2019-07-13, 22:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Ok låt oss se här; Du är thaihatare? Check! Manshatare? Check! Rasist? Check! Och nu även kvinnohatare. Du är alltså okej med att en svensk kvinna gifter sig med en MENA-man och givetvis blir behandlad som skräp från och till. Medans män som gifter sig med thai eller andra utländska kvinnor är oftast kärlek eller kompanjonskap.

Kvinnor är nog bättre på att hata andra kvinnor än vad män är bättre på att hata andra män. Jag parafraserar då jag inte kommer ihåg exakt ordspråk men budskapet är enkelt: kvinnor avskyr andra kvinnor för dom vet hur dom är.

Hela ditt inlägg består av påhittade åsikter du tillskriver mig. Jag har inte sagt någonting av ovanstående.
Du är bara sanslöst dum.
Citera
2019-07-13, 22:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Återigen förminskar du dessa damer och föraktar män som kanske träffat en livskamrat.

Varför skulle en stockholmare hämta hem en norrländska? För att han vet att hon i sin glesbygd inte har så många valmöjligheter och kommer att hamna i beroendeställning?

Du, hallå! Du skrev själv ett inlägg typ igår om svenska tjejer som släppte till för en väska eller vad det var. Det var inte lite förakt inbakat i det inlägget!
Men samtidigt som du skriver detta så förstår du inte att ekonomin är en drivande kraft för thailädskor att komma hit? Vad mer är, när en thailändsk kvinna tar en svensk man för plånboken så är det bara positivt, men om en svensk kvinna gör samma sak då är hon ett luder? Korrekt?

Och vilken löjlig jämförelse du gör här med norrländskan!
Senast redigerad av Moment22x22 2019-07-13 kl. 23:03.
Citera
2019-07-13, 22:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Män som går till prostituerade tycker jag inte är äckliga. Att ha sex är ett mänskligt behov som behöver tillfredsställas.

Varje gång en person går till ett arbete så prostituerar vederbörande sig; de prostituerar sin tid.

Med tanke på att tiden är vår mest värdefulla resurs är det värre än att sälja sin kropp. Tänk om en person spenderar en fjärdedel av sitt liv på en arbetsplats, det är värre än att sälja sin kropp enligt mig.

Det är lite skillnad på dessa två arbete. Du förstår väl själv att det inte är samma sak att ha haft sex med kanske 3-5 olika personer på en dag och att ha gått till ett arbete, typ advokat, polis, läkare eller varför inte mäklare?
Citera
2019-07-13, 23:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du, hallå! Du skrev själv ett inlägg typ igår om svenska tjejer som släppte till för en väska eller vad det var. Det var inte lite förakt inbakat i det inlägget!
Men samtidigt som du skriver detta så förstår du inte att ekonomin är en drivande kraft för thailädskor att komma hit? Vad mer är, när en thailändsk kvinna tar en svensk man för plånboken så är det bara positivt, men om en svensk kvinna gör samma sak då är hon ett luder? Korrekt?

Men om thailändskor eller andra utländska kvinnor ska anses vara X måste svenska kvinnor anses vara likadana. Vi vet att svenska kvinnor oftast väljer en partner med bättre ekonomi och social status än de själva.

Så länge du är stringent och kallar svenska kvinnor för samma sak som de thailändskor du verkar förakta så är jag nöjd.
Citera
2019-07-13, 23:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
.Ja jisses!

JA, JISSES!
Citera
2019-07-13, 23:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men om thailändskor eller andra utländska kvinnor ska anses vara X måste svenska kvinnor anses vara likadana. Vi vet att svenska kvinnor oftast väljer en partner med bättre ekonomi och social status än de själva.

Så länge du är stringent och kallar svenska kvinnor för samma sak som de thailändskor du verkar förakta så är jag nöjd.

Jag har inte kallat thailänskor någonting. Jag har enbart skrivit hur en del svenska män ser på att hämta hem en thaifru.
Citera
2019-07-13, 23:12
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Det är lite skillnad på dessa två arbete. Du förstår väl själv att det inte är samma sak att ha haft sex med kanske 3-5 olika personer på en dag och att ha gått till ett arbete, typ advokat, polis, läkare eller varför inte mäklare?

Självklart är arbeten olika. Jag ser inte hur en uppräkning av attraktiva högstatusjobb verderlägger min teori. Du kunde nämnt fysiska arbeten såsom parkförvaltare, rörmokare, byggnadsrabetare eller varför inte undersköterska. I de jobben sliter du på kroppen och du får men efter långvarigt arbete. Du säljer din kropp.

