Vicepresident Mike Pences tal om månlandningen gav inget inspirerande eller bestående. Åtminstone har Trump hållit relativt låg profil i ämnet för att undvika att alla i media och Democrat Party blint börjar hatar all rymdfart för att Trump en gång uttalar sig för detsamma, och börjar kalla alla, ALLA, som har med rymdfart att göra för rasister och säger att Kennedy Space Center är ett koncentrationsläger som ska brännas ned och att det är förbjudet att prata om saken.
Så det hade kunnat vara värre! Men det är nästan lika dåligt som den sista raden av mitt ovanstående inlägg, och den omistliga länken nedan till själva framförandet som bara Modugno kan göra. Åtminstone kan jag drömma om att en italiensk smörsångare (av format, så länge han inte ramlar av scenen under sin inövade vådliga flygplans-move efter att ha druckit sin dagliga flaska vin redan) kan tolkas som en önskan till rymdfart, och inte bara nästa ligg.
https://youtu.be/t4IjJav7xbg?t=26
"Felice di stare quaggiù con te
Happy to be down here with you"
Yeah? You happy with that? Well, me happy NOT!
Från värre till sämre till status quo som vanligt och som alltid kan tyckas.
Jag kanske ska förklara att nästa bemannade landing på Månen utlovas av smörsångare. Det låter jättebra om man tror på orden. Men framförandet lämnar något i övrigt att önska.
Mitt referat av när presidenten under presskonferensen tidigare idag frågar sin NASA-chef Jim Bridenstine:
T: "- Så första människorna till Mars mellanlandar alltså på Månen och fortsätter därifrån?
J: - Nä, de ska docka med en liiiten rymdstation i omloppsbana runt Månen och fortsätta därifrån!
T: - Okay, and you Buzz, where's your family?
Buzz: - Well, my little sweet hearts aren't floating around in some kind of useless Moon orbit in some little cage. Although I'd be happy to put them there! I'm a fucking test pilot, not a family man like land crab gay Pence here! I visit new worlds, I don't raise brats!"
Medan Secret Service bär ut 89:åringen från Oval Office, inte utan näsblod:
"T: - Jim, I think we need a serious restructuring of your department." a.k.a. You're fired.