2019-07-19, 15:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: är detta verkligen fastslagen fakta?

Du får välja vad du vill tro och jag väljer att tro på den skribent som i pm har visat på fakta som är utredarna tillhanda. Jag har uppfattat det som att det är helt utan betydelse för mordfallet i o m att skribenten inte, vad jag uppfattade, har blivit hotad. Hen uppfattade det som om att SD vill att hen ska veta att han vet vem skribenten är i tråden och hen spekulerade om att det kan vara några av hens inlägg som kan ha påverkat SD till detta.

Jag sätter tilltro till uppgifterna om att SD skulle ha kontaktat HD:s arbetskamrater och jag tror det finns sanning i att SD skulle ha smygfilmat LW. Frågorna jag har är hur många ggr han gjorde det, när i tid det skedde och vad han tänkte göra med materialet.

Om det skulle komma till FUP och åtal, så kanske vi får en tydligare bild av SD:s eventuella Peeping Tom-beteende innan LW blev mördad.
Citera
2019-07-19, 16:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Så här i semesterstiljen känns det ännu segare, men jag tror nog att polisen reder upp det här. JokerMannen hävdade att han visste hur UW och barnen trodde om GM. Enligt honom trodde två av barnen att det var SD som berövat deras mor livet. Ett barn trodde inte att det var SD och UW visste inte. Jag tycker det låter oerhört framfusigt att fråga den sörjande familjen som utomstående, men JokerMannen var ju nästan lika framfusig som HånDamen, så vem vet om han verkligen frågat. Plågsamt måste det hur som vara.

Jokermannen ja, jag har inte bestämt mig för vad jag tror om honom.
Mest lutar jag väl åt att han har studerat det som finns att studera via tråden, media och olika offentliga plattformar som vi alla kan kolla såsom facebook, instagram, bloggar, geoachingloggar osv. Med det menar jag att jag inte tror så väldigt mycket på att han riktig insyn, eller känner någon som har insyn.

Det finns något i mig som säger mig att UW och barnen mycket väl känner till både anmälningarna och det som i tråden kallas "det finns mer". Det är möjligt att man för de minsta barnen velat skydda dom genom att inte berätta allt.

Men att LW den sista tiden i livet känt sig hotad på allvar (Sh.Holmes), gör att jag på inget vis tror att resten av familjen känner tvekan om vem som är den skyldige.

Som du säger, man frågar nog inte direkt de anhöriga om vem de tror är skyldig om man inte är väldigt nära vän eller anhörig. Detta kan vara sådant som kommit fram i förhör annars.

Ja, semestertiderna förlänger nog utredningstiden genom att både utredarna och NFC har semester.

Det borde ligga prestige i att lösa det här mordet för polisen. Känner de inte att det är viktigt för sitt anseende nu med tanke på de initiala missarna!

Dessutom borde polisen ha en Lex Lena.

Polisen borde fixa sina datorprogram på så sätt att så fort ett mord eller annan större händelse registreras i datorsystemet så ska alla inrapporterade larm i närområdet komma upp för den förmodade tiden eller sökt tid. Då hade skriklarmet kommit in och även bärgarens inringda samtal kunnat kopplas snabbare.
Senast redigerad av notknapparen 2019-07-19 kl. 16:36.
Citera
2019-07-19, 17:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jokermannen ja, jag har inte bestämt mig för vad jag tror om honom.
Mest lutar jag väl åt att han har studerat det som finns att studera via tråden, media och olika offentliga plattformar som vi alla kan kolla såsom facebook, instagram, bloggar, geoachingloggar osv. Med det menar jag att jag inte tror så väldigt mycket på att han riktig insyn, eller känner någon som har insyn.

Det finns något i mig som säger mig att UW och barnen mycket väl känner till både anmälningarna och det som i tråden kallas "det finns mer". Det är möjligt att man för de minsta barnen velat skydda dom genom att inte berätta allt.

Men att LW den sista tiden i livet känt sig hotad på allvar (Sh.Holmes), gör att jag på inget vis tror att resten av familjen känner tvekan om vem som är den skyldige.

Som du säger, man frågar nog inte direkt de anhöriga om vem de tror är skyldig om man inte är väldigt nära vän eller anhörig. Detta kan vara sådant som kommit fram i förhör annars.

Ja, semestertiderna förlänger nog utredningstiden genom att både utredarna och NFC har semester.

