2019-07-16, 15:50
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tror att de flesta personer har olika personligheter på nätet och i verkligheten.

Jag tror även att Facebook är fördummande och får folk att se dummare ut än de är.
Det är ett avslutat kapitel för mig i alla fall . Just nu ... man vet aldrig .

Inte varit inloggad sedan Mars tror jag . Mår genast lite bättre av att skippa dessa dumheter .
Citera
2019-07-16, 16:18
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenterMin
- tar tid
- forknippad med psykisk ohalsa
- marginellt mervarde i dess anvandning

Så dina vänner och bekanta bidrar alltså med psykisk ohälsa?
Då är det kanske din krets du ska utvärdera i första hand.
Är jag den ende som INTE blir störd på att folk lägger ut en bild på tex. frukostmackan?
Varför följer man ens folk man ändå verkar reta sig på?
Sedan verkar det inte spela någon roll VAD som läggs ut, för vissa ska tävla blixtsnabbt, och MÅSTE hävda sig på något sätt, istället för att kanske lite ödmjukt vara glad å deras vägnar..

Vad är det som "tar tid" med FB? Bestämmer man inte själv hur länge man surfar där?
Är inte ett uppbokat raid precis.

Låter mer som SBT än felaktigheter med själva sidan.

Ont. Folk kanske inte klarar av att hantera detta, och låter andra saker bli lidande.
Citera
2019-08-23, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Är jag den ende som INTE blir störd på att folk lägger ut en bild på tex. frukostmackan?

Helt okej för egen del här också.

Citat:

Man är lite intresserad av personen. Inte så lite heller. Fast jag ogillar att följa någon brud som redan har en stor bekantskapskrets. Vill istället vara privat med personen ifråga.
Citera
2019-08-23, 22:00
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Så dina vänner och bekanta bidrar alltså med psykisk ohälsa?
Då är det kanske din krets du ska utvärdera i första hand.
Sedan verkar det inte spela någon roll VAD som läggs ut, för vissa ska tävla blixtsnabbt, och MÅSTE hävda sig på något sätt, istället för att kanske lite ödmjukt vara glad å deras vägnar..

Vad är det som "tar tid" med FB? Bestämmer man inte själv hur länge man surfar där?
Är inte ett uppbokat raid precis.

Låter mer som SBT än felaktigheter med själva sidan.

Ont. Folk kanske inte klarar av att hantera detta, och låter andra saker bli lidande.

Faktumet att du tror att det är "en bild på frukostmackan" som är det som bidrar till psykisk ohälsa i koppling till sociala medier visar att du inte öht fattat vad det handlar om.
Citera
2019-08-23, 22:07
Medlem
Mubutus avatar
Tog bort min profil för flera år sedan, insåg att det bara påverkade mig negativt..

Denna jävla tävling om vem som är lyckligast, har tränat mest, ätit nyttigast, varit på roligaste festerna, de som visar upp sina barn hursomhelst utan att tänka längre än näsan räcker!!

SAMT alla dessa jävla bilder på mat de ska äta........ Fan pulsen gick upp nu bara för jag skrev detta...
Citera
2019-08-24, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Tog bort min profil för flera år sedan, insåg att det bara påverkade mig negativt..

Syftningsfel där, men de flesta fattar nog vad du menar.

Citat:
Denna jävla tävling om vem som är lyckligast, har tränat mest, ätit nyttigast, varit på roligaste festerna, de som visar upp sina barn hursomhelst utan att tänka längre än näsan räcker!!

Har svårt för den, på ytan iallafall, lyckliga människan man vill närma sig när man själv inte känner sig särskilt lycklig. Bättre då med en deppad människa man kan muntra upp. Fast vi lägger ju inte ut några negativa saker där ("är långtidsarbetslös", "känner mig ensam", "gjorde bort mig idag, nu ska ni får höra...")

Citat:
SAMT alla dessa jävla bilder på mat de ska äta........ Fan pulsen gick upp nu bara för jag skrev detta...

Just en tjockis jag känner lägger upp bilder på snabbmat och efterrätter. Då undrar jag hur människan tänker. Ingen självinsikt alls? Annars kan bilder på mat vara kul, exempelvis om det är frågan om delikatesser varav några anses smaka fan (som surströmming, som jag dock själv tycker om att äta)
Citera
2019-08-24, 12:42
Medlem
Facebook är - som jag ser saken - konstruerat för den ytliga amerikanska socialiteten. Helst bara oneliners utan egentligt innehåll - typ "Åh - fina du" - som kommentar till att någon har lagt upp en ny bild på sig själv - sedan delas några tummar och några hjärtan ut. Varvid den tilltalade svarar - "Åh - fina du själv" och delar i sin tur ut några tummar och hjärtan tillbaka - etc. Så håller det på.

Riktigt uppskruvat kan det bli då någon "Fina du" plötsligt befinner sig i Dubai på en veckas semester. Då kommer det bilder på det märkliga huset därstädes och små oneliners som berättar att de har ätit en god middag och varit på sightseing etc. Dubai tillhör väl WT-toppen för närvarande.

Jag är med i några specialintressegrupper. Det är i regel mycket givande att diskutera gemensamma hobbyintressen med folk utspridda över hela världen. Det är också ganska kul med gruppen: "Vi som växte upp i ?X?X?X". Men jag har hittills aldrig delat ut en enda tumme eller hjärta.

Men någon riktig orsak att lämna Facebook - enligt trådens fråga - har jag inte. Jag har väl "gått ur" i den meningen att gamla datorer plötsligt pajar och dör - då kör jag resterna till skroten utan att tänka på att stänga av, gå ur, mm. Så på något sätt är jag väl med i flera gamla spök-Facebook som fortfarande kanske någonstans snurrar bland tusentals andra döda Facebookkonton.
Citera
2019-08-25, 10:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
99 av 100 kvinnor som har Facebook gör sig ointresssanta. De mest intressanta, sexiga kvinnor jag stött på finns inte på Facebook.
Hittade mitt livs kärlek på Facebook. Hade inga gemensamma vänner med henne. Så det kanske beror på var på Facebook man letar.

Tycker det är lite töntigt att vara helt anti-Facebook. Det går ju att utöva lite självkontroll och använda plattformen med måtta. Man kan också avfölja vänner vars uppdateringar man inte vill se i sitt flöde. T.ex. har jag avföljt gamla klasskompisar som jag fortfarande vill ha som vänner men vars liv jag känner att jag inte behöver följa.

Så för mig har jag svårt att se någon anledning till att inte ha Facebook. En ytterligare plattform att få kontakt med personer, diskutera intressen, hitta events, etc.
Citera
2019-08-25, 10:09
Moderator
pbos avatar
Det viktigaste skälet att sluta med Facebook är att det tar tid från Flashback.
Citera
2019-08-25, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det viktigaste skälet att sluta med Facebook är att det tar tid från Flashback.

Jag tror de flesta håller med dig på den punkten.
Citera
2019-08-25, 10:53
Medlem
Varför man SKALL ha facebook:

1) Kvinnliga bekanta lägger ut bilder som i vissa fall skulle kunna klassificeras som "lightporr"
2) Se skäl 1)
Citera
2019-08-25, 10:58
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Helt okej för egen del här också.

Man är lite intresserad av personen. Inte så lite heller. Fast jag ogillar att följa någon brud som redan har en stor bekantskapskrets. Vill istället vara privat med personen ifråga.

Ja, så kanske det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in