Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Nej, vi har ingen deal. Hur människor läser och väljer att tolka inlägg kan varken du eller jag bestämma.
Jag skrev: "Det finns tidigare skribenter som jag gärna skulle vilja se mer inlägg ifrån. Jag anar att de har insyn på riktigt, men förstår om de inte vill skriva något med tanke på att det går en mördare lös. "
Rosaelefanten skrev sitt inlägg 10 dgr efter att LW hittades och jag anar att hen har en viss insyn. Att hens inlägg skulle vara fakta har jag inte skrivit och det uppmärksammade du, men ändå har du något outgrundligt behov av att försöka "rätta".
(Det vore trevligt om du kunde överraska tråden med att inte mästra andra skribenter)
Ja, du
Honan6, tänk om det bara handlade om att "tolka" saker och ting, hur mycket enklare hade inte livet då kunnat vara?
T ex för åkl Åda Hiding. Hon "tolkar" ju det som att hon har rätt person misstänkt, men hon misslyckas med att få Örebro TR att tycka att det räcker med att "tolka" hans knoggnuggning och alibibrist som att han därmed är LW:s mördare.
Jag roade mig med att titta närmare på hur din "källa", din
RosaElefant, uttryckte sig den 30 maj 2018.
Det är fullständigt klart att det kontot INTE har tagit del av en obduktionsrapport gällande LW, inte ens en muntlig sådan!
Kontot skriver, som stöd för den lämnade uppgiften om att LW utsatts för strypning, att halsen skulle ha uppvisat "svullnad". Det, kära
Honan6, det får du gärna "tolka" som att det är ett initierat uttalande om du vill.
Jfr gärna med vad jag postade i morse. Att en okulärt bedömd "svullnad" på halsen skulle räcka för att konstatera strypning är inget annat än struntprat, särskilt när vi som här, vi talar om en kropp som legat ute i sommarvärme under mer än fyra dygn.
OffT: Vill du använda din
RosaElefant som kramdjur, skall inte jag hindra dig. Du säger dig ana att den har viss insyn. Det må så vara, men nån
kunskap rörande strypning besitter den inte. Alls.
Ang din avslutning: jag är inte i en hatfylld mordtråd för att sprida trivsel. Naff sedd.
Edit: Alerta trådföljare förstår givetvis att jag inte utesluter att LW verkligen kan ha blivit strypt alt utsatts för ett hårdhänt strypningsförsök.
Vad jag vänder mig emot det är att man tar okunniga kontons ostyrkta utsagor för sanning.
Och, vad värre är, att man i naivitet medverkar till att sprida helt obekräftade uppgifter.
Inte bra.