2019-07-17, 22:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tror att det är så det ligger till i alla fall. Vill dock lägga in en brasklapp eftersom jag parallell-läser tråden från början (befinner mej nu på 5/6 -18 ) och det blir väldigt mycket att hålla reda på 🤓

Tack. Du har tolkat helt rätt. Vore intressant att få veta om den andra aktören också liknar någon av dem det skrivits om i tråden.
Citera
2019-07-17, 22:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror att det är så det ligger till i alla fall. Vill dock lägga in en brasklapp eftersom jag parallell-läser tråden från början (befinner mej nu på 5/6 -18 ) och det blir väldigt mycket att hålla reda på 🤓

Alltid intressant att läsa lite här och där i "början" (haha sid 500-600 ungefär) av tråden. Blev nyfiken på vad du höll på att läsa där och råkade på detta från 18carat. Hade glömt det helt och hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Hur vet du att hon inte sökte och hade stöd? Det är nämligen inte min bild av det hela.

Schazz skrev också ett inlägg om att det var kolsvart på Byalagsgatan den kvällen när LW dödades.

Även det här var intressant från Engodosbit:

"Jag känner ingen annan utom mig själv. Jag påpekade att det i mina ögon var otrohet. Han ansåg att samlag eller sex där han själv är direkt aktiv är otrohet, medan en avsugning, där han själv inte gör något direkt, var mer okej. Han skyllde på avsaknaden av sex/närhet i koppling till H sjukdom"

https://www.flashback.org/t2942694p574

Hittar du annat av intresse?
Senast redigerad av notknapparen 2019-07-17 kl. 23:04.
Citera
2019-07-17, 23:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Alltid intressant att läsa lite här och där i "början" (haha sid 500-600 ungefär) av tråden. Blev nyfiken på vad du höll på att läsa där och råkade på detta från 18carat. Hade glömt det helt och hållet.

Schazz skrev också ett inlägg om att det var kolsvart på Byalagsgatan den kvällen när LW dödades.

Även det här var intressant från Engodosbit:

"Jag känner ingen annan utom mig själv. Jag påpekade att det i mina ögon var otrohet. Han ansåg att samlag eller sex där han själv är direkt aktiv är otrohet, medan en avsugning, där han själv inte gör något direkt, var mer okej. Han skyllde på avsaknaden av sex/närhet i koppling till H sjukdom"

https://www.flashback.org/t2942694p574

Hittar du annat av intresse?

Ett par inlägg har jag redan citerat vartefter de dykt upp.

Annars är läget ungefär som följer:
SD sitter (5/6 -18) ännu häktad, skäligen misstänkt, och det är mycket fram och tillbaka angående ”knoggnuggningen”.

Inlägg från några som känner SD - Filttoffla och Engodisbit (se ovan) bland andra - ger sin bild av honom.

EGT skriver en del och får både mothugg och medhåll.

En postare, som jobbar med män som stalkar och misshandlar med mera, räknar upp en hel lista med varningstecken som SD uppvisar. Var för sej behöver det inte betyda så mycket, men tillsammans får de alla klockor att ringa, typ.

18carat gör en del intressanta inlägg, bland annat om att hen träffat ett par som berättat om mindre trevligt som hänt mellan SD och LW.

Det nämns att SD:s och LW:s bostäder ännu är avspärrade och i det sammanhanget spekuleras det lite angående cyklar innanför avspärrning (Schazz).

Resan till USA har behandlats i ungefär hur många inlägg som helst, och det som jag finner mest intressant i det, är att det inte ens verkar gå att få bekräftat om HD var med på den resan överhuvudtaget.

Jag har ännu inte hittat uppgifter om att LW ska ha haft förhållande med flera gifta män.

Det är också intressant att se hur en del svänger från att ha haft SD som sannolik GM till att i dagsläget inte alls tro att han är det. (Eller kanske snarare ändrat perspektiv när det gäller motivbilden.)

Några postare som jag minns som urknepiga och otrevliga har haft ett par vettiga och sansade inlägg.

