2018-06-27, 17:49
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Du är ju efterbliven. Filmen är till hennes nackdel.

Inte för de som sympatiserar med Fi. De är nämligen efterblivna, och kanske du med som inte insett detta.

Fis sympatisörer kommer alltid att stödja henne då de finns långt till vänster i normalfördelningskurvan och därför har lätt för att tro på sagor.
Citera
2018-06-27, 18:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läste det i FUP att han sa det till polisen. Gjorde då just detta antagande. Det tillsammans med hur han formulerar sina svar.
Han hade väl fått frikort. Fattade jag det som? Behövs inte många besök för att komma upp i det. Typ gå till sjukgymnast etc...
Citera
2018-06-27, 18:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Fd partiledare misshandlade förståndshandikappad på t-banan.
Fantastisk rubrik.
Citera
2018-06-27, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så målsägande bor i Bagarmossen med 2 andra män skrivna på adressen. Med tanke på dom inneboende kan han knappast vara rasist. Men han kan vara kvinnohatare.
Eller så hyrs den ut och han står enbart på adressen.

Göteborgs Tingsrätt.
En fodran
En konkurs -2016
Ett bokföringsbrott- frikänd -2014

Sen återstår alltså Södertörns TR om det kan finnas något intressant där. Det får bli eventuellt i morgon.

Men din idiot det är väl för fan så att han följer efter henne efteråt, så ska du snacka så läser du på först. Finns ju bild på när han skuggar henne.
Han kan vara kvinnohatare lika mycket som du kan vara kvinnohatare, ja. Det finns ingen anledning att tro att han är det. Varför är du så besatt av målsäganden?
Citera
2018-06-27, 18:42
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag tror henne på hennes ord.

MISSHANDEL MED HATBROTTSMOTIV

Den 11 januari 2018, var jag på väg hem från jobbet ca kl 17:30. Jag hade bråttom, skulle hämta sonen från fritids som stängde kl 18. Jag har bråttom, tåget åker snart. Jag håller på att gå igenom spärrarna. En vit medelåldersman framför mig, vänder sig om och stoppar mig mitt i spärrarna och säger till mig "åk på ditt eget kort". Jag står mellan spärrarna, de slår mig hårt i ryggen. Han blockerar min väg. Förvånat säger jag "Men jag har kort", och är på väg att visa honom, men hinner inte ens.

I nästa ögonblick känner jag hur han tar tag i mig med båda armarna, tränger in mig hårt i ett hörn vid spärrarna, trycker upp sitt knä mot min kropp, för att hindra mig att röra mig och håller fast mig med båda armarna. Jag blir rädd! Jag trycker bort honom med all min kraft. Han blir förbannad och säger "jävla smutsiga N-ord Hora" samtidigt som han knuffar mig så hårt att jag snubblar igenom spärrarna. En svart man springer fram och säger till den vita mannen att sluta "Slå en kvinna".

Jag blir både rädd, arg, kränkt, chockad, ledsen och förtvivlad. Mannen fortsätter kalla mig N-ord hora. Jag försvarar mig, slår tillbaka! Jag vägrar bli kränkt, rädd och nedtryckt. Allt finns inspelat på video.

Mannen anmäler mig för misshandel och jag gör en motanmälan om misshandel med hatbrottsmotiv. För en vecka sedan får jag brev hem att min anmälan är nedlagd men mannens anmälan mot mig är inte nedlagd.

Plötsligt är det jag som är misstänkt för misshandel. Min anmälan läggs ned för att den enligt polisen "saknar objektiv stödbevisning". Mannens anmälan läggs inte ned!!

Polisens rasism har redan bestämt att han (vit man ca 185 cm) är offret, och jag (svart kvinna ca 163 cm) är boven, trots att jag försvarade mig i nödvärn och mannen inledde angreppet mot mig från ingenstans!

Det är jag som har ryggskador, blev inlagd på sjukhus pga chock, blev sjukskriven, måste ha kollegor som följer mig till T-banan för att jag är rädd att träffa på mannen.

Det är jag som attackerades av okänd vit man i T-bana, och utsatt för ett afrofobiskt hatbrott. Polisen utredde aldrig min anmälan som ett hatbrott och de registrerade aldrig hatbrottsmotivet innan min anmälan lades ned.

I Sverige är ca 25 % av alla rasistiska hatbrott afrofobiska. Det vanligaste hatbrottet mot svarta människor är våldsbrott av okänd vit man. Jag är ett av dessa offren som bär på skadorna av rasism, afrofobi och hatbrott som polisen skiter i.

