2019-07-16, 21:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Som jag påpekat tidigare är dessa ynglingar hemma hos sina föräldrar och har självuppoffrande mammor som ställer upp med marktjänsten för att deras pojkar ska slippa slösa sin värdefulla drivkraft på jobbiga hemsysslor som att tvätta sina skitiga kalsonger, städa sitt pojkrum och bre sina egna mackor.

Har du någon källa på det eller fantiserar du bara och menar du att tjejer saknar mammor?
Citera
2019-07-16, 21:33
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja killar är bäst och det visas av att de lyckas bäst i arbetslivet.

Betygen ska förstås återspegla förmågan att lyckas och därmed borde killarna få bättre betyg men pga en strukturell diskriminering får killarna lägre betyg än vad deras förmågor ger fog för.
Och vad är lyckas bäst i arbetslivet?

Att få ägna sig åt kreativt skapande och få betalt eller att tjäna mest?
Citera
2019-07-16, 21:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Och vad är lyckas bäst i arbetslivet?

Att få ägna sig åt kreativt skapande och få betalt eller att tjäna mest?

Bäst prestationer är vad vi pratar om och det framgår av t.ex. vilka som lyckas bäst med att bygga upp egna företag, vilka som går längst karriärmässigt samt vilka som företagen betalar bäst för att få osv.
Citera
2019-07-16, 21:47
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Bäst prestationer är vad vi pratar om och det framgår av t.ex. vilka som lyckas bäst med att bygga upp egna företag, vilka som går längst karriärmässigt samt vilka som företagen betalar bäst för att få osv.
Ok.
Lyckas är bra betalt och omnämnd i tidningarna.
Att jobba med det man vill är inte lika bra.

Det är ditt resonemang?
Citera
2019-07-16, 21:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ok.
Lyckas är bra betalt och omnämnd i tidningarna.
Att jobba med det man vill är inte lika bra.

Det är ditt resonemang?

Nej det är ditt resonemang, jag diskuterar inte vilket val som gör dig lycklig utan vilket kön som presterar bäst.
Citera
2019-07-17, 00:54
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nej det är ditt resonemang, jag diskuterar inte vilket val som gör dig lycklig utan vilket kön som presterar bäst.
Men det är lite intressant hur du definierar "presterar bäst".
Jag tycker ju att den som lyckas forma sin framtid efter eget tycke har lyckats bäst.

Vilket även kan innefatta pengakåthet.
Citera
2019-07-17, 01:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men det är lite intressant hur du definierar "presterar bäst".
Jag tycker ju att den som lyckas forma sin framtid efter eget tycke har lyckats bäst.

Vilket även kan innefatta pengakåthet.

Du greppar inte vad diskussionen handlar om och kom helt snett in i den. Jag ger inga råd hur du ska prioritera, detta är inte på något sätt topic. Topic är om kvinnor är bättre än män på något och då är det prestationer som får mätas. Helst då också prestationer som kan mätas objektivt eftersom känslomässiga tyckanden är högst individuella.
Citera
2019-07-17, 15:29
Medlem
Kvinnor är definitivt bättre på att inte filma och fuska. I fotboll t ex. Kunde ses nyligen
i VM.
Citera
2019-07-17, 21:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så konstigt då hörredu, att ingenstans där man gett män mer ekonomisk makt samt "auktoritet" över kvinnor så attraheras " en majoritet av kvinnorna till en majoritet av männen".
I alla gravt patriarkala samhällen så har man sett sig tvungna att frånta kvinnor sin makt över och möjlighet att välja partner själv, samt! sin makt välja OM de ska leva med en man överhuvudtaget.

Så där sprack ditt lilla teori, grundligt i alla sömmar.

Kan det möjligen vara så att era idéer kring att kivnnor enkom skulle attraheras av pengar/ dominans, är helt åt helvete?

kanske är det så att kvinnor attraheras av flera andra saker ex. manligt utseende, feromoner, charm, humor, intelligens, skönhet, snällhet etc etc?

Typ alla de saker som många av herrarna misogyner på detta forum verkar sakna totalt.

-

Är det därför som alla dessa samhällen har horder av prostituerade? "för att alla män skulle få sig en fru"?

Haha jaså där sprack den

Snarare överallt där man gett män mer makt och auktoritet över kvinnorna har majoriteten av män kunnat hitta en fru.

Jaså kvinnor i 50-talets Sverige fick inte välja partner själv? Det var inte vad min mormor berättade i alla fall.

Och du visar återigen hur lite du begriper. Det är inte någon som har sagt att kvinnor endast attraheras av dominans och pengar, men självklart är det en betydande faktor. Det är en faktor som kan regleras och det är DÄRFÖR den har använts för att jämna ut spelplanen och ge fler män en chans. Skulle vi ha ett samhälle där kvinnor har full frihet och inget beroende alls av en man och det ENDA som betyder något för attraktion är charm, utseende, humor osv så skulle majoriteten kvinnor slåss om de topp 20% inom dessa områden och vips så står vi där igen med ett samhälle där stora mängder män hamnar utanför och på sikt en kollapsad civilisation. Dvs exakt det samhälle vi har nu.

Dina barnbarn kommer få betala priset, men det bryr du dig inte om kan vi konstatera.

För övrigt är behovet av prostituerade som störst i den typen av samhällen vi har nu, med en hög andel ensamma män.

Så, Merapi, fel igen, i precis allt. Smiskad och krossad. Men jag vet att du njuter av det, det är därför du ständigt kommer tillbaka för mer.
Vi ses snart igen!
Citera
2019-07-18, 13:13
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Jag tror att män generellt är bäst i alla saker som innebär att fokusera på en sak. Dvs allt man kan tävla i. Mäns hjärnor är skapta för att fokusera på en sak i taget.

Kvinnor är bättre på att jonglera många områden och vara rätt bra på allihop
Citera
2019-07-18, 13:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Jag tror att män generellt är bäst i alla saker som innebär att fokusera på en sak. Dvs allt man kan tävla i. Mäns hjärnor är skapta för att fokusera på en sak i taget.

Kvinnor är bättre på att jonglera många områden och vara rätt bra på allihop

Menar du att man inte kan tävla i sådant som kräver fokus på flera saker?
Citera
2019-07-18, 13:49
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Menar du att man inte kan tävla i sådant som kräver fokus på flera saker?

Om det gick att tävla i hade män varit bäst på det också.

Ridsport är väl en av de få saker där kvinnor vinner över män på lika villkor, men inte överlägset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in