2019-07-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Tl:dr; Genom undersökningen kan vi konstatera att alla Stockholmslag är ungefär lika stora när det kommer till sympatisörer. När det kommer till kritan är förstås publikantal per match betydligt viktigare och där har Hammarby haft en rätt klar dominans de senaste fem åren. Frågor på det?
Finns andra saker i livet som har betydelse mer än att bygga upp ekonomi, tänker jag.

Vill man vara landsortens lag med 15k bekväma sittare som ej bidrar på plats? Eller hellre lite mindre i intäkter och istället få "vi mot dem"-tänket som skapas när samma personer går på majoriteten av matcherna?

Gnagare klagar på Råsundafetton, DIFare på osynkad kurva osv men skillnaden mellan stå/sitt är betydligt större i Bajen. Men visst tjänar man mer pengar på det. Skillnaden är vad man strävar efter.
Citera
2019-07-13, 20:42
Medlem
Ser inte tjusningen med att vara mest mainstream. Roligare att vara speciell. Att hålla på Hammarby ingår i samma paket som Håkan, Melodifestivalen, mellanmjölk och Så ska det låta. Finns inget unikt kvar.

Min erfarenhet är f.ö. att AIK är helt överlägsna norr om Danderyd.
Citera
2019-07-14, 08:31
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Ser inte tjusningen med att vara mest mainstream. Roligare att vara speciell. Att hålla på Hammarby ingår i samma paket som Håkan, Melodifestivalen, mellanmjölk och Så ska det låta. Finns inget unikt kvar.
Den här uppfattningen har jag också fått. Fullständigt intetsägande klubb och en parentes inom svensk fotboll, om ens det.

För övrigt ser jag fram emot besöket på Friends nästa helg. Det blir mitt första.
Citera
2019-07-14, 08:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk

Min erfarenhet är f.ö. att AIK är helt överlägsna norr om Danderyd.
Wingqvist ryktas ta över Frej. Då blir det drag under galoscherna. Unik är man också. Tar man i och sjunger på Vikingavallen hörs man i sändningen.
Citera
2019-07-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Finns andra saker i livet som har betydelse mer än att bygga upp ekonomi, tänker jag.

Vill man vara landsortens lag med 15k bekväma sittare som ej bidrar på plats? Eller hellre lite mindre i intäkter och istället få "vi mot dem"-tänket som skapas när samma personer går på majoriteten av matcherna?

Gnagare klagar på Råsundafetton, DIFare på osynkad kurva osv men skillnaden mellan stå/sitt är betydligt större i Bajen. Men visst tjänar man mer pengar på det. Skillnaden är vad man strävar efter.

Hellre det förstnämnda? Även om det ena inte behöver utesluta det andra.

Kom igen nu, skulle ert favoritlag ha högst publiksnitt skulle ni också fnysa åt larviga antaganden varför det är skadligt för klubbens identitet. Det var väl knappast den generella attityden när gnaget innehade den positionen ett längre tag? Det stinker bitterhet och avundsjuka här.
Citera
2019-07-14, 18:38
Medlem
Vem är värst, Blåvitts capo eller DIFs?
Citera
2019-07-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Vem är värst, Blåvitts capo eller DIFs?
Gnagets. Överlägset.
Citera
2019-07-14, 20:48
Medlem
snurresnigels avatar
Härlig sommarmatch idag med fint häng innan bakom läktaren och taggning på läktarna!

Open air
Slakthusläktaren
Slakthusläktaren2
Länk

Matchtröjansdag är verkligen en grym tradition vi har med vår fina tröja som läktarna färgas av!

Kanske inte helt fair att uppfatta från vår kortsida men MFF's läktarinsats kändes väldigt blek? Hörde dom knappt en gång..
Senast redigerad av snurresnigel 2019-07-14 kl. 21:47.
Citera
2019-07-14, 21:04
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Härlig sommarmatch idag med fint häng innan bakom läktaren och taggning på läktarna!

Open air
Slakthusläktaren
Slakthusläktaren2
Länk

Kanske inte helt fair att uppfatta från vår kortsida men MFF's läktarinsats kändes väldigt blek? Hörde dom knappt en gång..

Malmö har ju ingen tradition av att följa laget borta. Toppmatch, söndag, enkel rak resa med tåg eller flyg till Stockholm - och de dyker knappt upp.

Svagt.
Citera
2019-07-14, 23:09
Medlem
Tycker det är kul med alla Djurgårdare, Gnagare och Bajare som hånar Malmös följen när det 9/10 gånger är följen i dagens storlek från dessa 3 klubbar ner till Malmö. Riktigt tröttsamt tjat. OBS är ej Malmö.
Citera
2019-07-14, 23:26
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Tycker det är kul med alla Djurgårdare, Gnagare och Bajare som hånar Malmös följen när det 9/10 gånger är följen i dagens storlek från dessa 3 klubbar ner till Malmö. Riktigt tröttsamt tjat. OBS är ej Malmö.
Källa?
Citera
2019-07-15, 00:46
Medlem
https://www.expressen.se/sport/qs/ovanliga-manniskorna-som-gar-pa-allsvenskan/

Kul text som fångar stämningen ganska väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in