2019-07-16, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
De senaste två veckorna har relationerna mellan Sydkorea och Japan försämrats på handelsområdet. I den här artikeln tittar bloggen lite på orsakerna och eventuella konsekvenser. En sak är säker, KJU gnuggar händerna.

En tragisk och illavarslande utveckling, som, dessutom kommer i ett mycket känsligt läge, då förhandlingarna mellan USA och NK, kan vara inne i en fas som för första gången, potentiellt sett, har förutsättningar att kunna resultera i ett konkret framåtskridande eller tom konsensus kring ett avtal som kan ratificeras.

När jag i förra veckan hörde, att Abe i Japan skall ha gjort ett större officiellt uttalande, vari följande ord skall ha yppats, ”Sydkoreas ord eller utfästelser går det inte att lita på”, eller något i sen stilen, jag har inte hört eller läst detta, utan fått det berättat för mig. För det fall att dessa ord fallit från Abe, är det uppseendeväckande och grovt oroande.

Kanske Kumabjörn kan vidimera uttalandet av Abe?

Kim gnuggar inte bara händerna, han skakar av vällust, då detta nämligen ger honom förnämliga möjligheter, att dribbla och konstruera sina ”Anbud” i kommande förhandlingar.

Illa, mycket illa.
Citera
2019-07-16, 10:21
Medlem
Hittade en artikel från den 9:e ds, då Abe i en Fuji television sändning, skall ha sagt att, ”Sydkorea inte håller sina löften”.

Abe skall då bland annat ha syftat på Sydkoreas dåliga efterlevnad av sanktionerna mot Nordkorea.

https://abcnews.go.com/International/wireStory/japan-plan-talks-retract-trade-decision-skorea-64208792
Citera
2019-07-16, 13:00
Medlem
Den kriminella regimen i Nordkorea och Kim skrattar säkert gott när han ser videon jag bifogar i detta inlägg!

Han skrattar säkert lika gott, när han dagligen nu, märker att han har hela världen i sin hand, då han ”Snurrat upp Trump och de flesta andra” kapitalt!

Han hänger numera på hedersplats i WH dessutom, fin bild på honom och Trump från mötet i DMZ.

Ojojoj, vilken teater........

Snart pumpas det väl in säckvis med cash på Kims slashkonto också, som man gjorde till Papa Doc på Haiti.

Jag ryser.......

Om Du blir förvirrad, över det röriga affärs och transportupplägget, när Du tittar på bifogad video, som beskriver in smugglandet av Maybach/Mercedes lyxlimousiner till Kim i Nordkorea, så är det meningen.

Den kriminella Nordkoreanska regimens ”Modus Operandi” vid smuggling till sjöss och i förhandlingarna med omvärlden, skiljer sig inte särskilt mycket åt.

Vänta bara och se tills förhandlingarna kommer igång!

Hoten att återuppta missiltesterna är redan igång idag!

https://nytimes.com/video/world/asia/100000006469635/north-korea-sanctions.html?playlistld=100000005638000
Senast redigerad av LEMMOR 2019-07-16 kl. 13:05.
Citera
2019-07-17, 03:10
Medlem
Kumabjorns avatar
Länken fungerar inte. Betalvägg?
Citera
2019-07-17, 05:03
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Den kriminella regimen i Nordkorea och Kim skrattar säkert gott när han ser videon jag bifogar i detta inlägg!

https://nytimes.com/video/world/asia/100000006469635/north-korea-sanctions.html?playlistld=100000005638000

Citat:
Länken fungerar inte. Betalvägg?

Hittade en annan länk. Oerhört komplicerat förfarande, måste innebär att allt de smugglar in på dessa omvägar resulterar i att allt blir dubbelt så dyrt när det väl kommer fram. I så motto måste väl ändå sanktionerna sägas ha en effekt?
Citera
2019-07-17, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Nord

Läs detta om några år: DDR hade varit ett paradis på jorden.
Citera
2019-07-17, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Läs detta om några år: DDR hade varit ett paradis på jorden.

