2019-07-18, 15:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
T o m en slaveriapologet. Finns visst ingen botten för er rasister här på flashback.

Varför skulle vi ha en botten när ni vänsterlivna Trumphatare saknar en? Ni ljuger, fabulerar, fuskar, bränner bilar och kaosar runt i samhället. Det enda ni verkar vara intresserade av är att utrota den vite mannens status i västländer. Hur många av oss som mördas eller våldtas skiter ni i.

Fin värdegrund.
Citera
2019-07-18, 15:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jag vet mycket väl att flashback är ett föredömligt tillhåll för vitmakt anhängare, så därför blev jag förvånad när allt jag läste var istället förnekelse, och inte för att många har en annan åsikt än svt aktuellt. Men nu när jag tänker efter så är det inte heller förvånande att många i extrem-högern/vit-makt lever i förnekelse. Det är förståeligt eftersom ens åsikter är ofta skeva, rasistiska, hatiska och avskyvärda, därför vill man inte förknippas med denna negativitet och lever i förnekelse. Och vi vet väl alla att det är just denna klan-grupp som är Trumps favorit-vovvar. Jag behöver inte förklara vad som är korkat med Trumps uttalanden, det ska liksom inte ens behöva förklaras.

Vilken fin rant du kom med där. En hel känslokavalkad. Men om du ens kan förklara vad som är rasistiskt med hans tweet eller uttalande, så försök.
Citera
2019-07-18, 15:29
Avstängd
Trump bevisar om igen sin genialitet. Han reagerar på nyheter man inte trodde fanns och här finns verkligen substans att reagera på. De här hucklena har inte rent mjöl i påsen. Först skriker media med CNN i spetsen Rasist!!! men sen kommer de att komma på att Trumpen inte var så fel ute ändå.
Citera
2019-07-18, 15:31
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Allt dom talar om är följt av källor framför allt lyftar man tydligt fram Preya Samsundar journalistiska arbete i att avslöja Omar som innehåller alla detaljer.
Lär dig engelska blir det enklare , ska hitta med svensk text för dig nästa gång .
Alpha news Minnesota ägare av kanalen grundades dessutom 2015, hur länge de varit på youtube är irrelevant .
Om du lyssnar på videon så säger de gång på gång att det är anonyma källor som Preya Samsundar grundar sin historia på. Fact-check-siten Snopes frågade Powerline (som först publicerade Preya Samsundars historia) om de hade några riktiga källor, men det kunde de inte leverera.

"We also sent a list of questions to Powerline blogger Scott Johnson, who responded on 25 March 2019 but offered nothing more substantive in support of the claim than inference and supposition."
https://www.snopes.com/fact-check/ilhan-omar-marry-brother/
Citera
2019-07-18, 15:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vad yrar du om? Republikanerna vill att alla typer av officiella iD-handlingar MED FOTO ska användas. Demokraterna ondgör sig över detta eftersom de vill fortsätta att kamma in röster från illegala invandrare samt att minoriteter kan gå och rösta i andras ställe. Bibliotekskort eller senaste fakturan från Walmart är inga ID-handlingar.
Här kan du läsa lite om hur republikanerna i NC försökt rigga valen:
https://www.washingtonpost.com/politics/courts_law/inside-the-republican-creation-of-the-north-carolina-voting-bill-dubbed-the-monster-law/2016/09/01/79162398-6adf-11e6-8225-fbb8a6fc65bc_story.html?utm_term=.8c4e4d532222
Citera
2019-07-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Alla dessa tusentals miljarder dollar väst har bidragit med i bistånd till Afrika, och fortfarande är det skitländer

Faktum är att detta är en bidragande orsak till att de är skitländer. När väst bombar länder med "free stuff" så slår de ut lokala producenter och cementerar problemen. Det ger också en ohållbar befolkningsökning som ytterligare förstärker behovet av utländsk hjälp. Skulle hjälpen upphöra riskerar man en mindre humanitär katastrof då stora brister skulle uppstå och de lokala producenterna ör som sagt för fö så på ngt sätt är man inmålad i ett hörn. Jag tycker absolut vi ska hjälpa afrika och MÖ men de ska ske via frivilligorganisationer och privat välgörenhet. Inte genom att hjälpa ett fåtal här med skattemedel och dyra bostäder.
Citera
2019-07-18, 15:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Om du lyssnar på videon så säger de gång på gång att det är anonyma källor som Preya Samsundar grundar sin historia på. Fact-check-siten Snopes frågade Powerline (som först publicerade Preya Samsundars historia) om de hade några riktiga källor, men det kunde de inte leverera.

"We also sent a list of questions to Powerline blogger Scott Johnson, who responded on 25 March 2019 but offered nothing more substantive in support of the claim than inference and supposition."
https://www.snopes.com/fact-check/ilhan-omar-marry-brother/

Snopes är iofs en oseriös vänsterorganisation. Roligt att du gnäller på högerkällor och länkar oseriösa vänsterditon.

https://theohiostar.com/2019/03/10/snopes-gets-key-facts-wrong-on-ocasio-cortez-campaign-finance-scandal/
Citera
2019-07-18, 15:37
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Snacka om att inte förstå enkla resonemang och enkla frågor. Ska jag tolka ditt svar som att du inte har något emot att USA och västvärlden islamiseras eftersom invandrarna klan-röstar på folk från sina egna länder? Du tycker alltså att det är eftersträvansvärt? Kom nu inte med ytterligare ett nonsenssvar att folk får rösta på vad de vill.

