Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2019-08-17, 15:01
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Location location location.

Trump är ju en gammal fastighetsförmedlare.
Näe, han omvandlade sin pappas rätt tråkiga bostadsbyggbolag till ett varumärke som byggde lyxhotell och som skapade en hel nisch (med kläder, alkohol, golfbanor, Miss World, reality-TV-show o.s.v.) för den s.k. samhällselit som han därmed kunde umgås med och lära förstå som grund för sin presidentvalskampanj.

När jag jobbade åt ett rederi var vår slogan:
Relocation, relocation, relocation!
Passar bättre med rymdfart tycker jag.

Citat:
Hans mål har hela tiden varit att bygga på månen.
Jo, det tror jag med, även om han har rätt så diffusa uppfattningar om vad det innebär. Han var 23 år när Apollo 11 landade på Månen. Han växte upp under The Space Race. Den triumfen är säkerligen vad han tänker på när han vill göra America Great Again.

Sen får vi se om det leder till något, alla tidigare presidenter har ju misslyckats med sina rymdambitioner (Kennedy lyckades bara för att han mördades så att ingen annan politiker vågade annat än att genomföra hans vision för att hedra honom). Att landa människor på Månen om 5 år låter verkligen överambitiöst, och föga budgetprioriteringar har gjorts för att möjliggöra det. Vi får se. Det är åtminstone bättre att man pratar om det än att man inte pratar om det, som min gamle professor i hyckleri Brunsson slående förklarade det. Men ord utan handling aldrig Himlen nå.
Citera
2019-08-17, 18:47
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men nu misslyckas Trump i sina affärer, de flesta går ej bra. Men han har gott om pengar ändå, så han är inte bekymrad. Hans fru har fått rädda han flera gånger med sina tips vad jag har hört.

Att då bygga fastigheter på månen lär ej går bra, men hör till framtiden. Men tro det är för tidigt än så länge. Så där kommer han säkert misslyckas precis som sina affärer på jorden.

Tänk dig att bygga bunker på månen
Finns många preppers där ute haha
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här