Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Trots denna extrema hyllning till män ....
... så är det tjejer och kvinnor som nu gör bäst resultat i skolan, är i majoritet av de som söker högre utbildningar och allt mer tar plats i mansdominerade yrken. Som inte längre hålls tillbaka. Så när spelplanen börjar bli mer rättvis så kommer naturligtvis kvinnor ta allt mer plats inom alla områden.
Trots att kvinnor historiskt sett har hållits tillbaka genom att förvägrats utbildning och att få arbeta och ens få äga - så har många kvinnor trots detta gjort stor påverkan inom politik, filosofi, kultur, teknik, medicin etc. Många är inte erkända utan andra har tagit åt sig äran. Det är bara att googla loss.
Det är något väldigt skumt med hela den där grejen. Jag är fortfarande relativt ung och jag kan säga dig att även om fler kvinnor studerar på universiteten etc så är unga kvinnor ordentligt korkade och dumma i huvudet jämfört med män.
Med unga män kan man diskutera historia, politik, sport, samhällsutveckling och ofta något nördintresse som programmering, datorer, bilar.
Med unga kvinnor? Dom vet inte nånting alls, över huvud taget. Dom har knappt några intressen, en nylig studie visade att kvinnor vet 30% mindre om politik och samhällsutveckling än unga män, det visade att män mycket oftare ser nyheter medans kvinnor ser dokusåpor. Kvinnor kan ingen historia alls och programmering, datorer, bilar, faktiska ting är bara att drömma om.
Jag vet flera unga kvinnor som pluggar på högskolan och jag har mängder av vänner som är snickare, plåtslagare, rörisar. När jag vill diskutera något intellektuellt så pratar jag med män, punkt. Kvinnor verkar vara riktigt bra på att rapa upp vad dom hört på tv, samt vad kändis X har för sig, men mer än så blir det inte, det verkar helt enkelt inte finnas något intresse hos unga kvinnor, mer än instagram, facebook och att dricka vin.
Och kom nu inte med det vanliga kvinnohatstjaffset som ni alltid använder när ni inte klarar av diskussionen, jag hatar ingen, varken kvinnor barn hundar eller män, men jag rör mig i verkligheten och ser klart och tydligt vad som pågår.