2019-07-21, 15:53
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur är miljöpartiet kopplat till detta? Är inte ASAP Rockys och Trumps problem att politiker inte kan blanda sig i detta?

Vari består det 'tvivelaktiga' i Sveriges rättssystem?

Det är ju inte det de kritiserar men: häktningstiderna som strider mot internationell rätt. Det behöver vi faktiskt en förändring kring.
Citera
2019-07-21, 16:02
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Sett till Trumps historia är han en ytterst talangfull förhandlare. Det är givet att Trump gett statsministern 48 timmar på sig att lösa detta, utan att för den delen uttala någon form av hot. Men hotet i sig lär ju ligga i det outtalade.

Ja, idioter misstar denne människa grovt. Han är en ytterst skicklig förhandlare och har mycket väl fått berättat för sig innan hur det svenska rättsväsendet fungerar och ministerstyre inte är okej officiellt.

Men det gör inte saker mindre pinsamma. Det intressanta är ändå att se alla grava narcisster som alla vill vara med. Ta bara Yttre Medlöpare Södermalm, tror han på allvar att någon utanför just Södermalm bryr sig om vad en sketen snut anser? Hela den historien är så jävla pinsam, kommer att tänka på den där reportern som skulle åka till USA och när Trump blev vald och skämde ut sig fullständigt.

Problemet är bara att alla svenskar får skämmas för ett relativt få antal. Skall bli kul att höra Asaps historia om detta när han kommer loss om ett dygn eller två.
Citera
2019-07-21, 16:04
Medlem
TeamJesuss avatar
Helt ofarbart hur rättsväsendet agerar, ena stunden kan det inte ens hålla kvar en afghan i 24 timmar utan släppa pga att det inte går att identifiera. För att i nästa ögonblick agera mot en person som har rättspatos som försvarades mot afghaner som har käkar syra.

Men tack för att göra det så extra tydligt vad som gäller i landet.

En fråga till polisen och åklagaren , vill du att era barn ska växa upp i dubbel moralernas land? Hycklare styr just nu vårt land.
Citera
2019-07-21, 16:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det är ju inte det de kritiserar men: häktningstiderna som strider mot internationell rätt. Det behöver vi faktiskt en förändring kring.

Häktningstiderna håller jag med om, men jag var mest nyfiken på vad miljöpartikärringar har med detta att göra.
Citera
2019-07-21, 16:15
Medlem
BaraVaraSamss avatar
En artikel i Daily Caller som citerades i en annan tråd av Luzur ger en bra beskrivning på hur en fritagningsräd av ASAP Rocky skulle kunna gå till. Jag håller med artikelförfattaren att Sverige knappast skulle göra motstånd om USA gick från ord till handling. Vadän nöden kräver för att sätta rapguden och folkhjälten ASAP Rocky på fri fot är att se som en resurs!

Citat:
It appears diplomacy has failed to save A$AP Rocky, and now it’s time for America to prepare for a potential rescue mission.

Citat:
Even the fact Sweden clearly has no intentions of freeing A$AP Rocky, it’s now time to consider military options.

An all-out war with Sweden isn’t necessary or realistic. However, a limited military operation to rescue him from Swedish custody is not just realistic, but should be absolutely considered.

Luckily, we have a perfect template to use for such an operation. During the invasion of Panama, Delta Force operators were sent in on helicopters to rescue an American being held in prison.

The highly-skilled operators took the prison by force and everybody made it out alive
. The Panamanian forces knew it was coming, and it still didn’t matter.

Citat:
America has big and beautiful aircraft carriers that could move into the Baltic Sea, and that would be well within range of the Black Hawks.

From there, the risk escalates. Hopefully, the simple presence of an aircraft carrier off of the coast of Sweden would free Rocky.

Citat:
Two stealth Black Hawk helicopters loaded up with 10 Delta Force operators each depart from the aircraft carrier under the cover of darkness and approach the prison.

The first helicopter deploys its troops to the roof as the other helicopter sends the people to the ground to secure the floor levels.

I would expect there to be damn near zero resistance. The guards would have no idea this was coming, and would likely surrender immediately.

Rekommenderad läsning för de som tjatar om svenska lagen och rättsväsende hit och dit utan att ägna minsta tanke till hur diplomati fungerar mellan länder i praktiken: Here’s What A Military Rescue Mission Should Look Like If It’s Necessary To Save A$AP Rocky

Sverige kommer bara göra sig själv till patetiskt åtlöje om man låter det gå så långt att USA tvingas frita sina politiska fångar ASAP Rocky med entourage med hjälpt av ett militärt ingrepp. Vi kan inte vara många steg från att klassificeras som ett "shithole country", och då krävs inte mycket för att gå från ord till handling!

Som jag skrev för många dagar sedan - det här kan mycket väl vara startskottet på en revolution mot den rasistiska svenska regeringen!
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-21 kl. 16:24.
Citera
2019-07-21, 16:18
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Skönt att se att tråden hålls på en sansad nivå, eller inte.
Citera
2019-07-21, 16:32
Medlem
Citat:
Tvåla in?

