2019-07-20, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Vi har allt i Iran, och när dessa odjur slaktas från ovan så kommer vi bli bland de största nationerna i världen igen med respekt vad vi kan åstadkomma inom teknik och medicin.
I Irak dog ca en miljon i "befrielsen". Iran är betydligt större och förlusterna lär bli därefter. Bryr du dig inte det minsta om dina landsmän?

Citat:
Kul att du kan flytta till Åland, skulle jag haft den möjligheten som etnisk svensk skulle jag gjort det för länge sedan. Sverige är redan ett skitland enligt mig med sina högsta skatter i världen och alla de sosse-myndigheter som styr här, och som dessutom bidragit till den sjuka massinvandring som råder.
För att citera Trump, passar inte Sverige så åk hem.
Citera
2019-07-20, 21:33
Medlem
Citat:
Helt rätt.

Mullorna har förstört mitt hemland, och skulle inte Européerna vart så mesiga och i stället dragit sig ur det usla skitavtalet och återinfört maximum pressure taktiken så hade Iran inte lekt med dess fartyg om och om igen.

Vi har allt i Iran, och när dessa odjur slaktas från ovan så kommer vi bli bland de största nationerna i världen igen med respekt vad vi kan åstadkomma inom teknik och medicin.

Kul att du kan flytta till Åland, skulle jag haft den möjligheten som etnisk svensk skulle jag gjort det för länge sedan. Sverige är redan ett skitland enligt mig med sina högsta skatter i världen och alla de sosse-myndigheter som styr här, och som dessutom bidragit till den sjuka massinvandring som råder.

Vad kan ni åstadkomma inom teknik och medicin tror du?
Perserna finns inte kvar, Iran är muslimska araber numera.
Citera
2019-07-20, 21:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Han säger alltså att Iran inte har några sanktioner mot Syrien och att Iran är inte med i EU. Och eftersom EU inte brukar tvinga andra länder att följa EUs sanktioner så bör Iran och Syrien kunna handla fritt. Han nämner även att det är USA som brukar tvinga andra att följa sanktioner.

Jag gillar inte Kalle men han har en poäng.

Du tolkar det annorlunda än jag, uppenbarligen.

Citat:
but Iran is not a member of EU. And EU as a principle doesn’t impose its sanctions on others.
Citera
2019-07-20, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
I Irak dog ca en miljon i "befrielsen". Iran är betydligt större och förlusterna lär bli därefter. Bryr du dig inte det minsta om dina landsmän?
Jo, jag älskar mina landsmän, och 97 procent av mina landsmän gillar inte den sjuka regeringen. Jag gillar vår armé, och på ett sätt förstår jag varför man just nu gör som man gör. Men inom några månader kommer folk gå ut på gatorna igen,, då hoppas jag att det går så långt att ungdomarna i Artesh öppnar vapenförråden för de civila.

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
För att citera Trump, passar inte Sverige så åk hem.
Tar lång tid att åka hem. Men jag har inte flyttat hem, utan till ett annat land. Just nu är jag här på ett tillfälligt besök.

Jag orkade inte med skatterna. Och de generellt sett dyra priserna samt kriserna och bristerna som existerar här. Är inte något stort fan av etniska svenskar heller. Alla har sitt favoritfolk och sitt favoritland? Håller du inte med?
Citera
2019-07-20, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Vad kan ni åstadkomma inom teknik och medicin tror du?
Perserna finns inte kvar, Iran är muslimska araber numera.
Enligt vilken teori går du efter nu?

Perserna existerar visst, ingen idé att komma med sådant barnsligt trams. Jag är dock inte pers. Tillhör en annan etnisk befolkning där. Vi har dock alltid varit med och försvarat landet mot araberna.

Vi har bland världens smartaste matematiker, vi har fysiker i toppklass, det gäller att prioritera rätt. Men när vi just nu hjälper 7 länder och har gjort alla dessa åren med sanktioner så blir det väldigt svårt.

Du kan som jag nämnt tidigare se vad Netanyahu har att säga om oss på sin Youtube kanal. Det är inte alldagligt fjäskande, judarna känner till oss mycket väl. Om du har så svårt att få in detta kan du se hur det går för framgångsrika iranier i USA.
Citera
2019-07-20, 21:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Han säger alltså att Iran inte har några sanktioner mot Syrien och att Iran är inte med i EU. Och eftersom EU inte brukar tvinga andra länder att följa EUs sanktioner så bör Iran och Syrien kunna handla fritt. Han nämner även att det är USA som brukar tvinga andra att följa sanktioner.

Jag gillar inte Kalle men han har en poäng.

Det är som dublinförordningen. Det finns lagar, men det inte finns politiks vilja att upprätthålla dem. Eller rättare sagt att viljan inte fanns. UK började upprätthålla lagen troligen efter att ha fått på käften av Trump
Citera
2019-07-20, 22:20
Medlem
Citat:
Jo, jag älskar mina landsmän, och 97 procent av mina landsmän gillar inte den sjuka regeringen. Jag gillar vår armé, och på ett sätt förstår jag varför man just nu gör som man gör. Men inom några månader kommer folk gå ut på gatorna igen,, då hoppas jag att det går så långt att ungdomarna i Artesh öppnar vapenförråden för de civila.

Tar lång tid att åka hem. Men jag har inte flyttat hem, utan till ett annat land. Just nu är jag här på ett tillfälligt besök.

