2019-04-15, 19:38
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Avstår du Facebook så avstår du det gemensamma nätet av folk på kontaktlistan. Folk som bor långt bort och du sällan träffar blir som nån som knappast hör av sig. På Facebook känns det som du har folk närmare, du kan följa dem var de gör om dagarna och kommentera.

På Facebook snackar man generellt för flera att läsa och det kan ju inte jämföras med SMS, telefon, E-post
Jag har aldrig haft FB på grund av mitt yrke. Tog ett aktivt val och har aldrig ångrat det.

Det går alldeles ypperligt att ha sociala kontakt med folk och bibehålla de kontakterna.
Citera
2019-04-15, 21:24
Medlem
jag har aldrig haft facebook och jag ångrar det inte.
varför ska någon få ta del av mitt liv?
Citera
2019-04-16, 14:09
Medlem
CenterMins avatar
- tar tid
- forknippad med psykisk ohalsa
- marginellt mervarde i dess anvandning
Citera
2019-04-16, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtfan
Vad tycker ni? Kom gärna med fler anledningar.

99 av 100 kvinnor som har Facebook gör sig ointresssanta. De mest intressanta, sexiga kvinnor jag stött på finns inte på Facebook.
Citera
2019-05-31, 20:09
Bannlyst
Man kan ha Facebook men inte surfa in på brudar som intresserar en därför att när man surfar in på dem blir man uttråkad och besviken. "Jaha tråkiga intresset resa och verkar vara en slampa". Tittar man på bilderna några gånger uppskattar man att gå vidare och titta in andra. Så fungerar iallafall jag.
Citera
2019-05-31, 22:29
Bannlyst
Mark Zuckerberg arbetar för eliten och kör en profiling på dig via all sparad information han sen äger, bl.a. dina biler, är anledning nog och utöver.

Detta säger väl allt, karln svettas ju floder: https://www.youtube.com/watch?v=ktfy79rkLEg
Citera
2019-06-01, 01:15
Avslutad
Facebook gör enligt mig att man känner sig ännu längre bort från vänner och bekanta, tar hellre telefonen och ringer.
Citera
2019-06-01, 01:40
Medlem
ADHD-syndromets avatar
För många är helt slut i huvudet på Facebook ? Folk jag trodde var någorlunda vettiga har sjunkit som en sten när de gjort bort sig gång på gång . Testerna om man är en potatis eller inte . Eller alla tramsiga citat och ordspråk . Men håll käften !
Citera
2019-07-14, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Facebook gör enligt mig att man känner sig ännu längre bort från vänner och bekanta, tar hellre telefonen och ringer.

Jag är en fegis när det gäller brudar så det tar lång tid innan jag gör det - och blir besviken. Man lever på hoppet och drar därför ut det på tiden.

Nu vet jag en som postar mycket på Facebook men vill inte svansa efter och ge likes och skit till svar. Anledningen: känner mig patetisk som man som gör så. Ser ju hur andra är efterhängsna och jag vill inte vara likadan. Å ena sidan förvånas jag över den här personen (damen) och den höga frekvensen på FB-inlägg. Flashback-inlägg är en annan sak därför att här är man ju anonym.
Citera
2019-07-14, 11:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
För många är helt slut i huvudet på Facebook ? Folk jag trodde var någorlunda vettiga har sjunkit som en sten när de gjort bort sig gång på gång.
Tror att de flesta personer har olika personligheter på nätet och i verkligheten.

Jag tror även att Facebook är fördummande och får folk att se dummare ut än de är.
Citera
2019-07-14, 11:13
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jag är en fegis när det gäller brudar så det tar lång tid innan jag gör det - och blir besviken. Man lever på hoppet och drar därför ut det på tiden.

Nu vet jag en som postar mycket på Facebook men vill inte svansa efter och ge likes och skit till svar. Anledningen: Känner mig patetisk som man som gör så. Ser ju hur andra är efterhängsna och jag vill inte vara likadan.
Det hedrar dig. Fler borde ta efter istället för att vara patetiska. Fortsätt så!
Citera
2019-07-16, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtfan
Har sökt men inte hittat någon tråd som besvarar det jag är ute efter.

För några veckor sedan valjde jag att ta bort min facebooksida. Här är några anledningar enligt mig:

1. Tar upp tid.
2. Trött på alla vänner som lägger upp bekräftelsestatusar som "gilla min profilbild bla bla" osv.
3. Att facebook spar all information.

Vad tycker ni? Kom gärna med fler anledningar.

Genom facebook kan man naturligtvis få en stor kontaktyta vilket är bra. Det negativa är att man triggas till aktivitet att lägga upp meningslösa inlägg och bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in