2019-07-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Nej, man ser inget slag ifrån ASAP när han ligger ner. Sluta ljug.

Jo, i filmen från tmz ser man Rocky slänga afghanen, sen springa fram och ställa sig eller stampa till på den liggandes arm och sen måttar han ett slag mot huvudet på afghanen.
https://youtu.be/B8zAQmKgWB8

ASAP Rock€y med sitt band gjorde förstås moraliskt rätt som straffade afghanerna efter att under lång tid visat tålamod och varit artiga i tonen. Men även om de moraliskt gjorde det riktiga, gav drygskåpen en omgång, så kan inte lagstiftningen godkänna den typen av misshandel (om det inte visar sig vara självförsvar). Därför blir det pinsamt när utländska artister och tjänstemän agerar som om häktningen vore lika korrupt som en häktning i Venezuela, Ryssland eller Kina.
Citera
2019-07-19, 14:23
Avstängd
Ksenia74s avatar
Just det att Afghanen slagits medvetslös det ligger ju inte förövarna i fatet direkt dom hade varit släppta annars vid det här laget var väl blodvite också vad jag läst så nej folk kan gnälla hur mycket dom vill om detta men det ser ut som ett solklart misshandelsfall oavsett vad som föranlett det hela .
Citera
2019-07-19, 14:23
Medlem
Citat:
Allright, men det säger ju sitt angående det politiska spelet för åklagaren. Snart får vi reda på vad tingsrätten väljer för misstanke.

Jag utgick ifrån detta:

5 juli ASAP Rocky häktas, misstankegraden skrivs ner från grov misshandel till misshandel. ”Det finns risk för att han på fri fot avviker eller på annat sätt undandrar sig lagföring eller straff”

Kan man få en liten ursäkt också kanske? För att du la till med din lilla pissattityd om saker du bevisligen absolut inte har kunskap nog om att pissattityda runt?

En liten-liten i alla fall?
Citera
2019-07-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Delgiven misshandel igår, så nej, inte försvunnen.

Så de har fått tag i den andre?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Han borde kunna frias med hänvisning till att han inte kände till svensk nödvärnsrätt. Den ursäkten (okunnighet) har ju friat folk förr.

”Kände inte till lagen i Sverige och fick mildare straff – mamman vill nu frias”

https://www.metro.se/nyheter/kande-inte-till-lagen-i-sverige-och-fick-mildare-straff-mamman-vill-nu-frias-L3wNt3otA

Frias från grova bidragsbrott – kunde inte svenska
https://petterssonsblogg.se/2019/04/18/frias-fran-grova-bidragsbrott-kunde-inte-svenska/
Citera
Medlem
Citat:
För att han måste och det är hans jobb? Pucko.

Nej, han hade kunnat tacka nej och hänvisa till att han går på semester och det blir missvisande för utredningen.

Hur många skällsord har du slängt ut dig senaste inläggen?... Som sagt, endast en imbecill tror sig vinna argument med påhopp.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Allright, men det säger ju sitt angående det politiska spelet för åklagaren. Snart får vi reda på vad tingsrätten väljer för misstanke.

Jag utgick ifrån detta:

5 juli ASAP Rocky häktas, misstankegraden skrivs ner från grov misshandel till misshandel. ”Det finns risk för att han på fri fot avviker eller på annat sätt undandrar sig lagföring eller straff”

Hm. Finns två års fängelse i straffskalan för misshandel av normalgraden? Är det inte så att det måste finnas det för att någon ska häktas? Jag verkar ha missförstått något.
Citera
2019-07-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Kan man få en liten ursäkt också kanske? För att du la till med din lilla pissattityd om saker du bevisligen absolut inte har kunskap nog om att pissattityda runt?

En liten-liten i alla fall?

För att vadå? Vad har jag gjort dig för oförrätt?

Jag misstolkade en källa, snälla vad ska jag be om ursäkt för?.....
Citera
2019-07-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
ASAP var först med att freda sig mot afghanen, han kunde inte förutse att dom andra två skulle ge sig in i tumultet varför han heller inte kan hållas ansvarig för att dom var flera. ASAP kastar afghanen (självförsvar) och ger honom en lam smäll (misshandel/ringa misshandel) det är allt som jag ser att han gör. Vi ser sedan att ambulansmannen ger två kickar (misshandel) kepsmannen måttar ett slag (försök till misshandel) det är allt.

Åklakaren måste ha mycket mer för att fälla ASAP för något annat än MISSHANDEL. Men tänk om polis och åklagare för en enda gångs skull har levererat ett fullgott hantverk, isf är det betingat av politisk påtryckning och inget ett vanligt brottsoffer kan räkna med.

Det måste finnas mycket mer:
Övervakningskameror.
Vittnen.
Flertal mobilfilmer.

Som samtliga pekar mot att ASAP verkligen är en brottsling.

/Provokatör

Du säger "freda sig" men inget i videon visar att han "fredar sig", endast att det är han själv som attackerar. Du skriver i självförsvar men inget i videon tyder på självförsvar.

Mycket mer? Knappast. Människor fälls för våldtäkt och grov misshandel där endast ORD har varit bevisning. Här har vi alltså en video där asap attackerar en kille varav han sedan får uppbackning av fler där de slår och sparkar på en man som ligger ner. Det är alltså enligt dig självförsvar och inte grov misshandel. Ok.
Citera
2019-07-19, 14:27
Medlem
Citat:
Min eller din personliga åsikt om afghaner har inget med diskussionen att göra.

IGEN det är inte en personlig åsikt, det är det värsta haveriet som hänt Sverige ( afghan invasionen regisserad från Irak, Iran orkar inte ens hålla isär vad de kallar länder)

Bor du här, är du vaken...eller jag bryr mig faktiskt inte, HUR kan du argumentera för din "sak", vad den en är, helt otroligt.
Helt otroligt.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
En åklagare behöver inte handlägga ett ärende från ax till limpa. Fler kan handlägga beroende på omständigheter. Detsamma gäller målet i domstol. Har ni kontrollerat om det var samma domare?

Edit. Jävsregler kan påverka domstolen. Har ej full koll på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han borde kunna frias med hänvisning till att han inte kände till svensk nödvärnsrätt. Den ursäkten (okunnighet) har ju friat folk förr.

”Kände inte till lagen i Sverige och fick mildare straff – mamman vill nu frias”

https://www.metro.se/nyheter/kande-inte-till-lagen-i-sverige-och-fick-mildare-straff-mamman-vill-nu-frias-L3wNt3otA

Frias från grova bidragsbrott – kunde inte svenska
https://petterssonsblogg.se/2019/04/18/frias-fran-grova-bidragsbrott-kunde-inte-svenska/

+1. Flyktingar som våldtagit har friats utifrån det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in