Det borde ligga prestige i att lösa det här mordet för polisen. Känner de inte att det är viktigt för sitt anseende nu med tanke på de initiala missarna!

Dessutom borde polisen ha en Lex Lena.

Polisen borde fixa sina datorprogram på så sätt att så fort ett mord eller annan större händelse registreras i datorsystemet så ska alla inrapporterade larm i närområdet komma upp för den förmodade tiden eller sökt tid. Då hade skriklarmet kommit in och även bärgarens inringda samtal kunnat kopplas snabbare.

Det fetade:
Jag tycker att det är en bra idé.
Då kanske något gott ändå kommer ut av detta tragiska och förskräckliga mord.
Citera
2019-07-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, vi har ingen deal. Hur människor läser och väljer att tolka inlägg kan varken du eller jag bestämma.

Jag skrev: "Det finns tidigare skribenter som jag gärna skulle vilja se mer inlägg ifrån. Jag anar att de har insyn på riktigt, men förstår om de inte vill skriva något med tanke på att det går en mördare lös. "
Rosaelefanten skrev sitt inlägg 10 dgr efter att LW hittades och jag anar att hen har en viss insyn. Att hens inlägg skulle vara fakta har jag inte skrivit och det uppmärksammade du, men ändå har du något outgrundligt behov av att försöka "rätta".

(Det vore trevligt om du kunde överraska tråden med att inte mästra andra skribenter)
Ja, du Honan6, tänk om det bara handlade om att "tolka" saker och ting, hur mycket enklare hade inte livet då kunnat vara?
T ex för åkl Åda Hiding. Hon "tolkar" ju det som att hon har rätt person misstänkt, men hon misslyckas med att få Örebro TR att tycka att det räcker med att "tolka" hans knoggnuggning och alibibrist som att han därmed är LW:s mördare.

Jag roade mig med att titta närmare på hur din "källa", din RosaElefant, uttryckte sig den 30 maj 2018.

Det är fullständigt klart att det kontot INTE har tagit del av en obduktionsrapport gällande LW, inte ens en muntlig sådan!

Kontot skriver, som stöd för den lämnade uppgiften om att LW utsatts för strypning, att halsen skulle ha uppvisat "svullnad". Det, kära Honan6, det får du gärna "tolka" som att det är ett initierat uttalande om du vill.
Jfr gärna med vad jag postade i morse. Att en okulärt bedömd "svullnad" på halsen skulle räcka för att konstatera strypning är inget annat än struntprat, särskilt när vi som här, vi talar om en kropp som legat ute i sommarvärme under mer än fyra dygn.

OffT: Vill du använda din RosaElefant som kramdjur, skall inte jag hindra dig. Du säger dig ana att den har viss insyn. Det må så vara, men nån kunskap rörande strypning besitter den inte. Alls.
Ang din avslutning: jag är inte i en hatfylld mordtråd för att sprida trivsel. Naff sedd.

Edit: Alerta trådföljare förstår givetvis att jag inte utesluter att LW verkligen kan ha blivit strypt alt utsatts för ett hårdhänt strypningsförsök.
Vad jag vänder mig emot det är att man tar okunniga kontons ostyrkta utsagor för sanning.
Och, vad värre är, att man i naivitet medverkar till att sprida helt obekräftade uppgifter.
Inte bra.
Senast redigerad av Carinah78 2019-07-19 kl. 17:33.
Citera
2019-07-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med.
Självklart pratas det mycket när ett sådant emskt mord sker på en liten ort som Hjärsta/Örebro. Saker och ting kan förvanskas, förstoras eller förminskas på vägen. Men eftersom @Sh.Holmes ändå har känt LW och andra i hennes närhet, tror jag att han får höra saker som kommer från trovärdiga källor.

Sedan behöver inte allt vara exakt så som det har sagts, men de stora dragen stämmer nog. Jag har bilden av en person som flera i LWs närhet vetat om liknande saker som Holmes vittnar om. Jag tvivlar inte...

@rosaelefant99 har skrivit många inlägg i tråden och har enligt mig också trovärdighet. H'n påstår aldrig att det är fakta, utan berättar om att det är vad hen har hör via sina källor.