Och vice versa.

(Själv har jag ännu inte gjort mitt första inlägg, men det kommer om ett par veckor. Då fick jag genast mina fiskar varma...)
Citera
2019-07-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Och du fortsätter ljuga om LW.
Tro skulle få även dig att inte vara så vårdslös med sanningen.
Ah, där kom det fram. Misstänkte nog att du var en sån religiös lättledd stackare som tror på sagor.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Naturligtvis har du rätt i att jag bör vara noggrannare med att sätta ut frågetecken efter mina påståenden.
Jo jag har i mitt umgänge ett antal poliser av skäl jag inte vill gå in på. Måhända det är dom du misstänker är mina källor.
Ok, så du tillstår här att poliser delger dig saker i det här fallet? Intressant.
Citera
2019-07-18, 00:02
Medlem
Citat:

Jag har ännu inte hittat uppgifter om att LW ska ha haft förhållande med flera gifta män.

Men snälla. Det är de kristna hycklande moralisterna i tråden som ljuger om det här för att smutskasta LW samt att försöka styra bort fokus från den misstänkte mördaren Stef*n D*vidsson.
De är bara lögner och förtal.
*=a
Citera
2019-07-18, 00:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag har genom mitt arbete konfronterats med män som gjort kvinnor illa, misshandlat, stalkat, hotat, mördat). En del saker som har delats/länkats till här av SD:s nätaktiviteter får alla klockor att ringa. Jag köper inte att allt detta är jargong i dykarklubbar. Han ger snarare intryck av att vara exakt den typ som alla de andra jag konfronterats med som faktiskt har utfört allvarliga våldshandlingar.

Dessa män (i enstaka fall en kvinna) har "fungerat" fram till dådet, ofta haft familj, eller för det mesta familjer (partnern har orkat ett tag, sedan ny), arbete, socialt nätverk, fritidsintressen. Men det har alltid funnits några runt omkring dem som har känt obehag, upplevt dem kalla, hårda, självcentrerade och opålitliga, att de gömmer något, inte går att komma intill, fast de kan vara pratiga. Medan andra inte förstår någonting när dådet kommer, "han var ju så trevlig". Vi är olika funtade när det gäller att plocka upp sådana signaler. En del är känsligare, har en medfödd radar.

SD:s tecken (utifrån det som går att se på sociala medier) på självcentrering, ägandebehov ("SVARA, SVARA, SVARA, SVARA", utskällningen av tjejen som börjat dejta någon), dragningen till machogrejer (pilot, dykning etc, som i och för sig inte är en varningsklocka, men tillsammans med det andra är det det) och jagandet på många kvinnor samtidigt, trots att han var gift (i och för sig inte heller tecken på att man kan mörda, men tillsammans med det andra är det alarmerande, särskilt det osmakliga om att erbjuda sin tunga till någon i ett inlägg som inte är privat utan kan ses av andra - vittnar om okänslighet, oförmåga att sätta sig in i hur den andra upplever det, vad som är passande).

Skulle SD mot förmodan var oskyldig skulle jag ändå varna kvinnor för att dejta honom. Av erfarenhet av arbete med män med liknande drag som han visar genom sina nätaktiviteter.

Citat:
Har många gemensamma vänner med LW (och har även träffat henne och barnen på gemensamma tillställningar). Var i Örebro på arbetsresa förra veckan och träffade ett par av dem. De hade en hel del att berätta om vad som föregått mordet. Det ser ut som det brukar göra, tyvärr. Vill inte säga mer än så. Men det är samma gamla historia som upprepas om och om igen när kvinnor blir mördade. En tid av hot, trakasserier och skräck och elände, och sen händer det och allt är för sent.

