2019-07-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Brent
Förstår inte varför dem definitionen överhuvudtaget är intressant i den här tråden.
Underårig är som jag uppfattat i skrivningar inte nödvändigtvis lika med ett intervall utan kan beteckna <18 dvs även de som betecknas minderåriga

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, underårig och minderårig är samma sak: barn under 18.
Snälla söta små vänner:
Om ni tittar vad kontot notknapparen skrev, så kan ni se att h*n ansåg att vi i det här ärendet inte har nån "misstänkt som är underårig". Den uppfattningen får det kontot gärna ha, men jag/vi som har ett något vidare perspektiv vad gäller misstänkta personer, har en viss, definitivt underårig, person på listan över "utredningskrävande" (läs: misstänkta).

Jag gissar att kontot försökte berätta att det officiellt inte finns nån misstänkt som är underårig, men nog borde kontot ha noterat vad bl a jag under lång tid diskret har antytt?
D v s att det finns fler än SD som Örebropolisen bör kika på.
Citera
2019-07-17, 10:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det är nog ett sådant här stort svep man måste ta till för att vara någorlunda säker på att ha ringat in en GM.

Och inte ens då kan man vara helt säker. Min motsvarighet till "älgen" är påkörning på motorvägen, fast det alternativet har jag svårt att få ihop med "skriken", bland annat. Men jag utesluter det inte.

(Vi hade ett fall i Midsomer där en person blev påkörd men lyckades ta sig hem och dog sedan efter några timmar, dödsorsaken var "kraftigt våld mot kroppen")

Edit: Den där sista kommentaren gäller förstås en känd TV-deckare men någon slags verklighetsbakgrund har det nog.
Fast är det verkligen svårt att få ihop larmet om skrik med påkörningsteorin? Ett tänkbart händelseförlopp är att hon börjar krypa hemåt skadad, och sedan skriker efter hjälp när hon inser att hon inte kommer att klara det.

En annan invändning mot påkörningsteorin är kanske frågan om vad hon i så fall skulle ha haft för ärende till motorvägen/motorvägssidan av bullerplanket, men det är väl ett mysterium även i åklagarens senaste teori.
Senast redigerad av Draifos 2019-07-17 kl. 11:09.
Citera
2019-07-17, 10:40
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast är det verkligen svårt att få ihop larmet om skrik med påkörningsteorin? Ett tänkbart händelseförlopp är att hon börjar krypa hemåt skadad, och sedan skriker efter hjälp när hon inser att hon inte kommer att klara det.

En annan invändning mot påkörningsteorin är kanske frågan om vad hon i så fall skulle ha haft för ärende till motorvägssidan av bullerplanket, men det är väl ett mysterium även i åklagarens senaste teori.
Din invändning är relevant. Jag sökte lite på vad som skrivits om det tidigare i tråden och på den här sidan, bland annat, diskuteras en del om vad skulle kunna varit "möjligt ärende till motorvägssidan".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kan inte alls bedöma om det som föreslås är rimliga anledningar till ett sådant ärende.
Citera
2019-07-17, 11:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

En annan invändning mot påkörningsteorin är kanske frågan om vad hon i så fall skulle ha haft för ärende till motorvägen/motorvägssidan av bullerplanket, men det är väl ett mysterium även i åklagarens senaste teori.

Det finns ju alltid griftefridsbrott. Örebro har säkert en handfull kapabla griftefridare.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-07-17 kl. 11:14.
Citera
2019-07-17, 15:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Angående filmen som någon sett. Kan SD ha stalkat henne och filmat henne tillsammans med någon annan? Var det den filmen han hotade att sprida? Sprider han den nu för att förstöra hennes rykte? Räcker det inte med att hon är död?
Citera
2019-07-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Angående filmen som någon sett. Kan SD ha stalkat henne och filmat henne tillsammans med någon annan? Var det den filmen han hotade att sprida? Sprider han den nu för att förstöra hennes rykte? Räcker det inte med att hon är död?
VEM?
Vem är det du tror sett en film, gjord av SD?
En film vars existens knappast verifierats.