Det h*en har skrivit om är trubbigt våld och tecken på strypning. Att kroppen var hårt åtgången och därför svår att identifiera. Vi har fått via ÅK höra att det varit grovt våld. Strypning kan orsaka brott på tungbenet, vilket kan observeras vid obduktion även om kroppen legat ute en tid. Jag tvivlar inte på att det är det h*n har hört. Varför skulle det inte kunna stämma att det är det h*n hört?
Släpmärken i gräset och att allt började på cykelbanan är en annan uppgift som h*n lämnat.
Avbruten paketinslagning likaså...

Många som har kopplingar till några av de involverade på ett eller annat sätt, eller känner någon som känner de inblandade, kan ha hört olika saker. Allt kanske inte stämmer, men det kan finnas sådant som stämmer helt och fullt. Mycket beror på av vem man fått höra det av. I hur många led? Från vilken "sida" kommer informationen? Tror man att skribenten har en agenda?

Vi i tråden kommer alla att ha olika inställning till vad och vilka vi tror/inte tror på. Det är nog bara att acceptera. Inget av det vi får via andra skribenter är "fakta" på det sätt vi menar. Det går helt enkelt inte att bevisa i tråden.

Utredningen håller på att försöka reda ut vad som är fakta. Vissa saker kommer aldrig att gå att reda ut till hundra procent, inte ens för utredningen. Hur ska vi då veta vad som är fakta?

Vad vi vet via press/ÅK/polis:
(observera, detta är en skiss, bara från minnet, mest för att visa att vi vet ganska litet. Inte så mycket mer än vi visste för ett år sedan. Allt annat är från tråden och naturligtvis geoachingloggarna)

Vi får väl se vad som är sant/inte sant när/om FUP kommer...
Ang det jag fetat i RosaElefant-delen:
Jag är övertygad om att hade elefanten fått höra att det är styrkt att man vid obduktion funnit brott på tungbenet, så hade den trumpetat ut den informationen.

Men som jag nyss skrev i min replik till Honan6, så har elefanten inget styrkt att komma med vad gäller strypning eller ej.
Så här skapas en trådsanning.
Det hjälper ni båda till med att sprida.
Trist.
Citera
2019-07-19, 18:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Har du totalt missat mina inlägg där jag grunnat på alternativa GM som HD, JG, MH, UW, NW, c*c*_c (JS), Hjontemyra (JD) eller hans exfru, SD:s simmarkamrat "den långe" AM, ML, den nyskilda grannen eller hans exfru som fyllde år, arbetskamraten JH och säkert någon mer som jag inte kommer ihåg just nu.
Jag minns väl dina lika intressanta som begåvade inlägg. Det var väl dom första månadernas poster som sen något år tillbaka drunknat i 1000 tals inlägg som handlat om att SD är ett femårigt, sjukt egoistiskt samvetslöst bekräftelsehungrigt svin med en hatisk hjärna.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Jag har hela tiden funderat brett och gör fortfarande, men SD är den som åklagaren ville ha häktad för Sannolika Skäl och som fortfarande är Skäligen Misstänkt för mordet på LW.

Sista månaderna är du en av dom som funderat minst brett givet du utvecklat ett tvångsmässigt intresse för SDs inre.

Citat:
Jag tror inte ShHolmes har hittat på en story om smygfilmningen och jag tror det finns "mer" som 18carat skrev
Om man inte bara påstår att jag uppmuntrar kvinnomisshandel utan t.om. påstår att jag är en kvinnomisshandlare är man en lögnare. Punkt! Trovärdighet: Noll (0). Lek med tanken Sh.Holmes förhöras om det han framfört i tråden inför rätten. Dom postare som påstår han är trovärdig har själva trovärdighetsproblem.

Citat:
Du kanske tycker att SD verkar vara en hyvens 2-barnsfar som med rätta bedrog sin fru med kvinnan som vigde dem?
Med eftertryck nej. Att lura den man står närmast finns inte i min värd. Det är att förgripa sig på det vi har att finna kärlek och vila i, vår tillit till en annan människa.

Citat:
Du kanske tycker det var rätt att han trakasserade LW med sms (som sannolikt utredarna har utskrifter på)?

Dom förmodade Sms:en som med 14 månaders ihärdig iver växt till trakasserier är väl att betrakta som skvaller.
Existerar dom?

Citat:
Du kanske tycker det är helt ok att han knogade hennes huvud när hon ville prata ut?
Nej. Tvivelaktig metod även om den rönte viss framgång .

