Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
Var god glöm gärna detta med en vådautlöst fallskärm, tills vidare! Dvs en som farit ut gnm dörren, krokat i stabben baktill o startat ett Mayhem
Håller med om det citerade. Dock finns det inga garantier för att inte en skärm skulle kunna nå stabben.
Det vittnen sett är troligen flygplansdelar singla ned och man har tagit det för fallskärmshoppare.
Vi vet nästan säkert att maskinen hade för hög fart och relativt för rak bana för att ha brutits sönder inledningsvis, eller haft en skärm ute. Dörren var nog stängd( ej hunnit öppnats, det var gissningsvis cirka 1.5-2km kvar till droppunkten.
Hade dörren varit öppen tror jag vi hade haft överlevande hoppare. Kanske inte alla men i alla fall några.
Piloten ska ha sagt sig vara klar att fälla, i min värld hade det hetat ”Tornet, S-ES Fälla och sjunka”, efter detta hade tornet gett klart fälla och sjunka och man hade gett klart till hoppledaren som tittar ut, orienterar sig och eventuellt dirigerar piloten lite.
Med minus 12 i luften gissar jag att man nog väntat med att öppna dörren ett tag till.