Jag är trött på den institutionella rasismen hos polisen, vardagsrasism, hat och hot mot svarta/bruna människor
. Jag är trött efter 34 år i Sverige, att ständigt bära skulden och bli offer för samhällets strukturella rasism som genomsyrar alla myndigheter.
Jag är trött på att vi som utsätts för rasism aldrig får upprättelse. Men kampen måste fortsätta!!!
DELA GÄRNA!

Sensmoral // Är du tillräckligt kort är det lov att begå brott. (163cm)
Citera
2018-06-27, 18:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Herregud ett white trash slödder som påstår sig ha brillor från specsavers, men inget kvitto.
Tror du alla sparar samtliga kvitton i resten av livet?

Citat:
Och vad han säger är inte mer sanningsenligt än vad hon säger.
Då är det ju bra att det finns ett flertal vittne som backar upp hans version. Samt övervakningsfilm som visar att han talar sanning & att Kawesa ljuger helt ohämmat.

Jag skall fortsättningsvis följa ditt postande med stort intresse. Du är min nya anti-rådgivare. Vilket är mycket mer värt en den bästa vanliga rådgivaren. För en vanlig rådgivare har inte alltid rätt, så man kan inte vara helt säker. När det gäller dig så kan man däremot vara 100% övertygad om att alltid har fel, vilket är en ovärderlig input när man skall värdera uppgifter.
Citera
2018-06-27, 19:00
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Skillnaden är att du ser fel eftersom jag skriver kan ha sagt och han svamlar till det dessutom i förhör. Så även om det nu skulle vara rasistkortet, så är han fortfarande hopplöst lost. Han har behov av att sluta leka väktarHans för nästa gång kanske det inte är en lite dam på 165 cm, som han trycker till.
Herregud ett white trash slödder som påstår sig ha brillor från specsavers, men inget kvitto.

Bra ! Mannen är efterbliven eller har något fel som gör att han tror han ska förfölja damer och se till så dom inte eventuellt plankar. Den feta grisen borde skaffa sig ett liv istället, och Kawesa ska inte begå våld på stora bebisar på 110 kilo+ som springer till polisen och gråter. Han vill ha 7400 nu.
Och vad han säger är inte mer sanningsenligt än vad hon säger. Så han bör väl trycka till nästa plankare som är i hans egen klass så kanske det blir sjuktransport istället.

Menar du (bara så vi är på det klara med det här) att det är OK att planka på tunnelbanan, och att om någon vill tränga sig in på ditt, mitt, eller "väktar-Hans" kort, så skall de få göra det, utan åtgärd?

Sedan, skede två, efter att ha gjort det här plankeriet, så skall offret för bedrägeriet (plankning är ringa bedrägeri) dessutom finna sig i saken och vara vänlig och samarbetsvillig?

Och, vilket är det saken handlar om, när resenären med biljet protesterar och tillrättavisar bedragerskan, så skall hon få misshandla resenären - resenären med biljett (och civilkurage) ?
Senast redigerad av Bergakungen 2018-06-27 kl. 19:03. Anledning: syftningsfel, kräver kommatecken.
Citera
2018-06-27, 19:15
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

...

Däremot är jag inte så säker på att han är förtjust i damer, men det är en annan historia.

Nu börjar du bli fascinerande. Du har bögstämplat brottsoffret. Han kanske är bög, vad vet jag. Hur man ser det från bilderna kanske du kan förklara? Annars undrar jag vad nästa egenskap är som kan du kan lägga honom till last. Fuskar han med skatten, eller kanske kör en miljövänlig bil? Han kanske är köttätare, eller till och med fritidsfiskare!
Citera
2018-06-27, 19:19
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Tittade några minuter på ryggtagandet vid Plattan idag. Två tjejer, vänner, i tjugoårsåldern. Två knarkare. En vit medelålders man. En åldrande lodis med en ölburk och Bajen-keps.
Citera
2018-06-27, 19:28
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Du kommer alltså in i en tråd efter 137 sidor och försvarar gärningskvinnan utan att ha läst om händelseförloppet öht?
Ja, vad ska man säga...

Åja. Det duger åt dej. Händelseförloppet? Beskriver hon ju själv moment för moment. Men visst finns det dom härinne som anser sig veta bättre än brottsoffret hur le den vita gubbjäveln var. Förresten. Så märkvärdig är inte den här tråden.