Är det inte dumt ägna sig åt hobbyn 'trådsanningsspridning'?
Tre inlägg, hmm.. inte minsta orolig för att din trovärdighet kan komma att ifrågasättas?
Citera
2019-07-17, 19:10
Medlem
Citat:

En invändning till din påkörningsteori: FP är lika med BP. Går det verkligen att få upp en bil på det stället bakom planket? Och som sagt: vad gjorde hon där?
Citera
2019-07-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Är det någon som sett filmat material?
Citera
2019-07-17, 19:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var det det som blev droppen för HD
så hon begärde skilsmässa?
Förstod SD det?
Är det därför han ser så besvärad ut?

19 Mar 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/2efff4ad-fe7b-4797-839c-c83cffe23109_l.jpg

Från SDs GC-logg:
10 Mar 18
"Slitna och till synes nedslagna är det gott med lunch."
Ett foto på HD och barnen.
De ser allt annat än glada ut.
Det är det sista fotot på hela familjen innan
LW mördas. Efter det så verkar han varit ute
mycket ensam.

Var det där någonstans de ansökte om skilsmässa?

Trodde LW att det var fritt fram då?
Var det därför hon fotade och lade ut
Tummetott?
Men SD ville bara ha tillbaka sin familj?
Det tog ju väldigt lång tid innan han tog av sig
ringen.

Jag tycker i varje fall att det ser ut som om
hon försöker reta någon:

22 Apr 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/60f33d85-8f93-4cff-8d5e-d6c73c3b3da3_l.jpg

23 Apr 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5a3e3f2c-08be-42de-9625-295f0b3ba928_l.jpg

01 May 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/be92b6e4-68c0-4eb2-b9d0-a529af90b8fe_l.jpg

10 May 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c4041ca7-2981-474e-982f-5174c860b48b_l.jpg

10 May 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cc59b591-ab84-4ab9-954b-60f774258de2_l.jpg

Mnja, jag tänker att han ser besvärad ut eftersom LW uppenbart fotar just honom, hon söker sig till honom fast han avföljt henne för att hon polisanmält honom (tänkbart är ju att detta, d. v. s. anmälan, var något av en överraskning för honom, han kanske inte avsåg knoggnuggningen som speciellt allvarligt?). Kanske han även hade fått veta om anmälan angående ofredande. Det är väl inte märkligt om han ser besvärad ut ifall hon verkar söka sig till honom trots att hon tydligen ansett att han behandlat henne så pass illa att hon gjort polisanmälan (där en anmälan kom efter en situation som uppstod i samband med att han inte ville följa med henne hem till henne).
Citera
2019-07-17, 20:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Är det någon som sett filmat material?
Tror att det syftar på ett inlägg från igår (?) där en postare berättade att hen kollat på En Viss Typ Av Film (min benämning) och i denna film var en av ”aktörerna” väldigt likt LW.
Postaren hade sen ingen lust att fortsätta kolla.

(Det blev sedan en spekulation om det var denna/en liknande film som SD hotat att publicera.

Så vitt jag kan bedöma är inlägget nu borttaget.)
Citera
2019-07-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tror att det syftar på ett inlägg från igår (?) där en postare berättade att hen kollat på En Viss Typ Av Film (min benämning) och i denna film var en av ”aktörerna” väldigt likt LW.
Postaren hade sen ingen lust att fortsätta kolla.

(Det blev sedan en spekulation om det var denna/en liknande film som SD hotat att publicera.

Så vitt jag kan bedöma är inlägget nu borttaget.)

Tack & bock för förklaringen!
Citera
2019-07-17, 21:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tack & bock för förklaringen!

Tror att det är så det ligger till i alla fall. Vill dock lägga in en brasklapp eftersom jag parallell-läser tråden från början (befinner mej nu på 5/6 -18 ) och det blir väldigt mycket att hålla reda på 🤓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in