Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-20, 20:04
  #2113
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Nej vi vet inte om den är äkta.
Så?
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Men det är inte troligt att det skulle vara en falsk video med tanke på omständigheterna. Det syns också att det måste röra sig om en Mohajer 4 drönare som bilderna visar,
Jaså. Jag tycker att det är troligt att den inte skulle vara äkta sett till omständigheterna

Jag upprepar:
- jag ser inget konstigt på videon
- vi vet inte ens om den är "äkta"


Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Guardian ser
Nej. Inte Guardian. Det är en ledare av någon tyckare, Simon Tisdall

Tycker du att han skrev något läsvärt får du nog citera honom?
Citera
2019-07-20, 20:26
  #2114
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Jänkarna spelar eg ett korkat spel där. Shahens son finns som kandidat och har väl ett visst stöd av folket, men jänkarna har cokså fått för sig att börja stödja MEK vilket är en fanatisk sekt alla iranier hatar, där skjuter de sig själva i foten.

Uppdatera mig gärna men MEK, om än fanatism så står de väl på "rätt" sida? Tänker om jänkarna resonerar som så att de vill samla de västerländska krafterna och/eller gardera sig om shah jr skiter sig.
Citera
2019-07-20, 20:43
  #2115
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Uppdatera mig gärna men MEK, om än fanatism så står de väl på "rätt" sida? Tänker om jänkarna resonerar som så att de vill samla de västerländska krafterna och/eller gardera sig om shah jr skiter sig.

Alla iranier hatar dem, de slogs på Saddams sida under Iran Irak kriget, deras medlemmar är närmast hjärntvättade. Nu på senare har de försökt redigera om sig från att vara mer militära till att bli mer politiska. De har förstört livet för många av sina medlemmar och är allmänt sedda som hjärntvättade landsförrädare av iranierna, även de iranier som hejar på Usa och Israel hatar dem.
Citera
2019-07-20, 21:01
  #2116
Medlem
Swan65s avatar
Vad väntar uk&us på? Bara att skicka in the best of the best SAS&Navy Seals som oskadliggör vilket motstånd som helst på 7sekunder och tuffa ifrån det där jävla skitlandet med understöd av nån fregatt plus flyg. Easy peasy
Citera
2019-07-20, 21:02
  #2117
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Alla iranier hatar dem, de slogs på Saddams sida under Iran Irak kriget, deras medlemmar är närmast hjärntvättade. Nu på senare har de försökt redigera om sig från att vara mer militära till att bli mer politiska. De har förstört livet för många av sina medlemmar och är allmänt sedda som hjärntvättade landsförrädare av iranierna, även de iranier som hejar på Usa och Israel hatar dem.

Så även i händelse av krig där befolkningen delas i två eller fler läger så blir inte dessa erkända alltså? Lite "det är ju detta vi har velat hela tiden" borde väga tungt när man måste välja och önskar den västliga sidan. Men är det så djupt rotat som du säger, så gör jänkarna rätt i att åtminstone hålla dem bakom ridån ja.
Citera
2019-07-20, 21:06
  #2118
Medlem
Varför så tyst i media om raiden? Väst försöker ljuga ihop en förklaring?
Citera
2019-07-20, 21:06
  #2119
Avstängd
Medlemskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vad väntar uk&us på? Bara att skicka in the best of the best SAS&Navy Seals som oskadliggör vilket motstånd som helst på 7sekunder och tuffa ifrån det där jävla skitlandet med understöd av nån fregatt plus flyg. Easy peasy
Det är Sverige som är ett skitland. Du får lära dig på att skilja mellan land och regering.
Citera
2019-07-20, 21:11
  #2120
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Det är Sverige som är ett skitland. Du får lära dig på att skilja mellan land och regering.

Jag har inget emot iranier, tvärtom, men nu styrs Iran av mullor och har så gjort bra länge vilket gjort landet till ett skitland naturligtvis. Sverige är på god väg att bli ett skitland på helt andra sätt men det skiter jag i eftersom jag kan flytta hem till Åland när som helst
Citera
2019-07-20, 21:24
  #2121
Avstängd
Medlemskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag har inget emot iranier, tvärtom, men nu styrs Iran av mullor och har så gjort bra länge vilket gjort landet till ett skitland naturligtvis. Sverige är på god väg att bli ett skitland på helt andra sätt men det skiter jag i eftersom jag kan flytta hem till Åland när som helst
Helt rätt.

Mullorna har förstört mitt hemland, och skulle inte Européerna vart så mesiga och i stället dragit sig ur det usla skitavtalet och återinfört maximum pressure taktiken så hade Iran inte lekt med dess fartyg om och om igen.

Vi har allt i Iran, och när dessa odjur slaktas från ovan så kommer vi bli bland de största nationerna i världen igen med respekt vad vi kan åstadkomma inom teknik och medicin.

Kul att du kan flytta till Åland, skulle jag haft den möjligheten som etnisk svensk skulle jag gjort det för länge sedan. Sverige är redan ett skitland enligt mig med sina högsta skatter i världen och alla de sosse-myndigheter som styr här, och som dessutom bidragit till den sjuka massinvandring som råder.
Citera
2019-07-20, 21:27
  #2122
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Calle Balle har sniffat för mycket thinner.

EU Restrictive Measures in Syria
https://ec.europa.eu/fpi/what-we-do/...%80%93-faqs_en

Syria: EU renews sanctions against the regime by one year
https://www.consilium.europa.eu/en/p...e-by-one-year/

https://www.europeansanctions.com/region/syria/
Han säger alltså att Iran inte har några sanktioner mot Syrien och att Iran är inte med i EU. Och eftersom EU inte brukar tvinga andra länder att följa EUs sanktioner så bör Iran och Syrien kunna handla fritt. Han nämner även att det är USA som brukar tvinga andra att följa sanktioner.

Jag gillar inte Kalle men han har en poäng.
Citera
2019-07-20, 21:28
  #2123
Avstängd
Medlemskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Alla iranier hatar dem, de slogs på Saddams sida under Iran Irak kriget, deras medlemmar är närmast hjärntvättade. Nu på senare har de försökt redigera om sig från att vara mer militära till att bli mer politiska. De har förstört livet för många av sina medlemmar och är allmänt sedda som hjärntvättade landsförrädare av iranierna, även de iranier som hejar på Usa och Israel hatar dem.
Mycket, mycket bra förklaring här.

Jag är en Iranier som stöttar USA och Israel, och även jag hatar MEK. De är odjur. Men många vet inte att det finns många kommunist-kurder som stöttar och kämpar för dom. Kanske låter märkligt på grund av vad dom gjorde mot kurderna, men det är sant.
__________________
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-20 kl. 21:31.
Citera
2019-07-20, 21:30
  #2124
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Så även i händelse av krig där befolkningen delas i två eller fler läger så blir inte dessa erkända alltså? Lite "det är ju detta vi har velat hela tiden" borde väga tungt när man måste välja och önskar den västliga sidan. Men är det så djupt rotat som du säger, så gör jänkarna rätt i att åtminstone hålla dem bakom ridån ja.

Nej alltså dessa är hjärntvättade fanatiker, de har slagits mot landet på Saddams sida, folk hatar dem, deras egna forna medlemmar hatar dem. Nu har de börjat byta skepnad o rikta sig mot unga, de är förmodligen sponsrade av Saudi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback