2019-07-13, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av josman
Nästan 3000 inlägg och ingen har info om de övriga i videon, alltså BO, killen har ju en ganska stor tatuering på halsen som borde vara enkel att känna igen. Även tjejen i hijab borde ju någon känna igen. Nu diskuteras en massa trams.
Att få höra deras versión skulle vara intressant och ävenåd en kartläggning med diverse konton och arbeten och se hur allt runtom fungerar. De kanske tom var här på tillfälligt besök?

Japp makalöst meningslös tråd bara babbel om vad folk tycker.

Vilka e afghanerna? Var bor de? Var kommer de ifrån? Hur ser deras kriminella karriär ut?
Citera
2019-07-13, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Vilken pussy du måste vara.

Jag tycker den amerikanska modellen om självförsvar är helt rätt.

Begår man brott och framförallt då våldsbrott, ska man veta att det kan innebära en kula i ryggen.

Jag har aldrig ens lyssnat på asaps musik. Men jag tycker dom borde släppas omedelbart. Solklart fall av självförsvar.

Gärningsmännen fortsätter ju att följa efter dom och vill hela tiden eskalera situationen. Jag kan inte se någon annan utväg än för dom att slå sig fria.

Det är dom afghanska skägggbarnen som bete sig som idioter och borde utvisas omedelbart.

Ja men de tillhör ju det utvalda folket, svenska statens gunstlingar. Kommer inte att hända!
Citera
2019-07-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Vilken pussy du måste vara.

Jag tycker den amerikanska modellen om självförsvar är helt rätt.

Begår man brott och framförallt då våldsbrott, ska man veta att det kan innebära en kula i ryggen.

Jag har aldrig ens lyssnat på asaps musik. Men jag tycker dom borde släppas omedelbart. Solklart fall av självförsvar.

Gärningsmännen fortsätter ju att följa efter dom och vill hela tiden eskalera situationen. Jag kan inte se någon annan utväg än för dom att slå sig fria.

Det är dom afghanska skägggbarnen som bete sig som idioter och borde utvisas omedelbart.

Du menar alltså att det är helt rätt och fullt proportionerligt att någon t ex vid ett "vanligt fyllebråk" i korvkön kl.03:30 har rätt att slita fram en pistol och sätta en kula i motpartens rygg?
Citera
2019-07-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är bra att Sverige och det svenska rättsväsendet återigen (Assangefallet) blir avslöjade i all sin totalitära ynklighet. Vi lever i en diktatur. Inse detta faktum!

Det finns inget juridiskt skäl att ASAP skulle förbli häktad.

Vi svenskar får inte försvara oss mot mångkulturellt våld. Kommer det att hålla i längden, eller kommer ansvariga att ställas inför rätta? Innan jag dör vill jag se rättvisa skipas! Då kan jag gå i frid!

Nu är det absolut möjligt att ASAP släpps när dessa 2 veckor gått. Men hur menar du att det inte finns juridiska skäl att hålla honom fortsatt häktad?
Citera
2019-07-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Eller så kanske de vart arga över något annat, det är därför jag personligen skulle välkomna att få veta vad som faktiskt hände innan första filmklippet även om jag skulle vilja veta vad som skedde mellan dem också då extremt mycket kan hända på kort tid.

Men hur som så tar jag hellre den svenska lagen rörande självförsvar än den amerikanska.
Men va fn.. varför? Hur tänker du?
Självförsvar är de facto förbjudet i Sverige oavsett hur de jure det påstås vara.
Hur i helvete är det bättre än USA's?
Som videon tråden handlar om.
Solklart självförsvar mot afrofobisk rasse hatattack, men eftersom afghaner sexofredade
Kvinnor så ska dom komma undan med allt.
Citat:
Och samtidigt så ser jag hur jänkarna hyllar hur den svenska självförsvarslagen fungerar då den amerikanska är så in åt helvete överdriven genom hela "Stand your ground" biten som indirekt ger dig rätten att mörda människor så länge du kan ursäkta att du kände dig livshotad
tillskillnad mot den svenska ditton där du förväntas ha över mänskliga kunskaper i exakt proportioner av våld i alla situationer som inte ens hypertränade specialsoldater har.

Sedan vilka jänkare ser du quote unquote hylla den svenska lagen? Har letat o inte hittat en enda. Tvivlar starkt, nån random mupp på Twitter lj fb kanske
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-07-13 kl. 11:39.
Citera
2019-07-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu är det absolut möjligt att ASAP släpps när dessa 2 veckor gått. Men hur menar du att det inte finns juridiska skäl att hålla honom fortsatt häktad?
Brott måste väl ha begåtts för att folk ska hållas häktade? Enda brottet som skulle kunna begåtts i svensk hänsyn är väl att afghanerna stördes i sina pojkstreck i att slå kvinnors rumpor men det trumfar knappast rasiststämpeln.
Sedan kommer det här spridas till al sharpton etc etc, svenska sk rättsväsende kommer lägga sig platt på noll sekunder
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-07-13 kl. 11:45.
Citera
2019-07-13, 11:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Men va fn.. varför? Hur tänker du?
Självförsvar är de facto förbjudet i Sverige oavsett hur de jure det påstås vara.
Hur i helvete är det bättre än USA's?
Som videon tråden handlar om.
Solklart självförsvar mot afrofobisk rasse hatattack, men eftersom afghaner sexofredade
Kvinnor så ska dom komma undan med allt.
tillskillnad mot den svenska ditton där du förväntas ha över mänskliga kunskaper i exakt proportioner av våld i alla situationer som inte ens hypertränade specialsoldater har.