Inte för att jag har några problem med: mat, bostad, jobb, för alla, men ändå.
Citera
2019-07-17, 05:09
Medlem
Citat:
Kommer Toloraya och FN:s arbetsgrupp som behandlar sanktionerna mot Nordkorea, att agera mot Kina eller blir det krökt rygg och bugningar inför Xi?

Är det Xi som står för regin och Kim är producenten?

————-

Kim oroas nog mer av den ekonomiska frihetens faror och den därigenom möjliga omstörtande frigörelse som kan komma.

Dribblet och teatern fortsätter!

www.valdaiclub.com/about/media/former-russian-diplomat-toloraya-to-soon-join-un-panel-on-north-korea-sanctions

CNN skriver om att Mercedes bilar kom via Ryssland och Japan. Jag kanner inte Xi men vi kan titta pa fakta.

1. Dongfang befinner sig i fritt fall, efter Xi sag att deras lastbilar drog NK IBM.
2. Kinesiska staten koper Geely

Gransen mellan NK och Kina ar lang, och den Koreanska maffian ar stark i nordostra Kina. Men det betyder inte att Xi stoder NK.
Citera
2019-07-17, 05:12
Medlem
Citat:

Han skrattar säkert lika gott, när han dagligen nu, märker att han har hela världen i sin hand, då han ”Snurrat upp Trump och de flesta andra” kapitalt!

Han hänger numera på hedersplats i WH dessutom, fin bild på honom och Trump från mötet i DMZ.

Ojojoj, vilken teater........

Snart pumpas det väl in säckvis med cash på Kims slashkonto också, som man gjorde till Papa Doc på Haiti.

Jag ryser.......

Om Du blir förvirrad, över det röriga affärs och transportupplägget, när Du tittar på bifogad video, som beskriver in smugglandet av Maybach/Mercedes lyxlimousiner till Kim i Nordkorea, så är det meningen.

Den kriminella Nordkoreanska regimens ”Modus Operandi” vid smuggling till sjöss och i förhandlingarna med omvärlden, skiljer sig inte särskilt mycket åt.

Vänta bara och se tills förhandlingarna kommer igång!

Hoten att återuppta missiltesterna är redan igång idag!

Vi vet att medeldistansarna är på test redan. Men klart, Testar de en icbm då är trumpen lite trumpnare till, men tror inte han bryr sig föga.

Han fuskade till sig USA:valet, mitt framför kamerorna. fast förlorade ändå popular vote.
Den rikaste presidenten någonsin ser till att han fortfarande har förstahandskontroll på sitt imperium. Spelar golf/är mer frånvarande än någon president någonsin.

De mest roande personer jag någonsin följt är de på detta forum (Flashback)
Hur många facepalm kan en människa hinna med? Still counting.
Senast redigerad av aktamig 2019-07-17 kl. 05:15.
Citera
2019-07-17, 05:18
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Vi vet att medeldistansarna är på test redan. Men klart, Testar de en icbm då är trumpen lite trumpnare till, men tror inte han bryr sig föga.

Han fuskade till sig USA:valet, mitt framför kamerorna. fast förlorade ändå popular vote.
Den rikaste presidenten någonsin ser till att han fortfarande har förstahandskontroll på sitt imperium. Spelar golf/är mer frånvarande än någon president någonsin.

De mest roande personer jag någonsin följt är de på detta forum (Flashback)
Hur många facepalm kan en människa hinna med? Still counting.

Hur fuskar han till sig framför kamerorna ?
Citera
2019-07-17, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Hur fuskar han till sig framför kamerorna ?

Han är en dokusåpa kändis, varför tror du han behöver göra något sånt?
Citera
2019-07-17, 08:25
Medlem
Citat:
Hittade en annan länk. Oerhört komplicerat förfarande, måste innebär att allt de smugglar in på dessa omvägar resulterar i att allt blir dubbelt så dyrt när det väl kommer fram. I så motto måste väl ändå sanktionerna sägas ha en effekt?
Det finns nog de som hoppas att sanktionerna aldrig tar slut.
Mellanhänderna vid all kvalificerad smuggling är många...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in