Precis. Ditt exempel motsvarar 16g. Inte ens stridspiloter klarar det. G-krafterna längst ut i planet under spinnen måste ha varit riktigt höga. Fanns inte en chans för dom att klättra ut om dom ens var vid medvetande.
För de som inte vet vad 16 G betyder, så är det att man väger 16 gånger sin egen kroppssvikt pga rörelseenergi.
Bare en tanke. Jeg vil jo tro at noen av hopperne hadde helt sikkert aktivert sine go-pro kameraer. Det vil nok hjelpe havarikommisjonen betraktelig hvis de får tak i disse bildene.
Planet gick ju delvis sönder vid kraschen och hade dessutom borta stjärtvingen. Dessutom fanns det ett fönster - dvs det fanns fler ställen man kunde åka ut genom förutom dörren.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-07-15 kl. 16:53.
Planet gick ju delvis sönder vid starten och hade dessutom borta stjärtvingen. Dessutom fanns det ett fönster - dvs det fanns fler ställen man kunde åka ut genom förutom dörren.
Starten? Kan folk snälla läsa tråden innan dom snackar skit. Planet hade varit i luften i ca 30 minuter innan krasch. Är det just efter starten din idiot?
Bare en tanke. Jeg vil jo tro at noen av hopperne hadde helt sikkert aktivert sine go-pro kameraer. Det vil nok hjelpe havarikommisjonen betraktelig hvis de får tak i disse bildene.
Exakt, därför jag åter ställer frågan hur tekniken fungerar. Vad händer sen när kameran på en GoPro sätts igång? Kameran kommer demoleras men kommer materialet som spelas in lagras på minneskortet (som förmodligen kan klara G-krafter och krachen) när det avbryts av kraschen?
Någon sa i tråden att hopparna brukar starta kamerorna först vid hoppet. Och eftersom de skulle hoppa hade man förhoppningsvis hunnit starta dem. Har minst en sån klarat nedslaget finns det hopp om att få veta mer.