2019-07-14, 02:20
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bevisligen var det glömt eftersom Orfeus spelades i godan ro tills dokumentären om Josefin sändes.

Ett löfte från Eirik är ingenting värt efter att han lämnat Dramaten.
Orfeus stiger ner var säkert löfte innan det var kontrakt. Eller såhär: Orfeus stiger ner var kontrakt eftersom det var löfte.
Var det på Eiriks initiativ eller på Runar Hodnes?

Citat:
Det vet Örjan.
Det är möjligt att han var påtänkt ur något tillfälle men ingenting är klart innan kontraktet är signerat.
Ja i så fall postar du inte mindre bs än Örjan.
Citera
2019-07-14, 04:26
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Som man sår får man skörda.
Nu kanske han får en hint om hur jävla rädda Josefin Nilsson, Ewa Fröling och Lena Olin har varit när han själv var igång som värst.
Men med ett ego stort som gamla Sovjetunionen så fattar han förmodligen nada och tycker bara synd om sig själv nu när skiten hamnat i fläkten.
Du glömde ett antal motspelerskor och även män som har regisserat och Ramberg har spelat mot.
Att spela mot någon som kan ge en dansk skalle när han inte gillar nåt måste vara ett helvete.
Att han ens har fått vara kvar i så många år trots inställda föreställningar på grund av hans beteende är en skandal.
Citat:
Jag förstår din känsla. ÖR är ett svin.
Samtidigt har staten monopol på straff.
Tycker du ska förklara för Ramberg att staten har monopol på straff.
Han har ju straffat ett antal kvinnor i hela sitt liv på sitt eget sätt...
Josefin förföljde han i flera år för att straffa för att hon hade mage att lämna honom.
Det är han som ska bestämma när någon ska lämna!

Hoppas det jävla aset blir förföljd i resten av sitt patetiska liv.
Jag vill bara kräkas när jag ser honom i intervjuer. Pompösa svin
Hans ego är så otroligt uppblåst och nu får han känna på sin egen medicin. Karma!
Senast redigerad av Timeout 2019-07-14 kl. 04:30.
Citera
2019-07-20, 02:00
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Har ingen aning. Var inte med på den tiden. Det enda jag fått fram var att det endast satt män i Hovrätten vid det aktuella domslutet. Hoppas någon här på Flashback kan ta reda på det. Tror man mildrade Tingsrättens dom därför att han varit ostraffad och blivit uthängd offentligt i media. Det sistnämnda fattar jag inte alls varför det skall påverka ett domslut.
Nej, men samtidigt har dom ju rätt i det. Örjan Ramberg har blivit straffad många gånger om i o m att han är en kändis. Han får motta hot och kan knappast röra sig bland golk längre. Går han ut en kväll så är risken stor att han råkar illa ut. Hans inkomster har gått i botten, eftersom han knappast kommer att få något mer jobb. Vänner vänder honom ryggen. Han kommer att få sitta hemma i sin ensamhet och med en ständig oro. Hans liv är kört.
Folk som vill bli kändisar botde ta sig en funderare. Man är väldigt utsatt som kändis.
Citera
2019-08-05, 02:06
Medlem
JustZlatans avatar
Läste sidorna om Örjan Ramberg i Johannes Brosts bok. Någon borde verkligen slå sönder knäskålarna på svinet.
Citera
2019-08-05, 21:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Läste sidorna om Örjan Ramberg i Johannes Brosts bok. Någon borde verkligen slå sönder knäskålarna på svinet.
Jag håller på med Brosts självbiografi men har inte hunnit till den biten än. Däremot har jag läst intervjuer där Brost berättat om.vilket våldsamt psykfall herr Ramberg är. Minns såväl när han nämnde "de där stora nävarna som bara slog och slog".

Ramberg ÄR en duktig skådis men det råder inget tvivel om att han är ett jävla ärkesvin med enormt ego och dålig självinsikt. Man är inte frisk om man slår och hotar på det sätt han gjort. Han förtjänar faktiskt att vara rädd för att någon ska ta saken i egna händer.