Sedan vilka jänkare ser du quote unquote hylla den svenska lagen? Har letat o inte hittat en enda. Tvivlar starkt, nån random mupp på Twitter lj fb kanske

Såg du slutet där en av dem slängdes ner på backen för att sedan bli stamlad och slagen?

Det är ett solklart fall av övervåld eller du kanske anser att det är okej att 3+ personer stampar på någon?

Du är ett perfekt exempel på varför afghaner i det här fallet troligen är skyddade just nu
Citera
2019-07-13, 12:00
Bannlyst
SVT text.

ASAP Rocky ingen regeringssak

Regeringen kommer inte att lägga sig
i häktningen av rapparen ASAP Rocky.
Det säger utrikesminister Margot Wall-
ström (S) till TT.

-I Sverige är det rättsväsenet som
hanterar sådana ärenden. Jag har fullt
förtroende för dem, säger Wallström.

USA:s fd ambassadör Mark Brzezinski
har skrivit till Wallström och kunga-
huset och bett dem att agera. Brze-
zinski säger till DN att artisten
utsatts för "raselaterad orättvisa".
Citera
2019-07-13, 12:08
Medlem
Citat:
Såg du slutet där en av dem slängdes ner på backen för att sedan bli stamlad och slagen?

Det är ett solklart fall av övervåld eller du kanske anser att det är okej att 3+ personer stampar på någon?

Du är ett perfekt exempel på varför afghaner i det här fallet troligen är skyddade just nu
Affekt/excess brukar det kallas väl? O Jo jag såg det. Det hela kan o borde ses som stoppande av våldtäkt våldtäkt försök, afghanerna i videon kan med rättas benämnas som löske män. Lägg därtill rasismen
, sedan varför denna besatthet om folk som ligger ner hela tiden som om det är nån magi att ligga på marken.
En person på marken är på noll sätt inte ett fortsatt hot, hur lätt som helst att sträcka en hand i fickan eller i bältet när man är på marken.
Hotet är inte borta

Solklart? Seriöst, herre satans jävlar
Igen så ser vi hur de facto man inte får freda sig i detta land mot våld eller avvärja brott

Nej, vårt icke fungerande rättssystem o vidriga politiker msmfolk mm är anledningen till att dom skyddas.
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-07-13 kl. 12:16.
Citera
2019-07-13, 12:11
Medlem
PoolsCloseds avatar
Varför finns det inget FUP ännu.. Har polisen inte jobbat klart?
Citera
2019-07-13, 12:25
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det finns inga belägg för att GM förvarats i en fyllecell.

Vill påminna om att folkhjälten Flacko är MGM.
Sen har jag redan gett dig källan flera gånger samt flertalet källor som intygar att det är ett standardförfarande som används för att bryta ner de häktade innan domstolsprocessen i Sverige.

Här kommer källan igen:

"For the first 72 hours, ASAP Rocky was kept in a custody cell. Since then he has been moved to a detention centre."

Från denna artikel: SVT: ASAP Rocky denies being held under inhumane conditions

Till er som inte läste artikeln ordentligt : det är en beställd propagandaartikel som endast syftar till att skifta fokus från Sveriges häktningsförhållanden. Det är skrämmande att ni gått på den och gjort er lustiga över den tappre gatufridsskiparens behandling.
Läste ni ens artikeln?
Trots rubriken får ASAP Rocky själv aldrig komma till tals. Den enda som uttalar sig är advokaten som säger att hans klient behandlats "korrekt". I andra artiklar är det fängelsechefen som uttalar sig. Är ni så naiva att ni inte fattar att det är statspropaganda? Tror ni själva att ASAP Rocky, eller vem som helst egentligen, skulle beskriva den vidriga behandling han fått som "korrekt"?
ASAP Rocky med entourage har behandlats människoovärdigt.
Jag personligen tycker att som oskyldig ska man inte bli utsatt för detta!

Att som oskyldigt anklagad bli instängd i en betongcell i 72 timmar med bara en tunn madrass och en filt på golvet - inget fönster, det stinker avföring trots att det saknas toalett, vakterna som bankar på dörren en gång i timmen och styr enda ljusskällan efter eget bevåg; folk som gapar, skriker och kastar bajs i andra celler runtom så att man inte kan sova, och kanske värst av allt: total isolering från omvärlden under dessa tre dygn!

Det är totalt inhumant att behandla oskyldiga så i mina ögon!
Citera
2019-07-13, 12:26
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du menar alltså att det är helt rätt och fullt proportionerligt att någon t ex vid ett "vanligt fyllebråk" i korvkön kl.03:30 har rätt att slita fram en pistol och sätta en kula i motpartens rygg?

Du får hålla dig till saken. Det här var inte något fyllebråk i korv kön.

Dom här skäggbarnen provocerar och vill eskalera genom att följa efter och fortsätta gapa och bete sig hotfullt. Asap och hans vänner försöker hela tiden gå där ifrån.

Hur många människor bor i USA? Tror du att alla som står i en korv kö där skjuter alla som tränger sig eller vill boxas?

Folk har som regel mer vett än så. Är man dessutom inte helt sönder curlad som barn, och har lite pondus, så kan man stå upp för sig själv utan att skjuta någon.

Alla i staterna vet vad konsekvenserna blir om man drar ett vapen. Det slutar aldrig på något bra sätt. Det är det som är hela grejen med deras vapen lagar. Om du försöker misshandla mig, råna mig osv då är det väldigt sannolikt att du kan bli skjuten. Det är liksom spelreglerna.

Vill man inte bli skjuten, var trevlig. Råna inte eller misshandla människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in