2019-08-25, 11:44
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Varför man SKALL ha facebook:

1) Kvinnliga bekanta lägger ut bilder som i vissa fall skulle kunna klassificeras som "lightporr"
2) Se skäl 1)
Jag har så tråkiga FB-vänner...
Citera
2019-08-25, 11:59
Bannlyst
Citat:
Varför man SKALL ha facebook:

1) Kvinnliga bekanta lägger ut bilder som i vissa fall skulle kunna klassificeras som "lightporr"
2) Se skäl 1)

Tvärtom därför att det är sådant som gör mig deprimerad. Att de delar ut sådant till i praktiken allmän beskådan. Jag klarar inte av texten heller, : "en härlig dag, här solar jag, ikväll ska jag ut med (hjärta)". Skitroligt, verkligen, för henne kanske, för jag vet bara att (hjärtat) är någon annan än jag är. Följer inte...tar bort till slut, eller har själv tagits bort.
Citera
2019-08-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Tvärtom därför att det är sådant som gör mig deprimerad. Att de delar ut sådant till i praktiken allmän beskådan. Jag klarar inte av texten heller, : "en härlig dag, här solar jag, ikväll ska jag ut med (hjärta)". Skitroligt, verkligen, för henne kanske, för jag vet bara att (hjärtat) är någon annan än jag är. Följer inte...tar bort till slut, eller har själv tagits bort.

Men du får lära dig att njuta av det som erbjuds. Hon vill inte ligga med dig, fine. Men hon vill faktiskt visa upp urringningen, och/eller den tillgjorda "jag suger just nu av en osynlig micropenis"-minen för dig mfl. eller röven eller vad det nu är. åsynen av den vill hon dela med sig av till dig. Det är faktiskt inte fy skam det heller, och det finns ingen skam alls i att uppskatta det lilla som erbjuds.
Citera
2019-08-25, 14:31
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Faktumet att du tror att det är "en bild på frukostmackan" som är det som bidrar till psykisk ohälsa i koppling till sociala medier visar att du inte öht fattat vad det handlar om.

....
Det fattar väl jag också att det är bakomliggande psykisk ohälsa.
Stress och hets, folk måste VARA så mycket hela tiden.
Lägg inte ord i munnen på mig när du ändå har fel, och att du tolkar åt helvete kan jag inte göra något åt.
Jag stressas inte av detta, men du tog ju onekligen åt dig.

Vet fan inte hur det är med dig, men jag har viktigare saker att oroa mig för.
Citera
2019-08-25, 14:38
Medlem
ReiseReises avatar
De flesta av mina fb kompisar ar backpackers, sa de lagger mest ut bilder pa platser de reser till, tycker det ar kul o kolla pa och bli inspirerad sjalv. Sedan ar 75% av dem brudar och manga ganger slanger de upp bikini bilder sa det ar ocksa trevligt.

Gamla kompisar i sverige bryr jag mig inte ett skit om, oftast lagger de knappt aldrig upp nagot utan delar kanske en artikel da och da... Blir val nagon andrad profilbild dar de tagit varsta selfies... Helt vardelost.

90% av tiden sa anvander jag facebook till chat
Citera
2019-08-25, 14:42
Medlem
Använder man faceboo,snapchat med andra hjärndöda medier och är över 16år så borde man fan låsas in. Anser dessa människor vara som vuxna beroende barn
Citera
2019-08-25, 14:50
Medlem
Knucklehugss avatar
Mina anledningar är, Facebooks kontroll och försäljning av din profil (se filmen the great hack), samt är allmänt less på att se bilder på korvstroganoff eller bilder på fötter vid en sandstrand som folk lägger upp.

Jag har mina kontakter i mobilen utan Facebook och det fungerar alldeles ypperligt.
Citera
2019-08-25, 14:54
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
De flesta av mina fb kompisar ar backpackers, sa de lagger mest ut bilder pa platser de reser till, tycker det ar kul o kolla pa och bli inspirerad sjalv. Sedan ar 75% av dem brudar och manga ganger slanger de upp bikini bilder sa det ar ocksa trevligt.

Gamla kompisar i sverige bryr jag mig inte ett skit om, oftast lagger de knappt aldrig upp nagot utan delar kanske en artikel da och da... Blir val nagon andrad profilbild dar de tagit varsta selfies... Helt vardelost.