Prostitution är inte för alla, jag inser det, men även många vanliga jobb är prostiuition av ens kropp och tid.
Citera
2019-07-13, 23:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Självklart är arbeten olika. Jag ser inte hur en uppräkning av attraktiva högstatusjobb verderlägger min teori. Du kunde nämnt fysiska arbeten såsom parkförvaltare, rörmokare, byggnadsrabetare eller varför inte undersköterska. I de jobben sliter du på kroppen och du får men efter långvarigt arbete. Du säljer din kropp.

Prostitution är inte för alla, jag inser det, men även många vanliga jobb är prostiuition av ens kropp och tid.

Ja jag kunde lika gärna räknat upp de jobben. Det kvittar, det är ändå en stor skillnad på prostitution och att plocka skräp i en park. Det har att göra med människans integritet. Nu vet jag att män verkar ha en annan relation till sex än vad kvinnor har och därför kanske ni ser på prostitution som någonting man kan göra likaväl som vilken sysselsättning som helst. Jag tror dock inte majoriteten av världens kvinnor ser på det så ifall man skulle frågat dem.
Citera
2019-07-13, 23:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ja jag kunde lika gärna räknat upp de jobben. Det kvittar, det är ändå en stor skillnad på prostitution och att plocka skräp i en park. Det har att göra med människans integritet. Nu vet jag att män verkar ha en annan relation till sex än vad kvinnor har och därför kanske ni ser på prostitution som någonting man kan göra likaväl som vilken sysselsättning som helst. Jag tror dock inte majoriteten av världens kvinnor ser på det så ifall man skulle frågat dem.

Ja det kanske är sant. Jag skulle kunna tänka mig att sälja sex till kvinnor , jag behöver dock inte göra det för jag har andra sätt att tjäna pengar på som dessutom är legala.
Citera
2019-07-14, 09:40
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Att det skulle vara fulare att knulla för pengar än att städa toaletter eller hämta sopor kan jag inte förstå, mer än att det är en social konstruktion, inget verkligt.

Om vi istället jämför med advokater och läkare, som ju är högstatusyrken, så ska du veta att horor ofta tjänar bättre än dessa i lön, utan att ha något studielån att betala tillbaka, och betydligt bekvämare arbetstider. En hora jobbar hur mycket eller hur lite som hon vill. En hora som jobbar 8 timmar en dag tjänar 12000:-,på en dag! i månaden blir ju det 360000 om hon jobbar helger oxå vilket de ofta gör, dvs 10 gånger så mycket som en nyutexaminerad advokat.

Det är ett väldigt attraktivt yrke för en kvinna om inte annat.

Jag tycker dock det borde vara olagligt att sälja sex, horandet kommer aldrig ta slut annars. Och den officiella ståndpunktet är ju att det ska bort.

(OBS: jag tog i i underkant ovan kanske då jag räknade med en timlön på 1500 kr, "men fick höra av en kompis" att många tar 3000 kr i timmen. Så dubbla siffrorna ovan i det fallet.)
Citera
2019-07-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Att det skulle vara fulare att knulla för pengar än att städa toaletter eller hämta sopor kan jag inte förstå, mer än att det är en social konstruktion, inget verkligt.

Om vi istället jämför med advokater och läkare, som ju är högstatusyrken, så ska du veta att horor ofta tjänar bättre än dessa i lön, utan att ha något studielån att betala tillbaka, och betydligt bekvämare arbetstider. En hora jobbar hur mycket eller hur lite som hon vill. En hora som jobbar 8 timmar en dag tjänar 12000:-,på en dag! i månaden blir ju det 360000 om hon jobbar helger oxå vilket de ofta gör, dvs 10 gånger så mycket som en nyutexaminerad advokat.

Det är ett väldigt attraktivt yrke för en kvinna om inte annat.

Jag tycker dock det borde vara olagligt att sälja sex, horandet kommer aldrig ta slut annars. Och den officiella ståndpunktet är ju att det ska bort.

(OBS: jag tog i i underkant ovan kanske då jag räknade med en timlön på 1500 kr, "men fick höra av en kompis" att många tar 3000 kr i timmen. Så dubbla siffrorna ovan i det fallet.)

Om det är så attraktivt och "bekvämt"?, Varför väljer du själv inte att knullas i röven 8 ggr per dag?
hmm?
Citera
2019-07-14, 10:18
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om det är så attraktivt och "bekvämt"?, Varför väljer du själv inte att knullas i röven 8 ggr per dag?
hmm?

Horor knullar motsatta könet, inte samma kön. Har du fortf fel på ditt logikcentrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in