Citat:
Ursprungligen postat av
Kumabjorn
De senaste två veckorna har relationerna mellan Sydkorea och Japan försämrats på handelsområdet. I
den här artikeln tittar bloggen lite på orsakerna och eventuella konsekvenser. En sak är säker, KJU gnuggar händerna.
En tragisk och illavarslande utveckling, som, dessutom kommer i ett mycket känsligt läge, då förhandlingarna mellan USA och NK, kan vara inne i en fas som för första gången, potentiellt sett, har förutsättningar att kunna resultera i ett konkret framåtskridande eller tom konsensus kring ett avtal som kan ratificeras.
När jag i förra veckan hörde, att Abe i Japan skall ha gjort ett större officiellt uttalande, vari följande ord skall ha yppats, ”Sydkoreas ord eller utfästelser går det inte att lita på”, eller något i sen stilen, jag har inte hört eller läst detta, utan fått det berättat för mig. För det fall att dessa ord fallit från Abe, är det uppseendeväckande och grovt oroande.
Kanske Kumabjörn kan vidimera uttalandet av Abe?
Kim gnuggar inte bara händerna, han skakar av vällust, då detta nämligen ger honom förnämliga möjligheter, att dribbla och konstruera sina ”Anbud” i kommande förhandlingar.
Illa, mycket illa.