Att hans liv som skådis är slut är helt och hållet hans eget fel. Jag tycker inte synd om honom.
Senast redigerad av Cineasten 2019-08-05 kl. 21:50.
Citera
2019-08-05, 22:53
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Brost fick tydligen en förfrågan om han ville ha ett sånt jobb utfört, efter misshandeln, hörde jag (jag har inte läst hans bok). Han tackade nej. Vänster knä och höger armbåge, om han är högerhänt, hade varit en mer måttfull och välavvägd bestraffning. Nu känns det som för sent, han är lite för gammal.
Citera
2019-08-06, 00:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag håller på med Brosts självbiografi men har inte hunnit till den biten än. Däremot har jag läst intervjuer där Brost berättat om.vilket våldsamt psykfall herr Ramberg är. Minns såväl när han nämnde "de där stora nävarna som bara slog och slog".

Ramberg ÄR en duktig skådis men det råder inget tvivel om att han är ett jävla ärkesvin med enormt ego och dålig självinsikt. Man är inte frisk om man slår och hotar på det sätt han gjort. Han förtjänar faktiskt att vara rädd för att någon ska ta saken i egna händer.

Att hans liv som skådis är slut är helt och hållet hans eget fel. Jag tycker inte synd om honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Brost fick tydligen en förfrågan om han ville ha ett sånt jobb utfört, efter misshandeln, hörde jag (jag har inte läst hans bok). Han tackade nej. Vänster knä och höger armbåge, om han är högerhänt, hade varit en mer måttfull och välavvägd bestraffning. Nu känns det som för sent, han är lite för gammal.
Hände det där 1986, eller när var det?
Citera
2019-08-06, 01:41
Medlem
Är Ramberg hemma? Jag har stått utanför hans lägenhet vid Gröna Lund och ropat på att han ska komma ut och ta en fajt som en man men inget livstecken från herr Ramberg. Om han är hemma är han bara en tragiskt feg krake som inte vågar komma ut och bli konfronterad.
Citera
2019-08-06, 01:44
Medlem
Citat:
ÖR är 71 år och pensionerad från Dramaten. Han hade ett tillfälligt kontrakt gällande en pjäs. Efter det nada.
Med största sannolikhet går han inte fler roller på Dramaten utan får fortsätta sin pensionärstillvaro.

Jo, ÖR påstår att han skulle medverka i Godot i höst men det är bs.

Det vågar han nog inte. När han kliver upp på scenen kan jag garantera att det är många som kommer att rusa upp på scenen för att plocka honom.
Senast redigerad av sportisen 2019-08-06 kl. 01:53.
Citera
2019-08-06, 13:58
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Hände det där 1986, eller när var det?
Jag vet inte.
Citera
2019-08-09, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Är Ramberg hemma? Jag har stått utanför hans lägenhet vid Gröna Lund och ropat på att han ska komma ut och ta en fajt som en man men inget livstecken från herr Ramberg. Om han är hemma är han bara en tragiskt feg krake som inte vågar komma ut och bli konfronterad.
oj då.googla -stoppa pressarna o hans namn. jodå han är hemma,enligt skvallret.
Citera
2019-08-14, 01:48
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
oj då.googla -stoppa pressarna o hans namn. jodå han är hemma,enligt skvallret.
Vad vi vet så gömmer han sig i sin lägenhet ännu, men han går till ICA på Banérgatan ibland.

ÖRJAN RAMBERGS GÖMSTÄLLE EFTER SKANDALEN
Skådisen har ända sedan turbulensen varit helt osynlig. Skådespelaren har gömt sig i sitt hem invid Gröna Lund på Djurgården och enligt uppgift knappt vågat gå ut.

Men i takt med det fina vädret har skådespelaren trots allt lämnat sitt gömställe och Stoppa Pressarnas ögonvittne såg honom på en ICA-affär på Banérgatan på Östermalm i Stockholm häromkvällen. Skådespelaren bar sina solglasögon under hela besöket i affären.
https://stoppapressarna.se/svenskt/o...fter-skandalen

RAMBERG SKULLE LEMLÄSTAS AV MÄN FRÅN MALMÖ
I anmälan avslöjas det hur "fyra stora starka Malmöpågar” berättat vad de tänkte göra med Örjan Ramberg och hur de även har skickat med en illustration av hans lemlästade kropp.
https://stoppapressarna.se/svenskt/o...man-fran-malmo
Senast redigerad av Timeout 2019-08-14 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in