Jag orkade inte med skatterna. Och de generellt sett dyra priserna samt kriserna och bristerna som existerar här. Är inte något stort fan av etniska svenskar heller. Alla har sitt favoritfolk och sitt favoritland? Håller du inte med?

Lätt att säga när du inte är den som behöver dö.

Edit. Trodde du var för en militär invasion.
Senast redigerad av Desjardine 2019-07-20 kl. 22:23.
Citera
2019-07-20, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Desjardine
Lätt att säga när du inte är den som behöver dö.

Edit. Trodde du var för en militär invasion.
Så kan man säga om allt och alla liknande situationer. Jag säger det som behövs göras. Först måste fega Europa dra sig ur avtalet. Britterna är ju egentligen den största anledningen till att dessa feta flockar kunnat styra landet så länge. Jag är endast för en militär invasion om Iran attackerar först, eller om de börjar döda för många civila i framtida demonstrationer och protester.

De dödar många av mina landsmän. De piskar ungdomar på gatorna som straff för att de festat. Och slår våra kvinnor för att de visar för mycket hår.

Dessutom var jag personligen väldigt nära på att fastna i landet på grund av militärtjänstgöring. Hade samma åsikter där. Jag har sagt det till officiella där att jag hatade dom, och jag blev kvar 60 dagar + i landet.

Det som är enkelt att framföra vid mitt tangentbord har jag framfört framför deras fula ansikten där. Vilket inte är lika enkelt. Det är dessutom enormt riskabelt.
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-20 kl. 22:29.
Citera
2019-07-20, 22:51
Medlem
Är det inte fler som genomskådar spelet? Dom får gärna bomba alla muslimer till helvetet... men inte fan har Iran sänkt fartyg med torpeder. Folk vet bättre idag, vi har sett det förut. Till skillnad ifrån 2001 och 1965 så har folk oändlig information att tillgå. Internet.
Senast redigerad av joeykiller 2019-07-20 kl. 22:53.
Citera
2019-07-20, 23:30
Avslutad
Citat:
Mycket, mycket bra förklaring här.

Jag är en Iranier som stöttar USA och Israel, och även jag hatar MEK. De är odjur. Men många vet inte att det finns många kommunist-kurder som stöttar och kämpar för dom. Kanske låter märkligt på grund av vad dom gjorde mot kurderna, men det är sant.

Mannen i din avatar stöttar MEK.

https://youtu.be/_sWV5tvliI8

Kanske dags att tänka om lite här va? USA och Israel är inte din vän bara för att ni har en gemensam fiende i mulla-regimen. Kom ihåg att det är USA under Carter som hjälpte Khomeini till makten till att börja med en gång i tiden. Kom ihåg Iran-Contra.

Det är så här USA alltid gör. Ersätter en tyrannisk skräpregim folket egentligen inte vill ha med annan. Saddam var ju också knähund åt Washington och de hade inga problem med hans svinerier på 80-talet innan det helt plötsligt vände 1990 när Kuwait lyckades muta Bush-administrationen till att hugga Saddam i ryggen. Då var Hussein minsann värsta diktatorn och tyrannen helt plötsligt trots att han ju varit det hela tiden även när USA beväpnade hans regim.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-07-20 kl. 23:35.
Citera
2019-07-20, 23:46
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Jänkarna spelar eg ett korkat spel där. Shahens son finns som kandidat och har väl ett visst stöd av folket, men jänkarna har cokså fått för sig att börja stödja MEK vilket är en fanatisk sekt alla iranier hatar, där skjuter de sig själva i foten.

Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Uppdatera mig gärna men MEK, om än fanatism så står de väl på "rätt" sida? Tänker om jänkarna resonerar som så att de vill samla de västerländska krafterna och/eller gardera sig om shah jr skiter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Alla iranier hatar dem, de slogs på Saddams sida under Iran Irak kriget, deras medlemmar är närmast hjärntvättade. Nu på senare har de försökt redigera om sig från att vara mer militära till att bli mer politiska. De har förstört livet för många av sina medlemmar och är allmänt sedda som hjärntvättade landsförrädare av iranierna, även de iranier som hejar på Usa och Israel hatar dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Så även i händelse av krig där befolkningen delas i två eller fler läger så blir inte dessa erkända alltså? Lite "det är ju detta vi har velat hela tiden" borde väga tungt när man måste välja och önskar den västliga sidan. Men är det så djupt rotat som du säger, så gör jänkarna rätt i att åtminstone hålla dem bakom ridån ja.

Det är bortom all den realpolitiska verklighet vi känner till att se en regimförändring på det sättet som ni två antyder. Iran är ett helt annat land än det var år 1979. MEK kan inte göra större skillnad. Shahens son, bra alternativ men det finns ingen direkt länk mellan Iran och den här personen. Han vill, vad jag har förstått, inte ens vara en kung utan en vanlig medborgare. Den islamiska republiken har många anhängare - många fler än exiliranier påstår. Exiliranier är en minoritet ingen lyssnar på i Iran.

Tankerkriget som är på gång analyseras inte oberoende. Det är alltid en blandning mellan tramset om diktaturens makt över människor. Det är rent skitsnack. Det gör ont,men det är sant att den regimen har fått legitimitet i kriget mot yttre fiender med befolkningens stöd.
Citera
2019-07-20, 23:52
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Jo, vi vet vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in