Citat:
Ursprungligen postat av
Livsstilsparasit
Beundraren Lehs har slutat köra bil, alltmedan Greta far runt på dieseltåg. Offret till Ledaren är tydlig.
Långt ifrån expert, men jag tror inte lastfartyg i allmänhet körs på dieselolja, utan något riktigt miljövidrigt. Har alltså inte att göra med CO2, som är oundvikligt vid all fossil förbränning.
Hej Livstilsparasit och tack för dina bra inlägg

Om det inte var för sådana som dig skulle det vara outhärdligt att läsa här.
Du vet säkert mer än jag om lastfartyg och det du skriver är bara ett ytterligare bevis på att Greta och många andra förväxlar klimat- och miljöfrågor. Hon är hur som helst väldigt tillåtande när det gäller tåg och båtar och ”glömmer” den större bilden.
Tyvärr har jag dåliga nyheter betr vår vän Iehs. Han har ju ställt undan sin bil i två månaders tid tack vare Greta. I en annan tråd meddelade han dock igår att han ska tanka med miljödiesel nästa gång.
Varpå någon försökte förklara att tillverkningen av sådana kräver stor skogsavverkning. Ibland i form av minskade regnskogsarealer.
Troligen fungerade argumentet som att hälla vatten på en gås. Om inte, borde ju vår påläste gentleman destruera sin bil och återvinna mineralerna.