Citat:
Du kanske tycker det är roligt att han har kontaktat trådskrivare utanför tråden för att visa "Jag vet vem du är".
Fullständigt ointressant overifierbart skvaller.

Citat:
Du kanske tycker det är spännande att han skriver finurligt och ironiskt på sin GC:sida för att vi ska förstå att han är inne i tråden och läser (kanske skriver med)?
Inte alls. Dumt att retas med någon som har uppenbara problem med honom.

Citat:
Du kanske gärna skulle umgås med honom som en riktig vän av förlåtelse om det visar sig att det är han som är GM?
SDs person är fullständigt ointressant för mig så varför skulle jag vilja det?

Tror tråden liksom dig skulle vinna på om du kunde skilja på din uppbyggda aversion visavi SD och dom tveksamma omständigheter som ligger till grund för att SD är skäligen misstänkt till mordet på Wesström.

Eftersom jag tror du håller med mig om att SDs otrohet, knogning, ev, sms samt retandet med dig inte gör honom till mördare så återstår det som enligt dig gör SD skyldig till mordet på Lena W, Åklagarens alltmer bleknande hopp skäligen misstänkt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-19 kl. 18:54.
Citera
2019-07-19, 18:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag minns väl dina lika intressanta som begåvade inlägg. Det var väl dom första månadernas poster som sen något år tillbaka drunknat i 1000 tals inlägg som handlat om att SD är ett femårigt, sjukt egoistiskt samvetslöst bekräftelsehungrigt svin med en hatisk hjärna.

Sista månaderna är du en av dom som funderat minst brett givet du utvecklat ett tvångsmässigt intresse för SDs inre.

Om man inte bara påstår att jag uppmuntrar kvinnomisshandel utan t.om. påstår att jag är en kvinnomisshandlare är man en lögnare. Trovärdighet: Noll (0). Lek med tanken Sh.Holmes förhöras i rätten. Dom postare som påstår han är trovärdig har själva trovärdighetsproblem.

Med eftertryck nej. Att lura den man står närmast finns inte i min värd. Det är att förgripa sig på det vi har att finna kärlek och vila i, vår tillit till en annan människa.

Dom förmodade Sms:en som med 14 månaders ihärdig iver växt till trakasserier är väl att betrakta som skvaller.
Existerar dom?

Nej. Tvivelaktig metod även om den rönte viss framgång .

Fullständigt ointressant overifierbart skvaller.

Inte alls. Dumt att retas med någon som har uppenbara problem med honom.

SDs person är fullständigt ointressant för mig så varför skulle jag vilja det?

Tror tråden liksom dig skulle vinna på om du kunde skilja på din uppbyggda aversion visavi SD och dom tveksamma omständigheter som ligger till grund för att SD är skäligen misstänkt till mordet på Wesström.

Eftersom jag tror du håller med mig om att SDs otrohet, knogning, ev, sms samt retandet med dig inte gör honom till mördare så återstår det som enligt dig gör SD skyldig till mordet på Lena W. Åkl bleknande hopp skäligen misstänkt.

Att jag har skrivit att han retas med tråden på sitt GC-konto betyder inte att det är just mig han retas med. Var fick du det ifrån? Har du sett det någonstans? Har du länk? (Nyfiken)
Citera
2019-07-19, 22:04
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
En som skulle ha stulits från LW:s bostad samma natt hon slogs ihjäl?
Nej, jag känner ingen som ägnar sig åt häleri.

OffT: När jag använder cykel stavar jag den annorlunda än du.
Förlåt för stavfelet(Jag blev lite ivrig när jag trodde jag skulle få krama SD)

Jag antar att FUP inte är tillgänglig?

Ps Ja du,alla använder cykeln på olika sätt
Citera
2019-07-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Förlåt för stavfelet(Jag blev lite ivrig när jag trodde jag skulle få krama SD)

Jag antar att FUP inte är tillgänglig?

Ps Ja du,alla använder cykeln på olika sätt
Nej, i alla fall inte tillgänglig för mig.
Den brukar bli tillgänglig i samband med att åtal väcks. Därför lär den aldrig bli offentlig..
Citera
2019-07-19, 23:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
/.../
1. Påkörningsteorin: LW blev påkörd på eller invid motorvägen, och kröp (eller flög eller lyftes) till buskaget mellan motorvägen och bullerplanket.

