2019-07-20, 12:38
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du, Trump och era likasinnade gillar verklen ideologiskt likriktade stater. Alla som inte håller med er skall ut. Frågan är om det inte snarare är du som skulle må bra av att flytta till Saudiarabien, där hatar man både Iran och oliktänkande på samma sätt som du.

Min åsikt är att internationella lagar skall vara lika för alla.

Om, det är din åsikt, då måste du ju:

A Acceptera att GB beslagtog tankern i Gibraltar. Det var helt enligt lagar och regler. Stater har rätt att stifta lagar om sanktioner.
B Acceptera att Iran inte har någon som helst lag att stödja sitt agerande på.

Sa du att du accepterar lagar?
Citera
2019-07-20, 13:36
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Om, det är din åsikt, då måste du ju:

A Acceptera att GB beslagtog tankern i Gibraltar. Det var helt enligt lagar och regler. Stater har rätt att stifta lagar om sanktioner.
B Acceptera att Iran inte har någon som helst lag att stödja sitt agerande på.

Sa du att du accepterar lagar?
Stater har rätt att stifta lagar om sanktioner, men de lagarna gäller enbart det egna landet.
Citera
2019-07-20, 13:38
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Stater har rätt att stifta lagar om sanktioner, men de lagarna gäller enbart det egna landet.

Nej .
En stat har rätt att stifta lagar om sanktioner som innefattar de som använder landets territorium för att skeppa/ frakta varor.
Du har alltså fel.
Citera
2019-07-20, 13:42
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Nej .
En stat har rätt att stifta lagar om sanktioner som innefattar de som använder landets territorium för att skeppa/ frakta varor.
Du har alltså fel.
Du skriver att det gäller de som använder landets territorium och jag skrev att det gäller landet, jag har alltså rätt.
Citera
2019-07-20, 13:43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Du skriver att det gäller de som använder landets territorium och jag skrev att det gäller landet, jag har alltså rätt.

?
Om du håller med mig, varför gick du då i svaromål?
Citera
2019-07-20, 13:55
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
?
Om du håller med mig, varför gick du då i svaromål?
Jag ber om ursäkt, jag läste inte hela sammanhanget i vilket du skrev ditt inlägg.
Citera
2019-07-20, 14:12
Medlem
folkgemenskaps avatar
Ännu ett islamistisk stat som hänger sig åt sjöröveri. Börjar bli gammalt.

Ett av Sveriges sista krig var mot islamistiska sjörövarstater.
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsta_barbareskkriget
Citera
2019-07-20, 14:19
Medlem
happilappis avatar
Iran skaffar sig fler fiender varje dag. Lycka till säger jag bara. Den islamiska republiken kommer inte klara sig länge till.
Citera
2019-07-20, 14:21
Avslutad
Muslimska länder måste nog snart ta hem sina landsmän. Skulle inte förvåna mig om Trump snart börjar plåga Iran. ..
Citera
2019-07-20, 14:35
Medlem
The-Johnnys avatar
Helt rätt av Iran att beslagta Brittisk-flaggad tanker ifall Storbritannien tycker sig ha rätt att beslagta Iransk oljetanker.
Citera
2019-07-20, 14:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Muslimska länder måste nog snart ta hem sina landsmän. Skulle inte förvåna mig om Trump snart börjar plåga Iran. ..
Du menar införa en ekonomisk blockad som inte bara förbjuder amerikanska företag att handla med Iran utan även gör det närmast omöjligt för andra länders företag också? Du ligger lite efter, det var detta sätt att plåga Iran som inledde konflikten. Iran ger bara igen på ett förvånansvärt återhållsamt sätt.
Citera
2019-07-20, 14:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Är det Iran som påstått något om nedskjutning eller var det Trump? Hur vill du ha det?
Då kan Trump bevisa hur man skjutit ner drönaren.
Hur vill jag ha det? Vad yrar du om?

Jag konstaterar bara att videon inte bevisar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in