Jag har själv stått i en tunnelbanevagn och sett en sån här hatande gubbjävel stå och jabbat mot 2 muslimska tjejer samtidigt som han verbalt kränkt dom. Station efter station. En sån här typ ska enbart ha en spark i arslet. Han gjorde ett sinnesrubbat intryck på mej.
Senast redigerad av Starback 2018-06-27 kl. 19:35.
Citera
2018-06-27, 19:40
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Åja. Det duger åt dej. Händelseförloppet? Beskriver hon ju själv moment för moment. Men visst finns det dom härinne som anser sig veta bättre än brottsoffret hur le den vita gubbjäveln var. Förresten. Så märkvärdig är inte den här tråden.

Jag har själv stått i en tunnelbanevagn och sett en sån här hatande gubbjävel stå och jabbat mot 2 muslimska tjejer samtidigt som han verbalt kränkt dom. Station efter station. En sån här typ ska enbart ha en spark i arslet. Han gjorde ett sinnesrubbat intryck på mej.
Det du upplevde då har inget med detta fall att göra. Läs FUPen så får du samtliga sidor av myntet, inklusive vittnen och film.
Citera
2018-06-27, 19:46
Medlem
death-and-taxess avatar
Citat:

Nu får du sluta tramsa sönder tråden. Här är vad polisen beskriver händer enligt övervakningskamera på plats, i förundersökningsprotokollet. Det blir ganska svårt att köpa Victorias version när man läst den, tycker du inte?

Citat:
Filmer från från station Bagarmossen, Kamera med nummer BAM -S102 är den vinkel som
visar händelsen tydligast.

17.30.46
Målägande "blippar" sitt kort för att passera spärren, precis efter honom kommer den
misstänkte och tänker gå igenom spärren utan att "blippa" sitt egna kort. Målsägande stannar
då han passerat och vänder sig om mot den misstänkte och ser ut att tilltala henne. Misstänkt
ser ut att ändå försöka tränga sig förbi målsägande, hon håller emot dörrarna så att de inte ska
stängas. Det ser ut som om de tilltalar varandra.
Misstänkt står kvar mellan dörrarna och försöker ta sig förbi, målsägande stoppar henne.
Misstänkt tar tag i målsägandes jacka och sparkar med sitt högra ben mot målsägande och
trycker samtidigt bort honom.
Målsägande trycker tillbaka henne och in genom spärrarna, misstänkt snubblar till men faller
aldrig ner på marken.
En allmänhet (man i gul jacka) kommer och går emellan målsägande och misstänkt.
Misstänkt ställer precis bakom mannen i jul jacka och fortsätter att hålla upp spärrarna.

17.31.13
MT sträcker sig mot målsägandes ansikte och sliter av honom glasögonen så att de faller på
marken. Misstänkt backar och ställer sig vid den andra spärren precis bredvid och pekar
finger ("fuck you" tecknet) mot målsägande.
Målsägande fortsätter att tala med mannen i den gula jackan.
Misstänkt går återigen fram till den aktuella spärren och riktar en spark mot målsägande samt
slår mot hans ansikte.
Misstänkt backar undan men går återigen fram och sparkar på nytt mot målsägande.
Mannen i gul jacka försöker hålla undan misstänkt men hon försöker ändå komma fram mot
målsägande och drar sig fram och slår/river honom i ansiktet samt tar tag i hans jacka och
sparkar mot honom igen. Misstänkt viftar med handen mot honom och slår flera gånger mot
hans överkropp, det ser ut som om att de båda håller tag i varandra.
Målsägande försöker vända sig bort men misstänkt slår ännu en gång i ansiktshöjd mot målsägande.

17.31.53
Målsägande puttar bort misstänkt från sig och misstänkt går mot målsägande igen, en annan
person i mörk jacka går emellan dem innan de återigen drabbar samman och håller/slår mot
varandra.
Målsägande och misstänkt samt flera personer från allmänheten går tillsammans bort mot
rulltrappan, målsägande åker ner först och misstänkt åker ner efter honom, det är då ett par
personer mellan dem.

Sid. 23-24 https://www.docdroid.net/6NwL4Fo/sodertorns-tr-b1514-18-aktbil-7.pdf

Citat:
Vad du har upplevt vid ett helt annat tillfälle på en helt annan plats, med helt andra människor involverade, är irrelevant för detta fallet.
Senast redigerad av death-and-taxes 2018-06-27 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in