2019-07-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Klart det är.

Lika säkert som att 1+1 = 2

1+1 kommer säkerligen, att fortfarande bli 2 också imorgon

Hävdelsen att ens övertro på något övernaturligt, att ska ha makt och tvunget ha makt får konsekvensen konflikt, om konflikten inte upphör då permanentas den, samt intensifieras i den takt som hävdelsen om att den där makten, skall råda...

När, vet jag inte - jag vet bara ATT, religion inte är som en liten nalle man bara gosar med för att "uppnå harmoni" , detta eftersom gudsdogman ALDRIG NÅGONSIN i historien haft det syftet.
Nåväl, en krigshandling kanske är runt hörnet om man vill tro Trump! Radera Iran från kartan!
Då skulle Saudiarabien och Israel jubla förstås
Och Sveriges krigsindustri😊
Länge leve kapitalismen!
Citera
2019-07-17, 01:27
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Nåväl, en krigshandling kanske är runt hörnet om man vill tro Trump! Radera Iran från kartan!
Då skulle Saudiarabien och Israel jubla förstås
Och Sveriges krigsindustri😊
Länge leve kapitalismen!

Tidsfråga det där, i och med att stora delar av religionerna redan permanentats, och delar som dessutom ärmedvetet främlings-inriktade med betoning på "vi" och våra rättigheter, gentemot "ni" med era tillkortakommanden, så sjuder det förvisso inte tillräckligt ännu, enbart antydan till sjudande.. så man kan dra ner på religionsenergin och sluta måna om den så förbaskat, om man är lite klok smart och intelligent nog att inse konsekvensen av en låt-gå-attityd.

Som tendensen är ännu, bryr man sig för lite om de kollisioner som redan uppstått, man anser inte att det skadat tillräckligt.. vilket ger x antal individer men otillfredsställande erkännande om att ha blivit ignorerade, infantiliserade , minimerade : fortsätter det så är det en ekvation med endast en lösning.

Veritabel konflikt, men när som sagt.. beror på den politiska tafatthetens tröghet.. i att inse att bromssträckan faktiskt finns, den dagen det börjar sjuda mer öppet.. och från sjudande till kokande, sedan därifrån till stormkokande.. är som att aldrig fatta vad en gnista i en flisa i skogen, kan få för konsekvens.. när man tycker att man minsann vet i vilken riktning vinden går - det har man INTE fattat idag, som nuläget är , EMÅ.

Därför, jag utifrån nuläget menar att det är kristallklart att det kommer ett svidande krig, en dag.

Utigfrån nuläget - som kan ändras imorgon, men takten går i snigelfart och är så strykrädd.. att det just därför kommer som en blixt.

Frankrike, upploppen där - tror DU det kommer lägga sig?

Jag tror inte. Det kommer att sjuda intill den dagen man bevisar sig ha respekt för vad volymer betyder för en, och för en annan.

Siffran 1 eller 0, har betydelse för alla människor, inte enbart vissa.... går du i minus under viss tid, säger det sig självt att du börjar undra varför, när du ju sliter som ett djur, om det är så och folk är överlag ganska duktiga på att jobba, men intehur "lojalt som helst" , och inte beredda att ge både höger-och vänsterarmen, och när den ändå gav handen lika gärna också ena benet, och ta lite av huvudet också.. jadå.. ta du och klipp av lite till där, och hyvla några bitar till.. men HUR LÄNGE?

Sverige har aldrig varit i krig, kan vara en utmaning i sig, att se hur tänjbar man är... bara en tanke i natten. (lite svammel också)

Men dock. Det kommer bli surt som fan. Men jag lever inte då.
Citera
2019-07-17, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Hur jorden och människorna skapades vet vi fortfarande inte.

Nej det vet vi inte och det finns andra saker också som vi inte har en enkel förklaring till än. Det faktum att vi inte vet med säkerhet hur allting började är inte för mig ett bevis på att gud existerar. Jag använder inte fantasin som medel/lösning för att förklara saker. Fantasistyrda använder fantasin för att förklara saker som de vill ha svar på, som t ex en fantasifigur som gud som skulle ha skapat allt. För mig är det inte en vettig förklaring.

Jag vill inte slösa bort min tid för att försöka förklara hur allting började. Så många före mig har försökt utan att lyckas. Jag känner till mina begränsningar och använder hellre min tid på ngt som går att lösa och släpper taget på sådant som inte går att lösa.
Citera
2019-07-17, 08:33
Medlem
Citat:
Du kan inte motbevisa att en högre makt faktiskt kan existera. Hur gärna du än vill så kan du inte det.