Alltså kom igen. Vilken islamisering I USA? Vem är det som bedriver denna Islamisering, Ilhan Omar? Och vilken Islamisering i västvärlden? Säg mig vilket parti det finns i något västerländskt land som vill bedriva Islamisering och har sin skara trogna följare och betydande andel röster? (jag talar inte om någon källarlokal i nån by). Liksom skärp dig, argumentera utifrån logiska resonemang och inte egna känslor som politiseras för att bedriva hatpropaganda. Folk får självklart rösta på vem dem vill!

Citat:
USA bestod nästan enbart av vita fram till 1960-talet. Precis som hela Europa. USA är grundat och uppbyggt av invandrare, närmare bestämt av VITA invandrare. Precis som hela Europa. I takt med invandringen från U-länder så har USA och Europa blivit alltmer splittrat och präglas numera av hatretorik från de grupper som invandrat sedan 60-talet. Du tycker alltså att det är bra, med argumentet att "folk får rösta som de vill"? Ursäkta är du 13 år och medlem i Fi eller Ung Vänster?

Jag är realistisk och ser situationen i världen som den är och inte som jag önskar att den borde ha varit. I framtiden så kommer globaliseringen bara att öka och öka, det är en direkt konsekvens av allt människan rör vid, utveckling, teknologi, globalisering, krig etc. Vi lever inte på 60-talet längre. Dags att vakna.
Citera
2019-07-18, 15:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Alltså kom igen. Vilken islamisering I USA? Vem är det som bedriver denna Islamisering, Ilhan Omar? Och vilken Islamisering i västvärlden? Säg mig vilket parti det finns i något västerländskt land som vill bedriva Islamisering och har sin skara trogna följare och betydande andel röster? (jag talar inte om någon källarlokal i nån by). Liksom skärp dig, argumentera utifrån logiska resonemang och inte egna känslor som politiseras för att bedriva hatpropaganda. Folk får självklart rösta på vem dem vill!

Jag är realistisk och ser situationen i världen som den är och inte som jag önskar att den borde ha varit. I framtiden så kommer globaliseringen bara att öka och öka, det är en direkt konsekvens av allt människan rör vid, utveckling, teknologi, globalisering, krig etc. Vi lever inte på 60-talet längre. Dags att vakna.

Skillnad på globalisering och fri invandring samt välfärd åt alla. Trump ser det, men det gör inte The Squad av efterblivna.
Citera
2019-07-18, 15:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jo, dom ar ok. Den som dom uppviglade dodade lyckligtvis polisen:

The Man Killed In An Attack On An ICE Jail Said He Was Fighting "Against The Forces Of Evil"
The self-declared anarchist said he could no longer stand by as the government rounded up immigrants and placed them in "concentration camps."

https://www.buzzfeednews.com/article...tifa-manifesto

Nu star Justice Democrats utanfor ICE och skriker sa dom som arbetar dar behover polisskydd:

As ICE employees leave work for the day, they are greeted by protesters @ABC7News

https://twitter.com/Cpatrickis/statu...23021362806784

Ny poll en klar majoritet av alla amerikaner stoder ICE raids.

By a margin of 51-35, Americans back ICE raids including 29% of Democrats

NEW POLL: 51% of Voters Support Planned ICE Raids https://morningconsult.com/2019/07/17/51-of-voters-support-planned-ice-raids/ … via @jpiacenza

https://twitter.com/MorningConsult/status/1151457588623622144
Citera
2019-07-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Faktum är att detta är en bidragande orsak till att de är skitländer. När väst bombar länder med "free stuff" så slår de ut lokala producenter och cementerar problemen. Det ger också en ohållbar befolkningsökning som ytterligare förstärker behovet av utländsk hjälp. Skulle hjälpen upphöra riskerar man en mindre humanitär katastrof då stora brister skulle uppstå och de lokala producenterna ör som sagt för fö så på ngt sätt är man inmålad i ett hörn. Jag tycker absolut vi ska hjälpa afrika och MÖ men de ska ske via frivilligorganisationer och privat välgörenhet. Inte genom att hjälpa ett fåtal här med skattemedel och dyra bostäder.

Nej vi skall inte hålla undermålig civilisationer under armarna med våra pengsr
Citera
2019-07-18, 15:44
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du har tydligen missat de viktigaste aspekterna om detta forum och dess medlemmar. Majoriteten här inne är själva rasister (sannolikt en bit över 90 %) och detta forum är rasistisk och följdaktligen även inläggen.

Jag vet att du är rasist, med ditt hat mot vita och ständiga användande av rasistiska tillmälen som "WT" o.s.v. Men vilka andra menar du skulle vara rasister? För du står väl inte bakom 90% av kontona här inne?

Edit: Din rasism mot vita är dock rätt komisk ibland, som t.ex. i tråden om när Victoria Kawesa försökte planka och misshandlade mannen som vägrade låta henne planka in bakom honom, för att sedan ljuga om att hon hade själv blivit angripen och misshandlad:

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Åja. Det duger åt dej. Händelseförloppet? Beskriver hon ju själv moment för moment. Men visst finns det dom härinne som anser sig veta bättre än brottsoffret hur le den vita gubbjäveln var. Förresten. Så märkvärdig är inte den här tråden.

Jag har själv stått i en tunnelbanevagn och sett en sån här hatande gubbjävel stå och jabbat mot 2 muslimska tjejer samtidigt som han verbalt kränkt dom. Station efter station. En sån här typ ska enbart ha en spark i arslet. Han gjorde ett sinnesrubbat intryck på mej.
https://www.flashback.org/sp64472298

Även annars är det komiskt hur du å ena sidan ständigt är på i trådar om att respektera religiösa så fort det handlar om muslimer, för att sedan omedelbart i andra trådar spy galla över kristna och judar. Det är förvisso inte per definition rasism, men lär ju ändå vara nära kopplat till ditt rasistiska hat mot vita.
Senast redigerad av Europe 2019-07-18 kl. 16:10. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in