2019-07-16, 00:38
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Klistra du in fel länk? Länken du skrev in var på 59 minuter.

Nej det är rätt länk. Lyssna noga från 5 minuter till 9 minuter ungefär.
Citera
2019-07-16, 01:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns inget påstående om att hon utgör alla tjejer i Sverige, du tänker fel som vanligt. Jag skrev att vi i hennes text ser kvinnors logik och att den är underlägsen männens logik. Detsamma gäller det du skrev.

Hur ser du "kvinnors" (plural) logik i hennes text? Det är EN användare som skrivit texten. Singular.

Att du är av åsikten att den ena logiken står över den andra har inte någon betydelse för det större sammanhanget då detta enbart är din åsikt och ingenting som är underbyggt. Väldigt löjligt att som vuxen "man" göra såna uttalanden.
Citera
2019-07-16, 01:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du verkar ha glömt vad som åsyftades?? Varför? De män som bara ville ha fitta utan tjaffs syftade ju till hor-torskarna. Och det blir ju mer och mer utbrett att män blir hortorskar, alltså kommer det bli fler och fler horor oxå om vi inte stävjar denna samhällsutveckling.

För att män ska orka bry sig om allt det andra så måste det finnas garantier att kvinnan inte bara drar helt plötsligt som det har blivit idag. Hon tar ju dessutom ofta både ungar och hus med sig. Den enda anledning hon behöver idag är ju att hon vill testa och åka lite kuk-karusell igen(ofta camouflerat i ett nonsensiskt "känslorna tog slut" argument, som bara visar hur blåst hon är) och vill man bråka om saken då går hon och ljuger ihop en "han masshandlade mej" historia för farbror staten så får mannen skaka galler oxå. Hur rättvist är det?

Fler och fler män känner inte att det är värt att engagera sig i dagens samhälle längre, för de får inte något tillbaka. Fortsätter vi såhär så kommer vi se ut som somalia inom 30 år.

Ja jag tappade tråden nånstans i konversationen. Okej, då vet jag att du syftar på torskar.
Problemet med garantier är att det aldrig finns några. För någonting. Ska man vinna något måste man helt enkelt våga chansa, annars får man bli utan vinst.
Detta med kuk-karusellen bortser jag från då jag uppfattar det mest som trams. Jag har inte alls uppfattningen att kvinnor har som allmänt intresse att ligga runt, särskilt inte kvinnor som har fått barn och lever i familjer.
Likaså detta med kvinnors ihopljugna historierna gällande misshandel. Det förekommer, ja. Men det är sällsynt och det förekommer INTE i de allra flesta fall. Vi kan inte snöa in på undantagen. Då försvårar vi livet otroligt mycket för oss själva tänker jag.
Citera
2019-07-16, 02:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur ser du "kvinnors" (plural) logik i hennes text? Det är EN användare som skrivit texten. Singular.

Nu är du ovanligt korkad även för att vara en kvinna. Ja det var en kvinna som skrev texten och logiken i hennes text följde kvinnors logik vilket sällan går ihop. Otroligt att du är så korkad att du inte ens förstår när du har gjort bort dig.
Citera
2019-07-16, 02:47
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ja jag tappade tråden nånstans i konversationen. Okej, då vet jag att du syftar på torskar.
Problemet med garantier är att det aldrig finns några. För någonting. Ska man vinna något måste man helt enkelt våga chansa, annars får man bli utan vinst.
Detta med kuk-karusellen bortser jag från då jag uppfattar det mest som trams. Jag har inte alls uppfattningen att kvinnor har som allmänt intresse att ligga runt, särskilt inte kvinnor som har fått barn och lever i familjer.
Likaså detta med kvinnors ihopljugna historierna gällande misshandel. Det förekommer, ja. Men det är sällsynt och det förekommer INTE i de allra flesta fall. Vi kan inte snöa in på undantagen. Då försvårar vi livet otroligt mycket för oss själva tänker jag.