Hur tänker du att det samtalet mellan Löfven och åklagaren skulle låta? Vad ska statsministern säga som inte skulle leda till en kritik från KU?

"Detta är en order, han ska inofficiellt omedelbart släppas på fri fot, berätta ingenting till medier eller någon annan, jag har en grupp som officiellt ska byta hakte på honom(köra honom till ett privatplan), jag har pratat med JK och han är inne på samma spår, glöm inte att ingenting ska läcka, alla papper ska hemligstämplas och rättegång ska ske bakom stängda dörrar, bra tack"
Citera
2019-07-21, 16:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
En artikel i Daily Caller som citerades i en annan tråd av Luzur ger en bra beskrivning på hur en fritagningsräd av ASAP Rocky skulle kunna gå till. Jag håller med artikelförfattaren att Sverige knappast skulle göra motstånd om USA gick från ord till handling. Vadän nöden kräver för att sätta rapguden och folkhjälten ASAP Rocky på fri fot är att se som en resurs!

Rekommenderad läsning för de som tjatar om svenska lagen och rättsväsende hit och dit utan att ägna minsta tanke till hur diplomati fungerar mellan länder i praktiken: Here’s What A Military Rescue Mission Should Look Like If It’s Necessary To Save A$AP Rocky

Sverige kommer bara göra sig själv till patetiskt åtlöje om man låter det gå så långt att USA tvingas frita sina politiska fångar ASAP Rocky med entourage med hjälpt av ett militärt ingrepp. Vi kan inte vara många steg från att klassificeras som ett "shithole country", och då krävs inte mycket för att gå från ord till handling!

Som jag skrev för många dagar sedan - det här kan mycket väl vara startskottet på en revolution mot den rasistiska svenska regeringen!

Om de gör det så kommer EU att reagera på det, Diplomati spelar ingen roll i det här fallet, det svenska rättssystemet är inte byggt så som USA vill att det ska vara.

Polisiära ärenden genomförs utan att politiker ska kunna påverka det just för att alla skall vara lika inför lagen.
Citera
2019-07-21, 16:38
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om de gör det så kommer EU att reagera på det, Diplomati spelar ingen roll i det här fallet, det svenska rättssystemet är inte byggt så som USA vill att det ska vara.

Polisiära ärenden genomförs utan att politiker ska kunna påverka det just för att alla skall vara lika inför lagen.

Nä men USA kan skicka hit några PI för att snoka reda på vart afghanen tagit vägen, det borde dom iaf kosta på sig. Att sitta och hoppas på att svenska polisen ska få fatt i fanskapet är att hoppas på för mycket då är chansen större att afghanen hinner skapa en till rubrik i forumet.

Som jag tolkar utvecklingen så beror den utdragna processen på att åklageriet inte hittar afghanen.

Ediit: En sak är säker afghanen är kvar i EU.

/Provokatör
Citera
2019-07-21, 16:41
Medlem
Wigilantes avatar
Skammen över att vara Svensk (i alla fall född här) ökar för varje dag, ända sen ASAP greps efter sin show, exponentiellt. Finns inte mycket kvar att säga som inte redan sagts, hoppas folk fattar att gemene svensk ej vill att Sverige ska se ut som det gör idag, men att vi i princip kapats av rödvinspimplare från DNs kultursida. I och med att folk känner att deras röst är bortkastad vad de än röstar gör att maktlöshet känns överväldigande för folk som oss, för även om handlingarna från myndigheterna är sanktionerade i och med majoritet i politiska sammanhang är de ej förankrade i vad folket tycker och känner just i och med glappet mellan folket och politik öht.
Citera
2019-07-21, 16:45
Medlem
Citat:
Häktningstiderna håller jag med om, men jag var mest nyfiken på vad miljöpartikärringar har med detta att göra.

Hur är det annars möjligt att en Amerikansk medborgare har suttit häktad i nu 19 dagar för att ha brottat ner en knarkpåverkad Afghansk migrant som innan upprepat betett sig aggressivt? Det här ärendet borde inte ens ha uppstått. Polisen borde inte ha tagit sig an detta.
Citera
2019-07-21, 16:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nä men USA kan skicka hit några PI för att snoka reda på vart afghanen tagit vägen, det borde dom iaf kosta på sig. Att sitta och hoppas på att svenska polisen ska få fatt i fanskapet är att hoppas på för mycket då är chansen större att afghanen hinner skapa en till rubrik i forumet.

Som jag tolkar utvecklingen så beror den utdragna processen på att åklageriet inte hittar afghanen.

Ediit: En sak är säker afghanen är kvar i EU.

/Provokatör

Jag tror det finns privatsnokar här i Sverige som vi redan kan använda oss av, men utöver det så håller jag med dig det är en enda individ (läs idiot) som det handlar om men jag tror det är ännu enklare, han är fortfarande kvar i Sverige men ligger lågt just för att "man inte golar" eller något annat trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in