Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
ÖR är 71 år och pensionerad från Dramaten. Han hade ett tillfälligt kontrakt gällande en pjäs. Efter det nada.
Med största sannolikhet går han inte fler roller på Dramaten utan får fortsätta sin pensionärstillvaro.
Jo, ÖR påstår att han skulle medverka i Godot i höst men det är bs.
Jag är inte säger på att Ramberg är lögnaren där. Bevisligen trodde Eirik Stubø i minst ett läge att debaclet med Försökskaninerna var glömt, hanterat och passerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Pjäsen lades ned och han är inte välkommen längre??
1. 2017 ställs Dramatens gästspelningar av
Försökskaninerna i Göteborg in när Julia Dufwenius (?) ställer ultimatum pga Rambergs beteende.
2. 2019 ställs de sista spelningarna av
Orfeus stiger ner på Dramaten Elverket in pga en stor del av personalgruppens missnöje med teaterledningens hållning till Ramberg, och Rambergs medverkan i den pjäsen.
3. Hösten 2019 sätts
I väntan på Godot upp. Ramberg säger sig varit lovat en roll i pjäsen av Eirik Stubø. Men Stubø blev så rädd för "metoo-kvinnorna", enligt Ramberg.
Intressant är den här returkanalen som Ramberg diskret slussas tillbaka in i systemet genom. Jag sätter den i samband med det Ramberg sa i SVT Stjärnorna på slottet, hur han efter en bekräftelsemässigt slitsam första period på Dramaten lärde sig att bli tjenis med regissörerna. "Ja, skål på dig, intressant pjäs du nämner... du, jag tar gärna den rollen!"