Det handlar inte om att snöa in, utan att kunna ta ett steg tillbaka och kolla vart samhällsutvecklingen är på väg. Hur mycket sämre allt har blivit i det mänskliga samspelet och måendet jämfört med på 80-talet t.ex när andra regler gällde. Det enda som blivit bättre är tekniken, vilket fått människor att gå omkring med näsorna i skärmarna så de glömmer att kolla runtomkring sig. Ju fler oppressiva lagar vi har mot män, och ju fler fördelar vi ger kvinnor, ju närmare avgrunden står vi.
Citera
2019-07-16, 08:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu är du ovanligt korkad även för att vara en kvinna. Ja det var en kvinna som skrev texten och logiken i hennes text följde kvinnors logik vilket sällan går ihop. Otroligt att du är så korkad att du inte ens förstår när du har gjort bort dig.

Du har ett litet problem i ditt resonemang bara, och det är att du saknar belägg för att detta är "kvinnors" logik. Kvinnor har ingen logik på gruppnivå. Det är ingenting du har underlag för och därför gör du vilda antaganden här nu.
Så... ska du fortsätta hävda logiken i ditt resonemang att en kvinnlig användare på FB representerar "kvinnors logik" eller tänker du backa på ditt påstående?

Avslutningsvis så säger som jag säger till eleverna: om du vet om att gjort fel eller sagt något dumt, be då om ursäkt istället för att försvara ditt felaktiga beteende. Det blir bara dumdristigt.
Citera
2019-07-16, 08:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det handlar inte om att snöa in, utan att kunna ta ett steg tillbaka och kolla vart samhällsutvecklingen är på väg. Hur mycket sämre allt har blivit i det mänskliga samspelet och måendet jämfört med på 80-talet t.ex när andra regler gällde. Det enda som blivit bättre är tekniken, vilket fått människor att gå omkring med näsorna i skärmarna så de glömmer att kolla runtomkring sig. Ju fler oppressiva lagar vi har mot män, och ju fler fördelar vi ger kvinnor, ju närmare avgrunden står vi.

Teknikens tillgänglighet ska inte underskattas i detta sammanhang. Det är antagligen en stor faktor till utvecklingen, och den kan vi knappast beskylla kvinnor för. När jag var yngre umgicks man med varandra. Mobilen hade man för att ringa och smsa. Inte för att underhålla sig själv en hel kväll.

Jag tycker som du gällande lagstiftning, att vi inte ska stifta lagar till någons fördel. Man ska ge människor lika rättigheter att vara fria individer och fatta egna beslut. Därefter får utfallet bli som det blir. Lagar ska gälla för alla oavsett kön, vilket också är fallet. Sen slår vissa lagar hårdare mot män, till exempel samtyckeslagen, eftersom våldtäkt i huvudsak är ett problem som män står för, och som kvinnor utsätts för. Själva problemet med våldtäkter slår dock hårdast mot kvinnor, och om vi tänker efter så är det inte ett högt prioriterat område.
Straffen för våldtäkt är löjliga, vilket i princip är att tala om att våldtäkt inte är så farligt.
Dock är det nog ett av de värsta brotten en kvinna kan utsättas för, särskilt gruppvåldtäkt. Detta i sig speglar att vi har och haft män i ledande positioner(min tanke, har inget direkt belägg) för lagstiftning då brott som ekonomisk brottslighet och knarkrelaterade brott straffas likvärdigt om inte värre.
Vår regering som kallar sig feministisk är en rökridå enligt mig. Vad som snarare sker är att Sverige idag begränsar människor, både kvinnor och män. Detta görs genom hög kontroll från statens sida, en stat som egentligen bara agerar utifrån egen agenda av de sittandes i innersta kretsen.

Ok, det var ett sidospår, men det är inte guld och gröna skogar allting i samhället för kvinnor heller, var väl lite det jag ville få fram.
Citera
2019-07-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Har inte sett någon här inne i alla fall som är emot det. Men det är klart, du och din lilla hjärna är ju kända för att tolka lite som ni vill. Det är uppenbart att du inte har förmåga att förstå. Det är ett flertal personer nu som försökt förklara för dig och andra kvinnor i tråden men det går helt enkelt inte in. Ni är för dumma Ni klarar inte av att tänka nyanserat. För er finns två lägen, aldrig några mellanting.

