersom det är för svårt att veta vad som egentligen hände.
Sen känner jag också ett väldigt starkt obehag, som om ALLT kommer gå riktigt dåligt pga den här historien. Så det känns bäst att avbryta detta så fort som möjligt.
Och det blir svårare att lösa våra problem i Sverige, om vi har såna här problem också.
Så du vet vad du ska göra Stefan Löfven: Styr, styr, styr.

Bara för att man i ett tidigt skede inte vet vad som hänt kan man väl inte börja släppa misstänkta från häktet.
Enligt både åklagarmyndigheten och domstolen finns det på sannolika skäl en brottsmisstanke om misshandel. (Försvaret har en annan uppfattning.) Åklagarna hävdar grov misshandel domarna nöjer sig med normalgraden.
Då kan man inte bara låta den misstänkte gå utan att först ta reda på vad som egentligen har hänt. Syftet med förundersökning är just att ta reda på vad som hänt så åklagaren kan bedöma om åtal ska väckas eller ej.
Citera
2019-07-22, 01:46
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Nej, eftersom orsaken till att många står på ASAP Rockys sida i det här fallet, det är att "angriparen" råkade vara afghan (om det nu ens är bekräftat att han var afghan eller bara en trådsanning???). Om han hade varit blond svensk förståndshandikappad som kommit ifrån sina föräldrar, då hade ASAP Rocky troligen blivit hatad av de flesta här på Flashback.

Det är så tydligt vem som egentligen är rasist när den här typen av resonemang kommer fram. Anledningen att många står på ASAP Rockys sida är därför att han har behandlats orättvist och ovärdigt. Att du inte klarar av att se handlingar utan bara ser till etnicitet får stå för dig. ASAP Rocky utförde ett hjältedåd då han ingrep mot någon som gjorde det offentliga rummet till en osäker plats för alla.
Tyvärr resonerar regeringen precis som du och gjorde en stor poäng av att ASAP Rocky med entourage vågade stå emot viljan hos regeringens utvalda folk. Eller hur förklarar du annars att BO försattes på fri fot i sitt drogade aggressiva urspårade tillstånd medan den oerhört lugna och sansade ASAP Rocky med entourage häktades flera dagar senare efter en konsert?
När lagarna används mot folket istället för mot de som angriper folket - då är det dags för folket att sätta ner foten. Som sagt, vi har inte sett slutet på det här än, och det kan mycket väl leda till en revolution då alltfler ur det sovande folket vaknar upp och inser att staten och lagarna inte längre står på deras sida. Ju fler utomstående länder som angriper oss i det här ärendet - och det har de all rätt att göra - desto bättre för det svenska folket.
Det svenska folket verkar inte bry sig om mänskliga rättigheter och friheter eller den rasistiska statens maktmissbruk, däremot har de stor respekt för Amerikansk populärkultur. Därför har de nu äntligen chansen att få höra sanningen.
Med det sagt önskar jag som ASAP Rocky fan inget annat än att han ska släppas fri snarast. Det är alltför många som riskerar att dö i svenska häkten för att jag skulle vilja riskera hans säkerhet.
Rapgudens hem är inte i himlen, utan i Amerikas Förenta Stater.
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-22 kl. 01:51.
Citera
2019-07-22, 01:58
Medlem
0.999...s avatar
Har stödlyssnat lite på Asap Rockys musik även om jag inte fattar den. Funderade på två saker dock.

Om nu inte Sveriges "rättsväsende" skall påverkas utifrån, innebär det att det inte blir något mer snack om han Dawit Isaak? För "vi" måste väl ändå vara konsekventa i sådana fall?

Varför bytte man ut den sk. "åklagaren" Liberace?
Citera
2019-07-22, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Kollar man runt lite i tråden så märker man att "rasisterna", alltså de som dömer folk enbart baserat på hudfärg, ställer sig på antingen hazarernas sida eller tycker att båda sidor ska straffas. Hazarer är inte de jag ogillar mest i vårat samhälle, de jag ogillar mest är de vita svenska landsförrädarna som har röstat hit hazarerna. Om någon hade åkt till Nordpolen och hämtat en massa isbjörnar och släppt lös dem på våra gator så hade jag ju inte börjat hata isbjörnarna, jag hade hatat den som importerat dem. Den lägsta formen av mänskligt liv på denna jord är alltså vita kulturmarxister. Vita kriminella drägg som beter sig som hazarerna i filmen är on par med hazarer.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Det är så tydligt vem som egentligen är rasist när den här typen av resonemang kommer fram. Anledningen att många står på ASAP Rockys sida är därför att han har behandlats orättvist och ovärdigt. Att du inte klarar av att se handlingar utan bara ser till etnicitet får stå för dig. ASAP Rocky utförde ett hjältedåd då han ingrep mot någon som gjorde det offentliga rummet till en osäker plats för alla.
Tyvärr resonerar regeringen precis som du och gjorde en stor poäng av att ASAP Rocky med entourage vågade stå emot viljan hos regeringens utvalda folk. Eller hur förklarar du annars att BO försattes på fri fot i sitt drogade aggressiva urspårade tillstånd medan den oerhört lugna och sansade ASAP Rocky med entourage häktades flera dagar senare efter en konsert?
När lagarna används mot folket istället för mot de som angriper folket - då är det dags för folket att sätta ner foten. Som sagt, vi har inte sett slutet på det här än, och det kan mycket väl leda till en revolution då alltfler ur det sovande folket vaknar upp och inser att staten och lagarna inte längre står på deras sida. Ju fler utomstående länder som angriper oss i det här ärendet - och det har de all rätt att göra - desto bättre för det svenska folket.
Det svenska folket verkar inte bry sig om mänskliga rättigheter och friheter eller den rasistiska statens maktmissbruk, däremot har de stor respekt för Amerikansk populärkultur. Därför har de nu äntligen chansen att få höra sanningen.
Med det sagt önskar jag som ASAP Rocky fan inget annat än att han ska släppas fri snarast. Det är alltför många som begår självmord i svenska häkten för att jag skulle vilja riskera hans säkerhet.
Rapgudens hem är inte i himlen, utan i Amerikas Förenta Stater.