Jag kommer aldrig att kunna förklara mitt sätt att tänka och fungera så att du skulle kunna förstå. För att kunna förstå måste du komma till min värld och lämna fantasierna.

Jag har inga behov att försöka bevisa eller motbevisa existensen av en högre makt, sådant existerar inte mera i min värld. Sist jag trodde på en högre makt var när jag som barn trodde att min pappa var allsmäktig. Det är länge sedan.
Citera
2019-07-17, 11:42
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Jag kan försäkra dig om att kosmologivetenskapen är en betydligt mer tillförlitlig källa en bibeln ;-). Universum uppvisar precis de egenskaper och observationer som bäst stämmer överens med "big bang" teorin.
Observationer som talar för "big bang":
1. Den kosmiska bakgrundsstrålningen (upptäckt redan 1965).
2. Universums utvidgning
Så, där har du dina åtminstone två anledningar att "Big-bang" är den mest accepterade och vedertagna kosmologiska teorin om universums uppkomst.

Skitsnack! Det enda ni kan älta om är Big Bang och den håller inte! Finns inga tillräckliga trovärdiga bevis för det! Big Bang är verkligen er tutte!
Citera
2019-07-17, 11:44
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag kommer aldrig att kunna förklara mitt sätt att tänka och fungera så att du skulle kunna förstå. För att kunna förstå måste du komma till min värld och lämna fantasierna.

Jag har inga behov att försöka bevisa eller motbevisa existensen av en högre makt, sådant existerar inte mera i min värld. Sist jag trodde på en högre makt var när jag som barn trodde att min pappa var allsmäktig. Det är länge sedan.

Fantasier enligt DIG ja! Inte enligt alla troende runt om i världen! Storhetsvansinne hos ateister!
Citera
2019-07-17, 11:47
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Skitsnack! Det enda ni kan älta om är Big Bang och den håller inte! Finns inga tillräckliga trovärdiga bevis för det! Big Bang är verkligen er tutte!
Bigbang motbevisar inte gud.
Citera
2019-07-17, 11:48
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Har alla länders forskare och regeringar enats om den Gud du tror på nu? Eller har du helt andra krav på bevisföring där?

Vad då " andra krav på bevisföring "? Vad är det för goja? Nej dom har inte enats om det lika lite som dom har enats om Big Bang! Är det verkligen det bästa argumentet ni har
Citera
2019-07-17, 11:50
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Bigbang motbevisar inte gud.

Spelar mindre roll. Det är det enda argumentet vissa i tråden har i sin arsenal. Folk som påstår sig vara " smarta." Ehhh.... not so much.
Citera
2019-07-17, 11:52
Medlem
Citat:
Vad då " andra krav på bevisföring "? Vad är det för goja? Nej dom har inte enats om det lika lite som dom har enats om Big Bang! Är det verkligen det bästa argumentet ni har
De har enats mer om Big Bang, då det bygger på evidens. Inom vetenskapen spelar det ingen roll hur mycket man tror på något. Det är fritt fram för fotskare att falsifiera Big Bang. Att en forskare inte tror på Big Bang är irrelevant.
Citera
2019-07-17, 11:55
Medlem
Citat:
Spelar mindre roll. Det är det enda argumentet vissa i tråden har i sin arsenal. Folk som påstår sig vara " smarta." Ehhh.... not so much.
Ge exempel på när någon påstått sig vara smart?
Big Bang har inget med min ateism att göra och jag tror det gäller många andra också. Min ateism bygger på att inga bra belägg för gudar finns. Men troende pratar hellre om Big Bang ocg evolutionsteorin, då de gör allt för att undvika egna bevisbördan.
Hur mycket har du lagt ner på egna bevisbördan vs. att prata om Big Bang?
Citera
2019-07-17, 11:55
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
De har enats mer om Big Bang, då det bygger på evidens. Inom vetenskapen spelar det ingen roll hur mycket man tror på något. Det är fritt fram för fotskare att falsifiera Big Bang. Att en forskare inte tror på Big Bang är irrelevant.

Vilka har enats om det menar du? Snacka om önsketänkande! Vi har redan gått igenom många gånger i tråden att den inte är vedertagen. Hur gärna ni ateister gärna vill att det ska heta så!

För varje forskare du kan finna som tror på den sagan så finns det 2- 3 forskare som sågar den längs fotknölarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in