Lyssna nu noga och försök ansträng din hjärncell till max: Om majoriteten män ges större ekonomisk makt och auktoritet än majoriteten kvinnor kommer majoriteten män att vara attraktiva för kvinnor. Om majoriteten män fråntas detta kommer majoriteten män inte längre vara attraktiva för majoriteten kvinnor. FÖr att en man ska vara attraktiv för en kvinna krävs att han på något sätt står över henne. För att en kvinna öht ska kunna respektera en man krävs att han står över henne. Män har idag fråntagits denna auktoritet och det är anledningen till varför så många kvinnor numera initierar skilsmässa. Eftersom männen inte har någon auktoritet över dem kan de inte respektera dem och därmed inte attraheras av dem. Ju mer friheter män ger kvinnor, desto lägre kommer kvinnans respekt för mannen vara. Detta ser vi tydligt på samhällsnivå där vita män har gett sina kvinnor alla rättigheter och friheter man kan tänka sig men ändå bara får hat och hån som tack.

Och det är ingen som har sagt att kvinnor inte ska få välja man själva. De gör bäst i att hitta en lämplig man under sina bästa år (ca 18-23) och gifta sig med honom. De får välja precis vilken man de vill av de som finns tillgängliga och är intresserade. Det kanske dock blir svårt att få den tatuerade bodybuildern Mr. Chad att binda upp sig så ni kanske får tänka lite mer långsiktigt och realistiskt istället för att tänka med fittan som ni gör idag. Men det är klart att i ett sådant samhälle kommer sådana män som Mr. Chad inte existera i lika hög grad som i dag och inte heller ha någon högre status, så det kommer nog gå bra

Nej, samhällen strukturerades så för att så många män som möjligt skulle kunna få en fru. Det är mycket förnuftigt med tanke på att alternativet är ingen civilisation.

Så konstigt då hörredu, att ingenstans där man gett män mer ekonomisk makt samt "auktoritet" över kvinnor så attraheras " en majoritet av kvinnorna till en majoritet av männen".
I alla gravt patriarkala samhällen så har man sett sig tvungna att frånta kvinnor sin makt över och möjlighet att välja partner själv, samt! sin makt välja OM de ska leva med en man överhuvudtaget.

Så där sprack ditt lilla teori, grundligt i alla sömmar.

Kan det möjligen vara så att era idéer kring att kivnnor enkom skulle attraheras av pengar/ dominans, är helt åt helvete?

kanske är det så att kvinnor attraheras av flera andra saker ex. manligt utseende, feromoner, charm, humor, intelligens, skönhet, snällhet etc etc?

Typ alla de saker som många av herrarna misogyner på detta forum verkar sakna totalt.

-

Är det därför som alla dessa samhällen har horder av prostituerade? "för att alla män skulle få sig en fru"?
Citera
2019-07-16, 09:12
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte det vägs upp av.

Nej inte enligt min åsikt utan vid en jämförelse av nationella prov och betyg.

Det är ett val som varje familj gör tillsammans och eftersom mannen är bättre i arbetslivet och tjänar mer kommer många familjer fram till att det är bättre att mannen jobbar mer. Det betyder däremot inte att mannen vid en separation ska missgynnas då han har ställt upp för familjen.

Kvinnor presterar sämre än män.

Jag förstås att du är glad över att gynnas på det sättet men du motsäger inte det jag skrev: "Kvinnors pension är högre än männens sett till hur mycket de har betalat in till systemet".

Lagarna tolkas av domstolarna och i domstolarna gynnas kvinnor som sagt. Men redan innan det når domstolarna gynnas de av polis och åklagare som inte tar kvinnors misstänkta brott lika allvarligt.

Var är ditt underlag för din inbillning att kvinnor "presterar sämre"?

Det gör de ev. i arbeten som kräver fysisk stryka, men ursäkta det gör nu alltså rätt få arbeten.
De flesta arbeten i modern tid kräver sociala förmågor, samarbete, koncentrationsförmåga, EQ OCH IQ etc etc.
Och här är inte kvinnor sämre, och finns det en skillnad så är det snarare till kvinnors favör.

betyg sätts inte enkom efter nationella prov. Och i alla nationella prov idag, så är tjejerna bättre, sorry men så är det faktiskt.

