Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Det handlar inte om att snöa in, utan att kunna ta ett steg tillbaka och kolla vart samhällsutvecklingen är på väg. Hur mycket sämre allt har blivit i det mänskliga samspelet och måendet jämfört med på 80-talet t.ex när andra regler gällde. Det enda som blivit bättre är tekniken, vilket fått människor att gå omkring med näsorna i skärmarna så de glömmer att kolla runtomkring sig. Ju fler oppressiva lagar vi har mot män, och ju fler fördelar vi ger kvinnor, ju närmare avgrunden står vi.
Teknikens tillgänglighet ska inte underskattas i detta sammanhang. Det är antagligen en stor faktor till utvecklingen, och den kan vi knappast beskylla kvinnor för. När jag var yngre umgicks man med varandra. Mobilen hade man för att ringa och smsa. Inte för att underhålla sig själv en hel kväll.
Jag tycker som du gällande lagstiftning, att vi inte ska stifta lagar till någons fördel. Man ska ge människor lika rättigheter att vara fria individer och fatta egna beslut. Därefter får utfallet bli som det blir. Lagar ska gälla för alla oavsett kön, vilket också är fallet. Sen slår vissa lagar hårdare mot män, till exempel samtyckeslagen, eftersom våldtäkt i huvudsak är ett problem som män står för, och som kvinnor utsätts för. Själva problemet med våldtäkter slår dock hårdast mot kvinnor, och om vi tänker efter så är det inte ett högt prioriterat område.
Straffen för våldtäkt är löjliga, vilket i princip är att tala om att våldtäkt inte är så farligt.
Dock är det nog ett av de värsta brotten en kvinna kan utsättas för, särskilt gruppvåldtäkt. Detta i sig speglar att vi har och haft män i ledande positioner(min tanke, har inget direkt belägg) för lagstiftning då brott som ekonomisk brottslighet och knarkrelaterade brott straffas likvärdigt om inte värre.
Vår regering som kallar sig feministisk är en rökridå enligt mig. Vad som snarare sker är att Sverige idag begränsar människor, både kvinnor och män. Detta görs genom hög kontroll från statens sida, en stat som egentligen bara agerar utifrån egen agenda av de sittandes i innersta kretsen.
Ok, det var ett sidospår, men det är inte guld och gröna skogar allting i samhället för kvinnor heller, var väl lite det jag ville få fram.