Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Ja jag kunde lika gärna räknat upp de jobben. Det kvittar, det är ändå en stor skillnad på prostitution och att plocka skräp i en park. Det har att göra med människans integritet. Nu vet jag att män verkar ha en annan relation till sex än vad kvinnor har och därför kanske ni ser på prostitution som någonting man kan göra likaväl som vilken sysselsättning som helst. Jag tror dock inte majoriteten av världens kvinnor ser på det så ifall man skulle frågat dem.
Att det skulle vara fulare att knulla för pengar än att städa toaletter eller hämta sopor kan jag inte förstå, mer än att det är en social konstruktion, inget verkligt.
Om vi istället jämför med advokater och läkare, som ju är högstatusyrken, så ska du veta att horor ofta tjänar bättre än dessa i lön, utan att ha något studielån att betala tillbaka, och betydligt bekvämare arbetstider. En hora jobbar hur mycket eller hur lite som hon vill. En hora som jobbar 8 timmar en dag tjänar 12000:-,på en dag! i månaden blir ju det 360000 om hon jobbar helger oxå vilket de ofta gör, dvs 10 gånger så mycket som en nyutexaminerad advokat.
Det är ett väldigt attraktivt yrke för en kvinna om inte annat.
Jag tycker dock det borde vara olagligt att sälja sex, horandet kommer aldrig ta slut annars. Och den officiella ståndpunktet är ju att det ska bort.
(OBS: jag tog i i underkant ovan kanske då jag räknade med en timlön på 1500 kr, "men fick höra av en kompis" att många tar 3000 kr i timmen. Så dubbla siffrorna ovan i det fallet.)