Vid enskild vårdnad så är det barnet och dess behov man fokuserar på, och det med all rätta.
En förälder som itne har varit närvarande, inte skapat sig intim närkontakt till sitt barn hamnar därför ofrånkomligen i ett sämre läge.
Så i det där ögonblicket där familjen står där och ska välja att enkom hon ska gå hemma med ungen och inte han, så bör fadern ta med detta som en enorm risk. Och fråga sig om det är värt det.
Citera
2019-07-16, 10:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har ett litet problem i ditt resonemang bara, och det är att du saknar belägg för att detta är "kvinnors" logik. Kvinnor har ingen logik på gruppnivå. Det är ingenting du har underlag för och därför gör du vilda antaganden här nu.
Så... ska du fortsätta hävda logiken i ditt resonemang att en kvinnlig användare på FB representerar "kvinnors logik" eller tänker du backa på ditt påstående?

Avslutningsvis så säger som jag säger till eleverna: om du vet om att gjort fel eller sagt något dumt, be då om ursäkt istället för att försvara ditt felaktiga beteende. Det blir bara dumdristigt.

Nej kvinnors bristande förmåga till att använda logik ser vi hela tiden som när du trodde att följande betydde att Merapi utgjorde alla tjejer trots att det inte alls gör det. Om och om igen gör kvinnor sådana här kullerbyttor när ni försöker tänka logiskt. Ni når helt enkelt rent generellt inte upp till killars nivå.
Citat:
Jaha, du hade inte torrt på fötterna och blev avslöjad med att tjejgissa och då är jag korkad. Här ser vi kvinnors logik som är totalt underlägsen killars logik, Ännu ett exempel på något tjejer är sämre än killar på.

Citat:
Hur står det till med din logik KILLE? Du motbevisar tesen i samma ögonblick du skriver den, eftersom att alla som faktiskt kan tänka logiskt förstår att inte du och Merapi utgör alla killar eller tjejer i Sverige. Ni utgör överhuvudtaget inget underlag för ett sånt uttalande och så gör heller ingen annan i tråden. Uttalandet i sig är alltså ologiskt, med tanke på vad du baserar det på.
Så, killars logik överlägsen? Nja. NÄ.

Citera
2019-07-16, 10:04
Bannlyst
På individnivå så finns det såklart många, men generellt sett? Nej.

Hade män börjat storsminka sig då hade de även där varit bättre än kvinnorna på det.
Citera
2019-07-16, 10:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Var är ditt underlag för din inbillning att kvinnor "presterar sämre"?

Det har du fått åtskilliga exempel på i den här tråden.

Citat:
Det gör de ev. i arbeten som kräver fysisk stryka, men ursäkta det gör nu alltså rätt få arbeten.
De flesta arbeten i modern tid kräver sociala förmågor, samarbete, koncentrationsförmåga, EQ OCH IQ etc etc.
Och här är inte kvinnor sämre, och finns det en skillnad så är det snarare till kvinnors favör.

Som redan har visats gäller det inte alls bara när det krävs fysisk styrka, ta schack t.ex., tjejer är markant sämre och du har fått många andra exempel i tråden också. Däremot inget exempel där kvinnor är bättre och som kan mätas objektivt och inte bara där du "tycker så".

Citat:
V
betyg sätts inte enkom efter nationella prov. Och i alla nationella prov idag, så är tjejerna bättre, sorry men så är det faktiskt.

Du kommer inte ifrån att killar får sämre betyg än vad de förtjänar i förhållande till allt som kan mätas objektivt. Dessutom lyckas kilarna mycket bättre i arbetslivet och om inte skolbetygen återspeglar de förmågorna så är de felkonstruerade till förmån för tjejer.

Citat:
V
Vid enskild vårdnad så är det barnet och dess behov man fokuserar på, och det med all rätta.
En förälder som itne har varit närvarande, inte skapat sig intim närkontakt till sitt barn hamnar därför ofrånkomligen i ett sämre läge.
Så i det där ögonblicket där familjen står där och ska välja att enkom hon ska gå hemma med ungen och inte han, så bör fadern ta med detta som en enorm risk. Och fråga sig om det är värt det.

Din fråga var just "Vilka fördelar, gärna raddade punktvis, har då kvinnor som män inte har i Sverige?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in