Det är 18carat som skrivit två av de inlägg jag refererade till i mitt förra inlägg.
Citera
2019-07-18, 00:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Men snälla. Det är de kristna hycklande moralisterna i tråden som ljuger om det här för att smutskasta LW samt att försöka styra bort fokus från den misstänkte mördaren Stef*n D*vidsson.
De är bara lögner och förtal.
*=a

Jag fick frågan av en annan postare och håller därför ögonen öppna. Därmed inte sagt att jag tror att jag kommer att finna något.
Citera
2019-07-18, 00:23
Medlem
Citat:
Jag fick frågan av en annan postare och håller därför ögonen öppna. Därmed inte sagt att jag tror att jag kommer att finna något.
Jag förstår. Du kommer inte hitta några belägg eller fakta om det. Däremot finns det sida efter sida av personangrepp, smutskastning och andra otrevligheter riktat mot LW och hennes efterlevande, driven av agendan att få MGM ur strålkastarskenet.
Att vara misstänkt för mord i över ett års tid tvättas inte bort enkelt.
Lek med tanken att det här fallet inte kommer att "klaras upp" i domstol ( även om det är polisiärt uppklarat för länge sen), dvs att ingen kommer dömas för mordet. MGM kommer aldrig betraktas som oskyldig i allmänhetens ögon.
Det bästa för alla inblandade vore att MGM erkänner.
Citera
2019-07-18, 00:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag förstår. Du kommer inte hitta några belägg eller fakta om det. Däremot finns det sida efter sida av personangrepp, smutskastning och andra otrevligheter riktat mot LW och hennes efterlevande, driven av agendan att få MGM ur strålkastarskenet.
Att vara misstänkt för mord i över ett års tid tvättas inte bort enkelt.
Lek med tanken att det här fallet inte kommer att "klaras upp" i domstol ( även om det är polisiärt uppklarat för länge sen), dvs att ingen kommer dömas för mordet. MGM kommer aldrig betraktas som oskyldig i allmänhetens ögon.
Det bästa för alla inblandade vore att MGM erkänner.

Ja, jag hoppas fortfarande varje morgon när jag kollar på text-TV att det ska stå: Örebrofallet löst!

Hittills har förhoppningarna kommit på skam 😢
Citera
2019-07-18, 00:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tack. Du har tolkat helt rätt. Vore intressant att få veta om den andra aktören också liknar någon av dem det skrivits om i tråden.

Jag hann med att läsa ”grundinlägget” innan det försvann, och då gick det lättare att förstå kedjan. 🤓

Din sista mening: nej det tror jag inte.
Fast säker kan man ju aldrig vara...
Citera
2019-07-18, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Du ser inte det olämpliga i att ha bilder på skrattande poliser i en artikel om ett mord? Herrejösses ibland är idiotin på topp här i tråden.

Att utgå ifrån att bilder i en tidning bestämmer vart en mordutredning ligger är på samma nivå som att bedöma SD skyldig pga sina ögon.

Eftersom du inte vet vad "Den skrattande polisen" är för något så tog du det
bokstavligt å fattade inte att det va lite parodi på den något uppgivna polisens
ansiktsuttryck, suck.
Citera
2019-07-18, 06:35
Medlem
Citat:
Det är 18carat som skrivit två av de inlägg jag refererade till i mitt förra inlägg.
I ditt citat #2 av 18carat nämner vederbörande att arbetskamrater (som var vänner/kände LW), hade berättat nåt för kontot. Nåt som denne inte ville berätta mer om. Då.

Du som nu kollar bakåt i tråden: Har du sett vad det var några "inte så trevliga saker" (ungef citat) som 18carat just då inte ville berätta om?
För när man skriver på det viset, säger A men inte B, då blir jag lite nyfiken. Varför gör man så? H*n har redan då skrivit att h*n inte skulle vilja rekommendera SD till kvinnor -att ha relation med. Detta för att han "uppvisar så många varningstecken" (ungef citat).

För mig blir det konstigt när kontot 18carat inte sjunger ut om vad arbetskamraterna berättade.
Den sortens inlägg är ju att baklängesresonera om 'ingen rök utan eld'..

Men förresten, varför inte göra så här:
@18carat Hej! Som du ser är jag nyfiken av mig. Jag vill gärna att du berättar färdigt [sagan?] för mig och tråden! Vad var det arbetskamraterna hade att säga dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in