90% av tiden sa anvander jag facebook till chat

Precis. Är ju roligt när folk delar med sig!
Citera
2019-08-25, 21:00
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
....
Det fattar väl jag också att det är bakomliggande psykisk ohälsa.
Stress och hets, folk måste VARA så mycket hela tiden.
Lägg inte ord i munnen på mig när du ändå har fel, och att du tolkar åt helvete kan jag inte göra något åt.
Jag stressas inte av detta, men du tog ju onekligen åt dig.

Vet fan inte hur det är med dig, men jag har viktigare saker att oroa mig för.

Uppenbarligen så har jag inte fel, eller vill du att jag ska citera det du skrev?

Citat:
Så dina vänner och bekanta bidrar alltså med psykisk ohälsa?
Då är det kanske din krets du ska utvärdera i första hand.
Är jag den ende som INTE blir störd på att folk lägger ut en bild på tex. frukostmackan?
Varför följer man ens folk man ändå verkar reta sig på?
Sedan verkar det inte spela någon roll VAD som läggs ut, för vissa ska tävla blixtsnabbt, och MÅSTE hävda sig på något sätt, istället för att kanske lite ödmjukt vara glad å deras vägnar..

Vad är det som "tar tid" med FB? Bestämmer man inte själv hur länge man surfar där?
Är inte ett uppbokat raid precis.

Låter mer som SBT än felaktigheter med själva sidan.

Ont. Folk kanske inte klarar av att hantera detta, och låter andra saker bli lidande.

Hur ska man tolka det här? "Det är underliggande social stress och press som gör att man får psykiska problem, men hallå, är det bara jag som inte bryr mig om att folk postar en frukostmacka??? VaD äR PrObLeMeT mEd SoCIaLa MeDiER?????"
Citera
2019-08-27, 08:17
Bannlyst
Citat:
Men du får lära dig att njuta av det som erbjuds

Nej. Man drar sig tillbaka istället, tittar inte. Gruvarbetarna som blev instängda i gruvan i Chile och väntade i veckor på att bli räddade, talade inte om sex och sånt. Skämtade inte om det ens därför att det gjorde för ont. Många av dem blev heller inte återställda och normalt funtade när de till slut kommit ut.
Citera
2019-08-27, 12:48
Medlem
Rippless avatar
Ser inget problem med att ha Facebook men att använda skiten flitigt varje dag är nog skadligt. Facebook har många fördelar då man kan söka bostäder och gå med i grupper när man är nyinflyttad i städer och liknande. Chatten fyller en väldigt essentiell funktion i det dagliga moderna livet då folk i regel alltid skriver istället för att ringa. Personligen hade jag hellre haft en hemtelefon och blivit uppringd av vänner som förr men vissa saker kan man inte förändra och då får man anpassa sig. Dessutom är det väldigt smidigt att kunna kontakta i princip vem som helst utan att behöva ha personens nummer. Jag har ibland behövt kontakta folk jag inte har haft kontakt med på flera år och med hjälp av Facebook kunde jag kontakta dem direkt. Har däremot inte lagt upp någonting på Facebook sedan flera år. Senaste inlägget som jag skrev av rent nöje må ha varit runt år 2014.

Utöver ovanstående finner jag inget nöje alls med Facebook eller vilket socialt medium som helst. Jag har aktivt avstått Instagram, Twitter och dylika hemsidor som enbart äter upp ens tid. Facebook har jag aldrig använt som ett tidsfördriv så det är egentligen inga problem. I en perfekt värld hade inga smarttelefoner funnits utan allt hade varit som på 90-talet. Men nu ser verkligheten annorlunda ut och jag försöker enkom göra det jag själv mår bäst av.
Citera
2019-08-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Nej. Man drar sig tillbaka istället, tittar inte. Gruvarbetarna som blev instängda i gruvan i Chile och väntade i veckor på att bli räddade, talade inte om sex och sånt. Skämtade inte om det ens därför att det gjorde för ont. Många av dem blev heller inte återställda och normalt funtade när de till slut kommit ut.

De var instängda i en faktisk gruva. Din egen instängda gruva är bara en metafor för ett sinnestillstånd. Jag säger inte att du behöver komma ut ur gruvan, men stick ut huvudet i luften utanför, andas och titta dig omkring ibland. Gruvtillvaron blir trevligare då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in