Kanske dåligt samvete ligger bakom regeringens "vurmande" för afghanerna/hazarerna:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svenska_insatsen_i_Afghanistan

Och i alla dessa videos med ASAP Rocky, så vet vi INTE vad som hände innan videon börjar. Så vi ska INTE döma någon utifrån någon av dessa videos. Det är orättvist.

Att ASAP Rocky kommer dö i häktet om han INTE släpps snart, det utgår jag ifrån. Och det hoppas jag att regeringen också utgår ifrån.
Senast redigerad av a987 2019-07-22 kl. 02:39.
Citera
2019-07-22, 02:08
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om de gör det så kommer EU att reagera på det, Diplomati spelar ingen roll i det här fallet, det svenska rättssystemet är inte byggt så som USA vill att det ska vara.

Polisiära ärenden genomförs utan att politiker ska kunna påverka det just för att alla skall vara lika inför lagen.

1) Jag tror inte svenska rättssystemet är byggt så som vi svenskar heller vill att det ska vara. När lagarna inte längre används för att skydda folket från angrepp utan till att skydda de som angriper folket, då är det dags att förändra dem!
2) Regeringen har lagstadgade möjligheter att släppa ASAP Rocky med entourage fri om de skulle vilja. Det har behandlats tidigare i tråden. Det som talar emot detta är att regeringen då måste erkänna hur fel man agerat inte bara i detta ärendet utan i en tsunami av andra ärenden.
3) Hur EU reagerar återstår att se, jag har svårt att tro att de skulle ha något emot att USA fritar en politisk fånge som en rasistisk regering i ett medlemsland satt bakom lås och bom utan anledning. Men visst, vi kan väl hoppas att EU reagerar innan USA angriper Sverige med militära medel.
Citera
2019-07-22, 02:13
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Men mitt råd till Trump och Löfven, det är att så fort som möjligt lösa den här situationen på ett så omärkligt sätt som möjligt. Annars tror jag det blir total katastrof för dem båda.

Jag hoppas att det blir total katastrof för alla inblandade.
Att de beslagtagna mobilerna är fulla med uppgifter som avslöjar rika och högt uppsatta personer som sysslar med pedofili, trafficking, knark handel, korruption.
Att Assefa Communication går i konkurs.
Att GW äter upp sin egen hatt.
Att Liberace-åklagaren blir dumpad av sin pojkvän.
Att Navy Seal stormar Kronoberg.
Att ASAP Rocky tar sitt liv i häktescellen innan NS hinner fram.
Att Rövfen får hjärtinfarkt.
Att Trump vinner nästa val.
Att Afghanerna dör av överdos.
Att vita kulturmarxister dör ut ensamma på härbärgen.
Att YB Södermalm utkommenderas till trotuarkantpatrullering.
med mera
med mera

Ja, jag vet, önsketänkande. Men drömma får man ju alltid göra.
Senast redigerad av angerove 2019-07-22 kl. 02:28.
Citera
2019-07-22, 02:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Har stödlyssnat lite på Asap Rockys musik även om jag inte fattar den. Funderade på två saker dock.

Om nu inte Sveriges "rättsväsende" skall påverkas utifrån, innebär det att det inte blir något mer snack om han Dawit Isaak? För "vi" måste väl ändå vara konsekventa i sådana fall?

Varför bytte man ut den sk. "åklagaren" Liberace?

Det är den vanliga vänsterlogiken, "det är okej när vi gör det".
Citera
2019-07-22, 02:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
1) Jag tror inte svenska rättssystemet är byggt så som vi svenskar heller vill att det ska vara. När lagarna inte längre används för att skydda folket från angrepp utan till att skydda de som angriper folket, då är det dags att förändra dem!
2) Regeringen har lagstadgade möjligheter att släppa ASAP Rocky med entourage fri om de skulle vilja. Det har behandlats tidigare i tråden. Det som talar emot detta är att regeringen då måste erkänna hur fel man agerat inte bara i detta ärendet utan i en tsunami av andra ärenden.
3) Hur EU reagerar återstår att se, jag har svårt att tro att de skulle ha något emot att USA fritar en politisk fånge som en rasistisk regering i ett medlemsland satt bakom lås och bom utan anledning. Men visst, vi kan väl hoppas att EU reagerar innan USA angriper Sverige med militära medel.

Ja och alla som kaxigt har sagt att Trump inte har kolla på det svenska rättssystemet får bita i gräset då det är de som inte har koll och Trump som har rätt. USA har dessutom genom politiska påtryckningar påverkat det svenska rättssystemet tidigare, som det påpekats på twitter gjorde de det t.ex. i TPB-härvan och där på betydligt mer tveksam grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in