Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Hörru! Läs vad jag skriver eller ge fan i att svara! Jag nämner ju för fan det fallet i varje jävla inlägg jag skriver om PKU-biobanken.
Det är du som inte har koll. Alternativt ljuger du medvetet. Ljuger du medvetet?
Du kanske i stället kan förklara varför man inte har löst alla de fall där man har DNA men ingen gärningsman om du tror att det bara är att söka i "registret"? Dubbelmordet i Linköping, exempelvis. Där har man en komplett DNA-profil, man vet att GM är nordeuropé med mörkblont hår.
Så vad fan "jappar" DU om egentligen? Acceptera fakta, PKU-biobanken är inte sökbar för rättsväsendet och kan inte användas för att identifiera brottslingar. De kan bara bekräfta en redan känd MGM där man kan matcha DNA från biobanken från den person man specifikt redan vet att man söker efter.
Har du fler skönlitterära "källor" till saker som bygger på kall verklighet?
Sluta ljug för i helvete! Jag har aldrig påstått något sådant. Jag hade högre tankar om dig i trådar om flygolyckor. Jag har explicit tagit upp fallet Anna Lindh i mina inlägg. Antingen saknar du läsförståelse eller så ljuger du medvetet. Jag har läst FUPen, men det är åratal sedan. Har du? Det finns ingenting i den som ger dig någon som helst poäng. Vet du ö.h.t. något om DNA-sekvensering och hur forskningsdatabasen är uppbyggd?
Skärp dig för i helvete och diskutera saker du förstår dig på! Dina "forummeriter" som pilot kommer på fråga, eftersom du tramsar om off-topic-konspirationsteorier i stället för att diskutera flygolyckan.
Släpp det spåret och återgå till olyckan. Vad anser du om de senaste sidornas diskussion om vingen?
Jag har ett liv utanför FB, så jag har inte suttit nitad här.
Men om du kollar mina inlägg så tror jag att jag var ganska tidig på att säga att med lite livlig fantasi så kanske det inte är stabben som är borta utan ena vingen...
Jag upprepar återigen att jag personligen tror att det kan handla om strukturfel.
Vad det gäller Linköping så är det väl kanske så enkelt att mördaren/misstänkta personen inte finns i databasen?
Fakta är att PKU-registret/databasen hjälpte till i fallet med Anna Lind.
Har jag rätt eller fel?
Tror du att man gick igenom alla födslar fram tills att man fick träff?
Eller är det på något sätt sökbart?
Det är väldigt off topic här, så jag slutar nu. Vi får alla tro vad vi vill!
Om du skapar en tråd i ämnet och skickar mig ett PM om tråden så skall jag utveckla mina tankar där.
Jag jobbar på en myndighet och jag litar inte ett skit på svenska myndigheter just därför att jag vet hur de fungerar!