2019-07-16, 08:05
Medlem
Man måste vara totalt retarderad om man tror att motorn gick efter nerslagen.

Nu har jag dessutom läst utsagan från mannen som var absolut första på plats, och enligt honom var den definitivt stendöd, liksom alla personer han hittade.

krafterna i nerslagen har brutit sönder motorn totalt.
Citera
2019-07-16, 08:08
Medlem
FetFulElaks avatar
Nu bekräftas att planet brutits sönder i luften. Troligen vingen då, och troligare vingstagets infästning.

Bra jobbat där, Gaipp
Citera
2019-07-16, 08:13
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Nu bekräftas att planet brutits sönder i luften. Troligen vingen då, och troligare vingstagets infästning.

Bra jobbat där, Gaipp

De bekräftar att planet brutits sönder i luften. Inget annat.

Som vanligt läser ni in era egna tankar och idéer i var enda text ni läser.
Citera
2019-07-16, 08:15
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Oftast brukar de hålla sig på 3000 - 3500 meter. Jag minns Karlsborgs fallskärmsklubb åren 2002 - 2006. Deras plan gick aldrig över 3000 meter. Det var för skraltigt.

Temperaturen faller med sex grader per kilometer uppåt så det kan bli lite kallt och ogästvänligt på den höjden. De flesta nöjer sig med lägre höjd.

4000 m innebär 20 sekunder extra frifallstid så det är väl det som är eftersträvansvärt i vissa fall om man ska hoppa formation, utbilda sig eller utföra någon aktivitet i luften.
Stämmer. Det är önskvärt med 4000m för att få så mycket frifallstid som möjligt. Det är dock inte alla plan som tar sig så högt på rimlig tid/kostnad.
Citera
2019-07-16, 08:15
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
De bekräftar att planet brutits sönder i luften. Inget annat.

Som vanligt läser ni in era egna tankar och idéer i var enda text ni läser.
Helt rätt. Vingen och fästet är min tolkning, baserad på att tillverkaren själv angett detta som en svag punkt i konstruktionen.
Citera
2019-07-16, 08:16
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak

Bra jobbat där, Gaipp
Alltså det som man kan se på bilder och konstatera eftersom en del av en vinge hittats på annan plats. Ingen ny info alls.
Citera
2019-07-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Beräkning om planet var fulltankat

817-340= 477

477/8=59,6

Alltså hoppare och utrustning får sammanlagt per person väga max 59,6kg och då har jag inte räknat med piloten .
När läste du senast i tråden? Dvs läste och inte bara skrev?

Då hade du sett åtskilliga kommentarer att planet knappast lyfter med full tank eftersom det är meningslös vikt. Du hade även sett att flygbränsle är mycket lättare än vatten varför du inte kan översätta en liter till ett kilo.

Men du har som rutin att inte läsa utan mata ut vilda spekulationer.
Citera
2019-07-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobbit
Därför ingen peter var med.

Citat:
Ursprungligen postat av rnyberg
Flera på den listan lever, så lägg ner, ta bort den. Finns inga bekräftade ännu.
Om du nu VET vilka som lever kan du ju skriva det.
Citera
2019-07-16, 08:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Måste väl hänt nåt när de skulle börja hoppa då
Kan en av hopparna slagit i vingen, denna bröts av o planet störta?
Citera
2019-07-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Stämmer. Det är önskvärt med 4000m för att få så mycket frifallstid som möjligt. Det är dock inte alla plan som tar sig så högt på rimlig tid/kostnad.

Jag förstår, efter att tittat på tidigare hopp av klubben som finns på youtube, att om man vill göra formeringar samlas ett gäng vid dörren. Kan det vara så att efter klartecken givits ställer sig 4, 5 st vid dörren. Kan den viktförskjutningen belasta planet och överraska en någon oerfaren pilot. Kan panik utbrutit av någon anledning när dörren öppnats och viktförskjutning uppstår som belastar planet. Hur stor är chansen att någon eller några har filmat med gopro inne i planet vid olyckstillfället.
Citera
2019-07-16, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kan en av hopparna slagit i vingen, denna bröts av o planet störta?
Öööh vingen är ju framför dörren
Citera
2019-07-16, 08:47
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Öööh vingen är ju framför dörren
Jo det förstod ja, men eftersom jag varken har kunskaper i hoppning eller aerodynamik så undrade jag. Kan han/hon flygit snett framåt uppåt o slagit av vingen?

Räcker väl med en rejäl kastvind eller turbulens så kanske denne kan åka motsatt håll. Som sagt, jag vet inte, undrar,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in