2. Åklagarens teori: Någon (helst SD) mördade LW på motorvägssidan av bullerplanket.

3. Leif GW Perssons teori: LW dödades någon annanstans, och förflyttades till platsen efteråt.
/.../
Jag tror att åklagaren begränsar möjligheterna att koppla SD till LW:s död om hon låser sig fast vid sin senaste teori (Alt 2). Vid alternativet med en påkörning (Alt 1) skulle hon kunna hävda att SD körde på LW med flit, om hon kan visa på en motivbild. Liknande saker har ju hänt förr i närområdet:

Om åklagaren å andra sidan kan visa att det fanns blod från LW i SD:s bostad så skulle hon kunna argumentera för att LW dödades där (Alt 3):

Men varför kommer då åklagaren i november 2018, sex månader senare, med den här teorin om att LW skall ha dödats där kroppen anträffades, mellan planket och motorvägen (Alt 2). Detta som måste vara den mest obegripliga av alla teorier. Kan själva syftet med det här senaste utspelet vara att få oss att förstå att SD inte hade något med saken att göra?
Senast redigerad av Draifos 2019-07-20 kl. 00:28.
Citera
2019-07-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Sluta larva dig.. jag försöker inte outa dig.
För det andra var det inget personangrepp.
Ja hur du beter dig är intressant.. beklagar att du inte inser det
Jag har inte hävdat att du utsatt mig för "personangrepp", men även om så hade varit fallet, hade det inte rört mig i ryggen. Jag är f ö mycket väl medveten om hur jag beter mig.

OnT: På tal om beteenden, så finns det skäl att titta närmare på vad kontot RosaElefant verkligen skrev i ett av sina inlägg postade på kvällen den 30 maj 2018. Här länk:

Som framgår, så ber elefanten att man INTE skall dra några stora växlar på det skvaller h*n lämnar, men ändå valde kontot Honan6 att göra så.
Varför?

Varför föra in prat om att LW blivit strypt, när inte ens elefanten själv vill stå för den uppgiften?
Varför?
Citera
2019-07-20, 11:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att åklagaren begränsar möjligheterna att koppla SD till LW:s död om hon låser sig fast vid sin senaste teori (Alt 2). Vid alternativet med en påkörning (Alt 1) skulle hon kunna hävda att SD körde på LW med flit, om hon kan visa på en motivbild. Liknande saker har ju hänt förr i närområdet:

Om åklagaren å andra sidan kan visa att det fanns blod från LW i SD:s bostad så skulle hon kunna argumentera för att LW dödades där (Alt 3):

Men varför kommer då åklagaren i november 2018, sex månader senare, med den här teorin om att LW skall ha dödats där kroppen anträffades, mellan planket och motorvägen (Alt 2). Detta som måste vara den mest obegripliga av alla teorier. Kan själva syftet med det här senaste utspelet vara att få oss att förstå att SD inte hade något med saken att göra?

Jag vet inte om jag blir klok på dig.
"Teorin" som du kallar det, att LW mördades där hon hittades är förmodligen ingen teori. Man har med all säkerhet bevis som stödjer det.
Att hon "kommer med "teorin" sex månader efter mordet, det betyder bara att det var då det kom ut i media. Denna vetskap kan de ha haft en längre tid.

Att den skulle vara den mest osannolika teorin? Hur kommer du fram till det?

Jag utgår från att man studerar bevisen, vittnesuppgifter, pingningar, mm och därefter gör en tidskarta.

Jag tycker tvärtom, att det är den mest troliga teorin.

Jag är ganska säker på att skador på en kropp ser helt annorlunda ut efter en bilolycka än efter ett mord.

Vid den aktuella tiden för mordet, har någon setts utanför LWs bostad, någon har observerat någon utanför sin(?) bostad pratandes, en kvinno- och mansröst har hörts samtalandes i riktining mot plnaket. Hur går det ihop med mord i någons bostad? De som hördes prat, såg de ingen som dumpade kroppen. Hur? Bil eller burit kroppen dit? Den som skrek har inte heller anmält att de vart därifrån skriken kom.

Det är väl du som tror tvärtom, att man först utgår från en person som man har redan från början bestämt sig för ska vara gm, och sedan anpassar man fynden till den teorin. Det tror jag inte alls på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in