Citat:
Ursprungligen postat av
urvf
Tack. Ja, det är rätt märkligt då att han nu säger att han inte haft kontakt med brodern. Får se om han besvarar inlägget.
En till sak som förundrar mig med dokumentet är att han säger att "J&I kan komma till australien en månad/år, jag betalar för det, men jag betalar inte flygbiljetten för J". Om nu mamman hade samma ekonomiska situation då som nu är det ju inte konstigt att dom inte kunde resa dit, om han bara tänkte betala en barnbiljett. En annan sak jag tycker är intressant är att han ansåg att de skulle åka till australien för att träffa honom istället för att han skulle komma till Sverige - eller åtminstone att de kunde "turas om" var de skulle träffas eller liknande. Om dom nu inte haft ekonomisk möjlighet att resa dit är det väl också rimligt att se över vilka andra träffalternativ som finns, om detta är någonting parterna skulle vilja göra.
Nu har jag ju bara läst det här bladet av dokumentet, men är dessa krav någonting som "beviljades"/"nekades", eller hur funkar det?
I detta fall är jag på Sams sida, han har bra argument för varför träffarna skulle ske i hans hemland om jag ska vara ärlig. Om vi bortser från det självklara, Jewels arbetar inte, det gör Sam, alltså är det lättare för henne att resa. Men om nu Sam och Issy får en kontakt, är det ju bra om den kontakten även följer med till Sam familj, farmor, faster och så vidare. Men kan också hålla med, hur skulle Jewels lösa flygresan.